کد خبر: 159967
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: موضوع آزادسازی قیمت خودرو و خروج دولت از این وضعیت را از طرف دولت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،ساسان قربانی در همایش بین‌المللی خودرو، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت خودرو توسط خودروسازان تعیین نمی‌شود، اما از طرف دولت موضوع حذف قیمت‌گذاری خودرو را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی ایران در درون خود مشکلاتی را دارد، افزود: قیمت تمام‌شده تولید خودرو در ایران بالا است.

قربانی با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی نیز با چالش‌هایی روبرو است، گفت: این چالش‌ها در زمینه کیفیت، قیمت و توسعه و طراحی وجود دارد و هرچند در زمینه کیفیت پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به بالا بودن قیمت تمام‌شده تولید قطعات خودرو در ایران،‌اظهار داشت: صنعت قطعه‌‌سازی در طراحی هم‌زمان مشکل دارد به طوری که اگر یک شرکت خودروساز بخواهد تحولی را در یک محصول جدید شکل دهد، بخش عمده قطعه‌سازان به دلیل مشکلات موجود در طراحی نمی‌توانند با خودروسازان همراه شوند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه تعداد مدل‌ خودروهای تولیدی در ایران زیاد نیست، اما خودروسازان برای تولید یک قطعه با چند شرکت قطعه‌ساز قرارداد می‌بندند و این مسئله باعث می‌شود که در کیفیت، رقابت صورت نگیرد و در قیمت هم با مشکل روبرو شویم.

قربانی با اشاره به تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران در سال ۲۰۱۱ گفت: بیشتر قطعات این خودروها توسط قطعه‌سازان ایرانی تأمین شد و درحال حاضر ظرفیت‌های تولیدی قابل‌توجهی در ایران وجود دارد.

به گفته وی ممکن است سیستم‌های مدیریت کیفیت در ایران با استانداردهای جهانی فاصله داشته باشد، اما زمینه مناسبی در این بخش در کشور فراهم شده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه با اشاره به برخی ضعف‌های صنعت خودرو، گفت: در ایران کماکان خودروهای قدیمی تولید می‌شوند و در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات باید کار نوسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه در تأمین منابع مالی با مشکل روبرو هستیم‌، افزود: برنامه‌ریزی برای مقیاس‌های اقتصادی تولید با مشکل روبرو است و هم اکنون خودروسازان با ده‌ها شرکت برای تولید خودروی جدید در حال مذاکره هستند.

قربانی این سوال را مطرح کرد که آیا تنوع بیش از حد در محصولات به نفع کشور است یا خیر و اگر تیراژ اقتصادی در تولید رعایت نشود، آیا می‌توان به عمق ساخت داخل رسید؟

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    جالب همیشه تولید خودرو تو کشور ما قیمت بالاست چرا ؟ به مردم چرا همیشه دروغ میگید .نمیتونید تولید کنید خوب تولید نکنید هرکسی را بهر کاری ساختند مردم چه گناهی دارن هیچ ایرانی از تولیدات خودرو با این قیمت رازی نیست آقای ریس جمهور و وزیر صنعت و کارخانه های خودرو سازی ایران .
  • کیوان ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    تو همین کشور خودمون جزیره کیش تویوتا ۲۰۱۵ مبلغ هست ۵۳ میلیون همون تو کشور بالای ۱۷۰ میلیون قیمتش هست اخه چرا ، این چه مملکتی برای مردم درست کردن عدالت کجاست
  • سعید ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    من متعجب هستم هم اکنون که بیش از ۲۰ سال از شروع داخلی سازی خودرو در کشور می گذرد ( سال ۱۳۷۴ ) ، و اینهمه هیاهویی که در همه رسانه ها و مطبوعات در مورد خودرو می شود و علاقه مندی شدید دولتها تا کنون به موضوع خودرو ، همچنان حلقه مفقوده علت قیمت گران تولید خودرو در داخل کشور پیدا نشده است و اصحاب امور حاضرند برای یک مربی فوتبال میلیاردها تومان هرساله هزینه کنند ولی حاضر نیستند برای یک متخصص صنعت خودرو جهت پیدا کردن اشکال کار تولید خودرو در کشورمان هزینه پرداخت نمایند !!! ای آقای خودرو ساز داخلی : شما از کارگر ارزان استفاده می کنید ، شما از انرژی ارزان استفاده می کنید ، شما از حمل و نقل ارزان استفاده می کنید ، شما لازم نیست از بانکها وام بگیرید چرا که مشترییان شما حاضرند خودروهای شما را چندین ماه قبل از تحویل خودرو پیش خرید نمایند ! حالا باز هم می گویید قیمت خودرو پایین است و من مشتری باید خودرو قدیمی و کیفیت پایین شما را گرانتر از یک خودرو در همان کلاس و از یک برند معتبر در بازار آزاد خریداری نمایم !!!!! لازم نیست راه دوری بروید ، کافی است فقط سری به یکی از مناطق آزاد کشور بزنید . از شما مسئولان شورای رقابت خواهشمندم به شدت در مقابل زیاده خواهی های خودروسازان داخلی به ایستید و هرگز تسلیم خواسته های آنان نشوید . بسیار ممنون
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    عیبی نداره واردات هم ازاد بشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =