کد خبر: 173571
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

BYD در حال حاضر تلاش زیادی به کار بسته است تا این محصول خود را وارد بازار آمریکا کند. البته مشخص نیست این اتفاق چه زمان و چگونه رخ خواهد داد اما در این صورت نسخه به روز شده S6 به آمریکا صادر خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، BYD S6 برای اولین بار در نمایشگاه ۲۰۱۰ گوانگژو در معرض دید عموم قرار گرفت. این اس یو وی در سال ۲۰۱۴ در بازار چین عرضه شد و به لطف طراحی عامه پسند، امکانات نسبتا کامل و دریافت ۵ ستاره ایمنی از CNCAP از فروش بالایی برخوردار گردید. امکاناتی مثل نمایشگر پشت فرمان TFT، تلویزیون دیجیتال، دکمه های هوشمند و ریموت کنترل از جمله این موارد هستند.

[caption id="attachment_173576" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

قطعا S6 جذاب ترین طرح اس یو وی جهان نیست اما در میان خریداران چینی با استقبال زیادی مواجه شده است. استفاده از پیشرانه های ساخت میتسوبیشی موجب شده این خودرو سه موتور و سه گیربکس مختلف را به خریداران پیشنهاد کند. نصب پنج صندلی و قابلیت تا شدن صندلی های عقب فضای بار قابل توجهی برای آن فراهم آورده است.

[caption id="attachment_173580" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

BYD در حال حاضر تلاش زیادی به کار بسته است تا این محصول خود را وارد بازار آمریکا کند. البته مشخص نیست این اتفاق چه زمان و چگونه رخ خواهد داد اما در این صورت نسخه به روز شده S6 به آمریکا صادر خواهد شد.

[caption id="attachment_173575" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

طراحی خارجی

ظاهر کلی S6 شباهت زیادی به لکسوس RX 2005 دارد و در نمای جلو از کیا سورنتو مدل سال ۲۰۰۰ الهام گرفته است. چراغ های جلو با پوشش شفاف و لامپ های زنون، جلوپنجره کرومی براق و رینگ های آلیاژی را باید مشخصه های اصلی طراحی S6 عنوان کرد. در عقب یه نوار کرومی در بالای جای پلاک را باید تنها تزیین قابل ذکر دانست. شیشه شیبدار و منحنی عقب تضاد ملموسی را با سپر لبه دار و مربعی شکل ایجاد کرده است. شاهد S6 در بخش طراحی برنده یک جایزه معتبر نشود اما به عنوان یک اس یو وی از جذابیت های ظاهری نسبی برخوردار است.

[caption id="attachment_173573" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

طراحی داخلی

طراحی داخلی S6 به طور کلی داستانی متفاوت است. طراحی داشبورد کاملا اختصاصی این خودرو بوده و به خوبی با امکانات و تجهیزات الکترونیکی مجهز شده است. در وسط کنسول جلو یک صفحه نمایش که قابلیت هدایت ماهواره ای نیز دارد به چشم خورده و در پشت فرمان سرعت سنج و سایر نشان دهنده ها بر روی صفحات دیجیتالی TFT قرار دارند. کنترل های روی فرمان بسیاری از عملکردهای اصلی خودرو را کنترل نموده و دیگر نیازی نیست راننده برای اعمال تنظیمات در حین رانندگی با صفحه نمایش وسط داشبورد کلنجار برود.

با خواباندن ردیف دوم صندلی ها شما به یک فضای بزرگ و جادار برای قرار دادن اجسام حجیم دست پیدا می‌کنید و در صورت برگرداندن این ردیف به جای خود فضای کافی برای پنج سرنشین در اختیار شماست.

[caption id="attachment_173577" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

انتقال قدرت

سه موتور مختلف برای BYD S6 در نظر گرفته شده است. موتور ۲ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری، موتور ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۵۸ اسب بخاری و موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسب بخاری. هر سه موتور ۴ سیلندر هستند اما با گیربکس های متفاوت عرضه خواهند شد. موتور ۲ لیتری با گیربکس ۵ دنده دستی، موتور ۱٫۵ لیتری و موتور ۲٫۴ لیتری با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک. و یک گیربکس ۶ دنده دوکلاچه برای موتور ۲٫۴ لیتری نیز قابل سفارش است.

[caption id="attachment_173578" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

قیمت

BYD هنوز قیمت خاصی برای S6 در صورت حضور آن در بازارهای جهانی عنوان نکرده است اما با توجه به امکانات و قیمت رقبای آن انتظار می‌رود قیمت پایه این محصول ۲۵ هزار دلار باشد.

رقبا

سخت ترین جای کار که حضور موفق S6 در بازار جهانی را با مشکل روبرو می‌کند وجود رقبایی قدرتمند و شناخته شده در این کلاس از بازار می‌باشد که از امکانات به مراتب بهتره، طراحی کاملا به روز تر و قیمت مناسب برخوردار هستند. در این بین دو رقیب عمده BYD S6 عبارتند از نسل جدید کیا سورنتو و لکسوس RX350. شاید بتوان با ارفاق S6 را با نسل قبلی سورنتو مقایسه کرد اما در رقابت با نسل فعلی این اس یو وی متوسط باید گفت رقیب چینی از شانس زیادی برخوردار نیست. وجود موتور ۲٫۴ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری برای مدل پایه، آرایش چهار چرخ متحرک، فضای داخلی بزرگ تر و طراحی جذاب تر آن هم تنها با قیمت پایه ۲۴۱۰۰ کار را برای BYD S6 دشوار خواهد کرد.

[caption id="attachment_173579" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

در سمت دیگر لکسوس RX350 هرچند در رده اس یو وی های متوسط لوکس قرار دارد اما از فروش بسیار خوبی برخوردار است. موتور ۳٫۵ لیتری V6 270 اسب بخاری، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، مصرف سوخت معقول با توجه به حجم موتور و انبوه امکانات رفاهی از ویژگی های این خودرو است و BYD با توجه به اینکه در طراحی ظاهری از مدل ۱۰ سال قدیمی تر همین لکسوس الگو گرفته حرف چندانی در مقابل رقیب ۱۰ سال مدرن تر از خودش ندارد.

[caption id="attachment_173574" align="aligncenter" width="600"]BYD S6 BYD S6[/caption]

نتیجه گیری

BYD S6 یک اس یو وی با طراحی نسبتا هماهنگ است که از امکانات الکترونیکی قابل توجهی برای رضایت صاحبانش برخوردار است. داشتن ۵ ستاره ایمنی از CNCAP خبر خوبی برای خریداران این خودروی چینی است. اما برای حضور در بازارهای رقابتی تر مانند آمریکا باید در قیمت پایه خود و به ویژه در طراحی بیرونی حتما تجدیدنظر کند.

منبع : topspeed

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    اخه اینو با لکسوس مقایسه کردین!!!!!!!!!!!!!
  • کلیایی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    فکر کنم این سایت ترجمه سایت چینیه، همش در مورد ماشین های چینی تعریف و تمجید میکنه. حالا کلک به چینی به دنیای خودرو چی میگن؟؟؟؟؟؟
  • کیومرث ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    مدتی است که تبلیغات BYD در رسانه ها منتشر میشود گرچه بر خلاف تمام دنیا در ایران اول خودرو را می فروشند بعد انرا ارزیابی می کنندو لذا هنوز بزای قضاوت در مورد این خودرو نیز زود است لیکن ذکر دو نکته لازم است اول اینکه کارمانیا فاقد شبکه خدمات پس از فروش گسترده در ایران است و دوم افت قیمت محصولات چینی بسیار زیاد می باشد با توجه به این دو مورد خرید این خودرو حداقل در ایران عاقلانه نیست
  • علی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    مسخره اینو با هموطن های خودش مقایسه کن که در حد خودشن این مقایسه که بیشتر سوسکش کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =