کد خبر: 154816
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایط تشدید آلودگی هوا باید قیمت خودروهای داخلی کاهش یافته و منطقی شود در آن صورت مردم خود به خود نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام خواهند کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایط تشدید آلودگی هوا باید قیمت خودروهای داخلی کاهش یافته و منطقی شود در آن صورت مردم خود به خود نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام خواهند کرد. علی خاکساری اظهار کرد: سیاست ایجاد زمینه برای از رده خارج شدن خودکار خودروهای فرسوده باید جایگزین سیاست از رده خارج کردن این خودروها توسط دولت شود. وی ادامه داد: باید قیمت خودرو به قدری با قدرت خرید مردم تناسب داشته باشد که مصرف‌کنندگان پس از مدتی استفاده از خودرو به صورت خودکار نسبت به تعویض آن اقدام کنند. خاکساری با بیان اینکه مصرف‌کنندگان در صورت داشتن قدرت خرید ترجیح می‌دهند هر چند سال یک بار خودروی خود را با خودروی صفر کیلومتر تعویض کنند، خاطرنشان کرد: با این حال در حال حاضر به دلیل متناسب نبودن قیمت خودرو با قدرت خرید مصرف‌کنندگان، افراد حتی نمی‌توانند نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:‌ بنابراین در چنین شرایطی دولت مجبور می‌شود از منابع عمومی کشور تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مالکان خودروهای فرسوده بگذارد در حالیکه از نظر عدالت اجتماعی صحیح نیست که منابع عمومی کشور صرف عده خاصی شود. وی تصریح کرد: در این زمینه دولت باید با مذاکره با خودروسازان نسبت به منطقی کردن قیمت خودرو و ایجاد تناسب بین این نرخ با قدرت خرید مصرف‌کنندگان اقدام کند، در آن صورت مردم به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری خودروهای فرسوده، به صورت خودکار نسبت به از رده خارج کردن این خودروها اقدام خواهند کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    البته با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی حرف حساب جواب نداره
    • رضا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
      دوستی میگفت اگر از مردم ما بپرسید که در صورت برنده شدن ۱۰ میلیارد تومان در یک مسابقه با این پول چه میکنید ۹۰ درصد میگویند که پول را در بانک میگذاریم و با سودش خوش خواهیم بود یعنی اینکه حتی ما در رویاهایمان هم به دنبال تنبلی وراحت طلبی هستیم.این داستان حکایت این دوست ما و شمار زیادی از دوستان با تفکر مشابه است تا در قالب یک رویا، ابر و باد مه خورشید دست به دست هم بدهند تا ما با درامد ایکس تومان خودرویی را سوار شویم که فردی با درامد ۱۰ ایکس تومان دارد.برادر من گیریم تعرفه صفر شود ارز مملکت کجا بود که در سال یک میلیون تومان خودرو از خارج وارد کند؟
  • استکبارجهانی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    لطفا موزیک ویدیو یک قرون بده آش به همین خیال باش رو پخش کنید.
  • حسن ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    بشینید تا براتون قیمت هارو بیارن پایین...
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    اول باید خودرو ارزان بشه و تعرفه واردات کم بعد اجازه تردد به بالای ده سال برای خودروی داخلی وبالا پونزده برای خودرو های با استاندارد بالاتر داده نشه وگرنه هر کی با یه خورده پول میره دست چندم قراضه میخره و میشه دودکش
    • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      زهی خیال باطل هه
  • رضا ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    آقا شما کی میخواهید از مصاحبه با نوابغ دانشگاه علامه طباطبایی بلاخص جناب خاکساری دست بردارید مگه توی مملکت قحط الرجال آمده. ایشان..... دائما در مورد تمام ارکان صنعت خودرو از کیفیت گرفته تا قیمت تمام شده اظهار نظرهایی میکنند که برای اهل فن سوژه مزاح و خنده است.
    • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
      مثبتم اشتباه شد. دهها مرتبه منفی. من اخبار را پیگیری می کنم این جناب خاکساری بهترین پیشنهادات را می ده. این اقا رضا بر اساس صحبتهاشون فکر کنم نعمت بخش یا خود نجفی منش باشه که سودششششون از انحصار و درجا ردن صنهت خودرو تامین میشه.
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    ببخشید دوست عزیز آیا در فروشگاههای زنجیره ای قیمت کالا ها بر اساس درامد متفاوت مردم متفاوت اعلام میشه یا اینکه مردم بر اساس قیمت کالا ها و در امد خودشان سبد خرید خود را تنظیم میکنند؟این چه منطق پوپولیستی است که شما رواج می دهید حتی توی ثروتمند ترین کشورهای دنیا هم همه مردم خودرو سواری ندارند و میزان سرانه مالکیت خودرو تابع درامد سرانه مردم مملکت است.
  • Reza ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    میشه بشینید تا بشه بابا اینا خیالات خامه آشایش و راحتی مردم که اصلا هیچ ارزشی نداره جیب خودرو سازها پر پول بشه مردم به جهنم اینو من نمیگم خودشون ثابت کردن که حقه بازترین خودرو سازها در ایران حضور دارن
  • ساسان ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    تو ایران وقتی چیزی گرون بشه هرگز ارزون نمیشه ..پراید۶ملیون بود یک شبه شد۲۰ ملیون بعد ۱۰۰هزار تومن کم میکنن میگن ارزون شد...به این میگن مردم سالاری
  • بی نام ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    دوستان خسته نباشید . حرف های ما دردی از درد گرانی کم نمیکند . روز به روز خودرو بی کیفیت تر و گران تر میشود . من با نفر اول موافقم . پول رو بزار بانک حالشو ببر . تنبلی نیست . ولی من نمیتونم قبول کنم خودرویی که ما به خارج میفرستیم ۳ میلیونی قیمتش باشه و ما اینجا اونو ۲۱ بخریم . اخه چطور امکان داره .؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    یه سوال . ما خودرو صادر میکنیم به قیمت ۳ میلیون . اینجا همونو سوار میشیم ۲۱ میلیون ؟؟؟؟؟ همون ماشین در دو طرف مرز . اینهمه اختلاف . چرااااااا؟؟؟؟؟؟
    • مهدی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
      انقدر هم نیست شاید نصف قیمت ولی در کل دولتمردان ما و سیاسیون واسه بقیه کشورهای همسایه مامان هستن ولی واسه ملت خودشون زن بابا
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    قیمت ها پایین بیاد و خودروى خودروى فرسوده را با قیمتى منصفانه بردارن بله کاملا موافقیم قیمت الان خیلى بالاست
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    قیمتا باید پایین بیاد
  • احمد مروایی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    حداقل نصف باید بشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =