کد خبر: 26628
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته قرار است در سال 2014 توليد خودروهاي سانگ يانگ در ايران آغاز شود.

به گزارش دنیای خودرو سيد احسان الدين غفوريان، مدير فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو، با بيان اين مطلب گفت: افزون بر 85 درصد امکانات براي توليد خودرو از سوي اين شرکت داخلي آماده شده است و هم اکنون نيازمند ساز و کارهاي لازم براي تسريع در اين موضوع هستيم.
وي با اشاره به تغيير مدير اجرايي فروش و خدمات پس از فروش سانگ يانگ از حضور يک هفته اي اين مقام ارشد خودروساز کره اي در ايران خبر داد و اضافه کرد: بر اساس استراتژي سانگ يانگ تا سال 2020 کاملا مشخص است که چه خودروهاي جديد و چه فيس ليفت هايي عرضه خواهد شد.
به گفته ي مدير فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو، سانگ يانگ بر اساس زمان بندي خود نسبت به عرضه ي رکستون دابليو، نيو اکتيون، کوراندو سي و روديوس اقدام کرده است و برمبناي همين استراتژي نسل جديد رکستون در اوايل سال 2016 ميلادي به بازار عرضه خواهد شد.
وي همچنين از برنامه سانگ يانگ براي حضور در بازار ميني اس.يو.وي خبر داد و افزود: اين شرکت خودروساز کره اي با تأکيد بر توليد خودروهاي خاص و شاسي بلند تصميم دارد تا محصول جديدي در سگمنت ميني اس.يو.وي که به XIV معروف شده است را تا سال 2015 به بازار جهاني عرضه کند.
غفوريان، با بيان اينکه سانگ يانگ تنها شرکت معتبر و قديمي کره بود که در دوران تحريم بيشترين همکاري را با ايران داشت، يادآور شد: متأسفانه بايد بگويم که برخي قوانين سخت گيرانه داخلي بيشتر از تحريم در دوران ايجاد روابط غير تجاري، توليدکنندگان و فعالان را با مشکلات مواجه کرده بود و بسياري از برنامه ريزي ها براي توليد و انتقال تکنولوژي يا کنسل شد و يا به زمان ديگري موکول شد.
وي بازار خودروهاي شاسي بلند را يک بازار قابل توسعه و رشد در ايران دانست و تصريح کرد: در سال گذشته حدود 40 هزار خودرو در سگمنت هاي مختلف وارد کشور شده که بين 25 تا 27 هزار دستگاه از اين تعداد محصولات شاسي بلند بوده است.
مدير فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو سهم اين شرکت از بازار خودروهاي شاسي بلند در کشور را هشت تا 8.5 درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته به دنبال افزايش اين سهم بازار به دو تا سه برابر فعلي براي سال آينده هستيم.
غفوريان در ادامه صنعت خودروسازي را به قدري گسترده و داراي مهندسي عمومي دانست که کسي به تنهايي جرات ندارد ادعا کند که در اين حوزه به دانش کافي دست يافته ايم بطوريکه مديرعامل سابق ايران خودرو(منوچهر منطقي) يکي از آروزهاي خود را حضور در شرکت تويوتا و آشنايي بيشتر با اين صنعت اعلام مي کند.
وي با تأکيد بر اينکه خودروسازي بدون قطعه سازي يعني وجود دانش توليد قطعات ميسر نيست، اذعان داشت: در حال حاضر ترکيه به عنوان يک برند مستقل خودروسازي در دنيا شناخته نمي شود اما همگان به عنوان يک قطعه ساز خودرو از اين کشور ياد مي کنند.
مدير فروش رامک خودرو با توجه به اينکه افزون بر 70 تا 80 درصد قطعات خودرو در داخل ترکيه ساخته مي شود، گفت: بخش عمده اي از صنعت قطعه سازي داخلي به دليل قدمت ماشين آلات و تجهيزات دچار عقب ماندگي است اما در حوزه دانش فني توليد به دليل وجود نيروي انساني کمبودي نداريم و نيازمند اندکي همت و حمايت به منظور بروز آوري تجهيزات همزمان با استفاده از نيروهاي داخلي هستيم.
غفوريان همچنين به ضعف قطعه سازان داخلي در صادرات قطعات اشاره و تاکيد کرد: هم اکنون دخل و خرج بسياري از قطعه سازان به خودروسازان داخلي وابسته شده و اين موضوع خيلي خطرناک است چراکه در برخي قطعات، کيفيت فداي معاملات مي شود.
وي در ادامه تصريح کرد: تا زماني که خودروسازان در جهت خصوصي سازي واقعي حرکت نکنند و نقش دولت در اداره آنها کمرنگ نشود صنعت خودروسازي به جايگاه مطلوبي نخواهد رسيد.
به گفته مدير فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو، چيني ها داراي تجارب خوبي در خصوصي سازي خودروسازان خود هستند بطوريکه در اين شرکت ها نقش سهامدار و مديريت شرکت ها از يکديگر جداي شده و قرار نيست دولت به عنوان سهامدار، مديرعامل را انتخاب و در تصميمات وي دخالت کند و مديرعامل نيز خواسته سهامدار را بر توجيه اقتصادي ارجح بداند.
غفوريان تاکيد کرد: حداقل چهار تا پنج سال بايد به مديران شرکت هاي خودروسازي فرصت داد تا مديريت خود را با ساز و کارهايي مستقل پياده کنند چراکه هرگونه دخالت در سياستگذاري هاي بلند مدت، روند حرکتي را دچار چالش و اشکال خواهد کرد.
وي همچنين با بيان اينکه بايد مزيت هاي نسبي حوزه توليد در ايران را شناسايي و بر مبناي آن براي بخش صنعت کشور برنامه ريزي کرد و استراتژي نوشت، اضافه کرد: ما نمي توانيم که تمام نياز صنعت خودروسازي کشور را در داخل به توليد برسانيم و بايد بر مبناي يک مزيت توليدي صنعت خودرو را به حرکت رو به جلو تشويق کنيم، به عنوان نمونه چيني ها در يک برنامه هدفمند برخي از برندهاي خوب و خوشنام دنيا مانند ام.جي، روور، ولوو، ساب و هامر و ... را خريداري کردند و با اين کار در گام نخستين به صنعت خودرويشان اعتبار بخشيدند.
اين مدير فروش و خدمات پس از فروش صنعت خودروسازي ايران در پايان با اشاره به اينکه صنعت خودرو ايران قابل رشد است و البته نبايد مشکلات بر سر راه اين توسعه را ناديده بگيريم، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو به دليل اينکه جزء سه صنعت برتر جهان بوه و تحت تاثير سياست قرار دارد و به منظور توسعه آن بايد تا آنجا که مي توانيم محيط آرام و با ثبات سياسي در فضاي کشور ايجاد شود.

منبع : خبرگزاری موج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =