گودیر

تایرساز اصالتا آمریکایی گودیر اعلام کرد فروش سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آنها ۴.۵ میلیارد دلار بوده است. به طور کلی این برند ۴۰.۴ میلیون دلار طی سه‌ماهه نخست سال فروش داشته است.اما در همین زمان زیان خالص ۵۷ میلیون دلار شد که در مقام مقایسه زیان خالص گودیر در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۰۱میلیون دلار بود.

مدیریت این مجموعه گفت بهبود سال‌به‌سال ناشی‌از افزایش درآمد عملیاتی بخش بوده است. دوره ۲۰۲۴ شامل مواردی مانند هزینه‌های پیش‌از مالیات ۲۸میلیون دلاری و هزینه‌های توجیهی ۲۲میلیون دلاری در مقایسه با هزینه‌های منطقی پیش از مالیات ۳۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ بود.

گودیر گفت: «هزینه‌های پیش از مالیات گودیر شامل مشاوره است. هزینه‌های حقوقی و مشاوره‌ای مرتبط با فروش دارایی‌های برنامه ریزی شده هم جزو این موارد هستند.»

به گفته گودیر، هدف برنامه Goodyear Forward بهینه‌سازی پرتفوی، گسترش حاشیه سود، کاهش بدهی و افزایش ارزش سهام است. فروش ۲.۶ میلیارد دلاری آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۹.۷درصد کاهش داشت که گودیر اعلام کرد ناشی‌از حجم جایگزینی کمتر و ترکیب نامطلوب عرضه به دلیل تداوم ضعف صنعت در سگمنت تایرهای باری تجاری «TBR‌» و تعدیل قیمت در بخشی از قراردادهاست. این در حالی است که حجم خالص فروش تایر ۷.۴ درصد کاهش یافته به این ترتیب که حجم بخش تایرهای تعویضی «عرضه در بازار» با توجه به کاهش تقاضا در صنعت ایالات متحده «که عموما حاصل‌از واردات خودروهای ارزان است» افت ۹.۲ درصد تامین خودروسازان یا سگمنت OE را نشان می‌دهد. به این ترتیب در بخش تامین OE نه رشدی را شاهد بودیم و نه نزولی را.

این شرکت همچنین درآمد عملیاتی بخش OE را ۲۴۷ میلیون دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ گزارش کرده که از لحاظ ارزشی ۱۲۲میلیون دلار نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته است.

گودیر اعلام کرد افزایش درآمد عملیاتی این بخش منعکس‌کننده مزایای ۱۲۷ میلیون دلاری از ارزش‌گذاری محصولات در مقابل مواد خام و ۷۲ میلیون دلار از طرح تحول گودیر فوروارد بوده است.

گودیر گفت این روند تا حدودی با تاثیر هزینه تورم خالص ۳۳میلیون دلاری و کاهش حجم تایر ۲۸میلیون دلاری جبران شده است.

هزینه‌های برنامه فوروارد این شرکت شامل هزینه‌های مشاوره، حقوقی و مشاوره و هزینه‌های مرتبط با فروش دارایی‌های برنامه‌ریزی شده است.

درآمد عملیاتی نهایی این بخش در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ به مبلغ ۱۷۹ میلیون دلار بوده که ۱۰۰ میلیون دلار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =