سازمان گسترش و نوسازی ایران( ایدرو ) و شرکت رنو فرانسه در دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، توافق نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اخبار خودرو ، این توافق نامه امروز(جمعه) توسط منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و «تیری بلوره» قایم مقام مدیرعامل رنو با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با «کارلوس گون» مدیرعامل رنو به امضا رسید. این توافقنامه برای همکاری مشترک (جوینت ونچر) میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد.

۲۲۲۶۲۲۷

این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ به تولید می رسند. براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همچنین همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» همچنان ادامه خواهد داشت. به گزارش ایرنا، در کمتر از یک سالی که از اجرای برجام گذشته است، نخستین قرارداد خودرویی میان ایران خودرو و پژو منعقد شد و قرارداد دوم را سایپا و سیتروئن بستند و به زودی قرارداد نهایی این دو شرکت امضا می شود. ایران خودرو و پژو قرار است امسال نخستین محصول خود را با نام «۲۰۰۸» به بازار ایران عرضه کنند و پس از آن، خودروهای «۳۰۱» و «۲۰۸» را؛ سایپا و سیتروئن نیز تفاهم اولیه را برای افزودن خودروهای روز سیتروئن به خطوط تولید سایپا کاشان داشته اند. شرکت هایی مانند فیات، فولکس واگن و بنز مذاکرات خود را با خودروسازان ایرانی آغاز کرده اند و شرکت رنو فرانسه که در دوران تحریم فعالیت خود را به تولید مشترک خودروهای باکیفیت تندر و تندرپیکاپ محدود کرده بود، این روزها با دو خودرو تولیدی مشترک با شرکت پارس خودرو یعنی «ساندرو هاچ بک» و «ساندرو استپ وی» به بازار آمده است. نمایشگاه خودرو پاریس٢٠١۶ از یکم اکتبر (دهم مهرماه) به مدت ۱۶ روز درهای خود را به روی عموم می گشاید. خودروسازانی مانند گروه رنو نیسان، گروه پژو سیتروئن، گروه فیات (فراری، مازراتی و آبارت)، مرسدس بنز، تویوتا، ب.ام.و، پورشه، میتسوبیشی موتورز و جنرال موتورز در این نمایشگاه حضور دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    خدا را شکر که به شکل مستقل و نه در شراکت با دو شرکت بی اخلاق و بی تعهد قرار شده تولید داشته باشه. به نظر من این اولین قدم مثبت دولت آقای روحانی در زمینه خودرو است. انشاالله که روزی شاهد رقابت واقعی در صنعت خودرو کشورمان باشیم و ببینبم که خودرو از انحصار مافیا خارج صده است.
    • بهروز ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
      آی دلت خوشه ها
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    مبارکه مگه اینکه دو خودروساز بزرگ وطنی دیگه بخاطر رقابت با رنو و بقیه خارجیها یه تکونی بخودشون بدن
    • علی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
      عزیزم دلت خجسته است فکر کردی از فردا خودروی روز را با قیمت ۲۰ میلیون می دن به شما ؟مطمئن باش قیمت تمامی خودروهای تولیدی(ببخشید مونتاژی) فوق بالای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود(مانند کپچر) و تیراژهای ذکر شده هم فقط برای ثبت روی کاغذ است چون اگر وضع ملت آنقدر خوب بود که فقط سالی ۶۰۰ هزار عدد پژو و رنوی ۱۰۰ میلیون به بالا بلاخص با توجه به تعداد زیاد برند های رقیب بخرند الان جزء کشورهای توسعه یافته محسوب می شدیم. البته خوبی این امر آن خواهد بود که بفهمند عرضه کنندگان خودروی خارجی چه گلی به سر آنها می زنند.
  • بهروز ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    حالا از سال که خیلی دیره۲۰۱۸
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    فرانسه من رو یاد هزاران خیانت از جمله بیماران بی گناه آلوده به ایدز میکنه که هیچگاه فرانسه بابت این فاجعه بشری حتی عذرخواهی هم نکرد!
    • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
      هرچی باشه اندازه روسیه که خیانت نکرده
    • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
      حق با شماست کشور های سلطه جو هیچوقت سیاستهاشونو تغییر ندادن این سیاست ها هنوز هم ادامه داره مثلا تحریم دارو های ضد سرطان به ایران .کسانی که به دنبال واردات هستن در حقیقت دنبال بردگی جدید هستن
    • جواد ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
      فرانسه منو بیشتر یاد برج ایفل میندازه :)
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    کلا نگرش فرانسویها به ما مثل برده است کافی است فقط به سر به سفارت فرانسه بزنید ، حال آنکه آمریکاییها بیشتر دنبال منافع طولانی مدت که در گرو رابطه برد برد است هستند
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    فقط ارزو دارم یه سری مافیا زالو،دست از سر خودرو بردارن اونوقت میشه امیدوار بود ما ایرانیا خودروی با کیفیت قیمت مناسب سوار شیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =