جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: کلاه‌بردارانی که با فروش زیر قیمت خودرو و جلب اعتماد مشتریان، مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون ریال از 15 شهروند رباط‌کریم غرب استان تهران کلاه‌برداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از پایگاه خبری پلیس، افضل گلزاری اظهار کرد: کلاه‌بردارانی که با فروش زیر قیمت خودرو و جلب اعتماد مشتریان، مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون ریال از 15 شهروند رباط‌کریم کلاه‌برداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

وب بیان کرد: در پی وصول شکایت 15 نفر از شهروندان رباط‌کریم مبنی بر اینکه آنها از شرکت لیزینگ خودرویی در پرند، 96 دستگاه خودرو خرید کردند که از این تعداد فقط 34 نفر خودرو را با اسناد و مدارک کامل تحویل گرفته‌اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: پس از تحقیقات به‌عمل‌آمده و شنیدن اظهارات شاکیان مشخص شد مابقی مشتریان، مدارک و اسناد ناقص دریافت کرده و تعداد چهار نفر نیز اسناد و مدارک آنها با خودرو و مشخصات مالک مغایرت داشته که سریعاً با هماهنگی قضایی متهمان به نام‌های «الف ـ ب»، «م ـ ب»، «الف‌ ـ ک» و «م ـ ب» دستگیر و برای بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

گلزاری ادامه داد: در بازجویی‌های پلیس مشخص شد که این چهار نفر به‌عنوان رابط بین شرکت لیزینگ خودرو در جراید محلی پرند نیز تبلیغ و مردم را دعوت به خرید کرده و به‌دروغ قیمت خودروها را زیر قیمت بازار از طریق شرکت لیزینگ به فروش می‌رسانده که پس از جمع‌آوری پول‌های اولیه، برای جلب اعتماد مشتریان چند دستگاه خودرو با همین مبالغ زیر قیمت بازار واگذار و درنهایت مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون ریال کلاه‌برداری کرده و با عدم تحویل 34 دستگاه خودروی دیگر از محل متواری شده بودند.

وی تصریح کرد: متهمان دستگیرشده به جرم خود اعتراف و اذعان داشتند که با همدستی یکدیگر خودروی پراید را در بازار 195 میلیون ریال خریداری کرده سپس آنها را به مبلغ 220 میلیون ریال به مشتریان می‌فروخته و پس از جلب اعتماد مشتریان، از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظام ویژه غرب استان تهران در پایان متذکر شد: کلاه‌برداران دستگیرشده پس از تشکیل پرونده قضایی و گذراندن مراحل قانونی با قرار وثیقه 40 میلیارد ریالی روانه زندان شدند و دفتر غیرمجاز لیزینگ خودرو در پرند مهر و موم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =