خودروبر

   خودروسازان برای رفع مشکلات احتمالی و پیش‌بینی‌نشده، محصولاتشان را با گارانتی به بازار عرضه می‌کنند تا علاقه‌مندان با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

برخی مانند شرکت‌های کره‌ای در مقایسه با سایر خودروسازان، گارانتی‌های طولانی‌تری ارائه می‌دهند که یکی از نقاط قوت آن‌ها محسوب می‌شود. با این‌حال مواردی هم پیش می‌آید که امید یک نفر به برندهای کره‌ای از بین می‌رود و دیگر، نمی‌توان کاری کرد.

مایک از ایالت تگزاس آمریکا، یک دستگاه سدان جنسیس G80 خریداری می‌کند. گویا هنگام خرید، نمایندگی موتور خودرو او را بیش‌ازاندازه استاندارد با روغن‌موتور پر می‌کند که همین‌موضوع باعث خرابی موتور می‌شود. مایک با خود می‌گوید که هر کسی خطا می‌کند؛ پس با این ذهنیت جنسیس خود را به نمایندگی تحویل می‌دهد.

به گفته او، نمایندگی تمام تلاش خود را کرد تا به او اطمینان دهد مشکل G80 رفع و گارانتی خودرو هم شامل حال او خواهد شد. مایک امید داشت خودرویش با تکیه بر یک پیشرانه کاملا جدید، مثل قبل عمل کند. هر چند تعمیر جنسیس مایک دو ماه به درازا می‌کشد و بیش‌از ۱۸هزار دلار برایش هزینه برمی‌دارد اما همچنان با مشکلات متعدد همراه است و با همین وضعیت به مالک تحویل داده می‌شود.

سدان یاشده پس از خروج از نمایندگی همچنان دچار لرزش، صدای تق‌تق و راندمانی غیرطبیعی بوده است. بنابراین مایک در نامه‌ای به نمایندگی نوشت: «لرزش‌های بسیاری به صندلی و فرمان وارد می‌شود. حتی لرزیدن آینه بغل کاملا آشکار است. هنوز ویدئویی از لرزش‌های عقب ندارم اما می‌توانم در یک رانندگی آزمایشی، آن را به مشاور بخش سرویس نشان دهم.»

نمایندگی جنسیس وعده دو ماهه تعمیر دوباره را به مشتری نگران خود می‌دهد اما اتمام کار تا چهار ماه طول می‌کشد و مایک را کلافه می‌کند. درنتیجه، مدیر نمایندگی به مایک پیشنهاد برداشتن یکی از خودروهای نمایندگی را به دلخواه می‌دهد و می‌خواهد که G80 او را با قیمت ۲۸هزار بخرد تا مایک این داستان را برای همیشه فراموش کند.

مایک اما فروش G80 خود به قیمت یادشده رضایت نداشت پس با فروش خصوصی خودرو به مبلغ ۳۶هزار دلار کار را تمام کرد. در عوض یک G80 2023 به ارزش ۴۷هزار دلار را انتخاب کرد و مبلغ ۱۰هزار دلار را برای آن پرداخت کرد.

مایک متوجه می‌شود جنسیس دوم او بدنه‌ای مخدوش و رنگ‌شده، لاستیک‌های ناهماهنگ و بست شل‌شده موتور دارد. او سرانجام تصمیم می‌گیرد یک بار برای همیشه با برندهای کره‌ای وداع کند و یک دستگاه لکسوس GX550 می‌خرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =