کد خبر: 137789
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حالی از تدوین برنامه اصلاح ساختار مالی خودروسازان به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری خبر داد که طبق بررسی شورای رقابت بهره‌وری در شرکت‌های خودروساز در پایین ترین سطح خود یعنی 2 درصد قرار دارد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ،وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حالی از تدوین برنامه اصلاح ساختار مالی خودروسازان به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری خبر داد که طبق بررسی شورای رقابت بهره‌وری در شرکت‌های خودروساز در پایین ترین سطح خود یعنی 2 درصد قرار دارد.

با این وجود، وزیر صنعت از کاهش هزینه‌های خودروسازان در سه مقطع سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ خبر داده و تاکید کرده که خودروسازان برای افزایش بهره‌وری در شرکت‌های تولیدی خود برنامه دارند. اظهارات وزیر صنعت در شرایطی است که یکی از انتقادات کارشناسان از خودروسازان عدم توجه به بهره‌وری برای کاهش هزینه‌ها است. به‌عقیده آنها، افزایش بهره‌وری می‌تواند بهترین مسیر تامین نقدینگی در این شرکت‌ها باشد و جایگزین مناسبی برای درخواست افزایش قیمت از شورای رقابت خواهد بود.

در همین حال، نعمت‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست خبری که دیروز برگزار شد از طرح مشترک اختصاص برخی وام‌ها از جمله خودرو به مردم برای تحریک تقاضا در بازار خبر داده و از قول رئیس کل بانک مرکزی از تصویب این طرح در شورای پول و اعتبار تاکید کرده است. در شرایطی که وزیر صنعت از تسهیلات خودرویی به‌منظور تحریک تقاضا در بازار خودرو خبر می‌دهد که نزدیک به دو ماه پیش بانک مرکزی به‌منظور افزایش قدرت خرید مشتریان، افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو از ۷ به ۱۵ میلیون تومان را مصوب و به بانک‌ها ابلاغ کرد، اما با گذشت یک ماه از این مصوبه برخی بانک‌ها به این مصوبه عمل نکرده‌اند، با این حال، نعمت‌زاده نیز با اشاره به این موضوع از سرعت بخشیدن به روند ارائه وام خودرو به مشتریان در ماه‌های آتی برای افزایش تقاضای بازار تاکید کرده است.

اما وزیر در مصاحبه خبری خود گریزی نیز به کمپین تحریم خرید خودرو نو و همچنین قیمت خودرو زد و در اظهاراتی عنوان کرد که هم‌اکنون بازار خودرو به سمت رقابتی شدن در حرکت است. این روزها بهترین زمان برای قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار است. وی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت خودروهای داخلی تابع تورم داخلی است بنابراین اگر خودروسازان قیمت خودرو را افزایش ندهند در اصل یعنی قیمت را کاهش داده‌اند؛ چراکه تورم در این مدت افزایش داشته اما قیمت خودرو ثابت مانده است.

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amirreza ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    دسته پیش گرفتن پس نیوفتن همه جا اعلام میکنن تورم کم شده بعد اینا برعکسشو میگن تکلیف مردمو معلوم کنید تورم کم شده یا زیاد همچنان خرید خودرو صفر ممنوع تا قیمت واقعی بشه راند خاری از بین بره بره
  • محمد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    اون موقع که به حمایت مردم احتیاج داشتید میگفتید توافق بشه همه چی درست میشه حالا که توافق شده میزنید زیرش خرتون از پل گذشت دیگه مردم رو فراموش کردید .مگه باید همیشه مردم با گرونی زندگی کنن که میگی گرون نشده یعنی ارزون شده این منطق از بیسوادی حضرتعالیه. ولی ما فراموش نمیکنیم آقای X این توهینتون به مردم رو .
  • ساسان ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    تو اخبار اعلام میکنن هر موقع جنسهای دیگه ارزون شد ماهم ارزون میکنیم. شما که تو گرون شدن از همه محصولات پیشه گرفتید تو ارزون شدن هم خودتون رو نشون بدید تا ایران از این وضع آشفته بیرون بیاد. مگه مردم آدم نیستن دل ندارن ، یه خودرو داشته باشن. ارزون کنید تا دعاتون کنن. ظلم پایدار نیست که. برای کشور و مردم عزیزمون ارزش قایل بشید. ارزون کنید.
  • سجاد ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    فقط یکبار مردونگی کنید و خودرو نخرید. تا کی؟ خدایی تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر اینا فکر کنن ما مردم احمق هستیم؟ تا کی دولت میخواد از این به اصطلاح صنعت دفاع کنه ؟ تا کی ؟ بابا بسه دیگه. مردم یکبار متحد و یک صدا بشین. نخر بابا نخر تاحالا کسی از بی ماشینی نمرده.
  • محمد ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    مغالطه کاری و تحدید این روزها تنها حربه خودرو سازان است وشعور فهم و درک تنها ابزار ملت دوستان این یک کمپین نیست یک درد و یک غده دهان باز کرده سرطانی است اخر کجای دنیا بالا بر برقی و هشدار موانع عقب و ایربک بعنوان ابشن محسوب است که اینجا اینچنین؟؟؟؟ امار تصادفات و مرگ میر ناشی از بیکیفیتی محصولات داخلی واقعا تاسف بار نیست؟؟؟؟ چقدر از گلهای مملکتمان پرپر شدن یا معلول جسمی شدن ؟؟؟؟؟ چقدر احاد مردم پول با زحمت بدست اورده را تو حلقوم قطعه ساز و خودرو ساز ریختن؟؟؟ واقعا جای تامل دارد بنظر شمای خودرو ساز جان ملت باارزش تر است یا جیبتان؟؟؟؟ لااقل از اخرت بترسید که واقعا عذابی سخت در پیش است تدلیس گران فروشی مسبب جان بندگان خدا مسبب به دودمان دادن نشاط و ارزو های بندگان خدا
  • paskey2012 ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    .................... این وزیر بیسواد
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    مگه تورم ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش نداشته خودرو هم باید کاهش داشته باشه چه جوریه برا کالاهای اساسی مردم میگین تورم نداریم.ولی بر ا فروش خورو وخریدن اون میگین تورم داری ما گیج شدیم.مگه داریم مگه میشه
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    تولید ملی وقتی است که منافع همه ملت را در برگیرد نه اینکه دو شرکت خودرو ساز هر چه میتوانند انجام دهند و ظاهراٌ هیچ دولتی هم زورش به آنها نمیرسد ولی مردم که نباید به زور چیزی بخرند . آقا ما خودروی صفر نمیخریم همه را به کشورهای دشمن صادر کنید که هم ارز وارد کشور شود و هم نسل دشمنان منقرض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =