کد خبر: 180754
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸

سهم ۶۰ درصدی رنو در قرارداد با ایدرو و چگونگی انتقال تکنولوژی یکی از سوالات اساسی نمایندگان است که قرارشده وزیر صنعت در این رابطه توضیحات لازم را مطرح کند.

به گزارش اخبار خودرو ، حمید رضا فولادگر در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه وزیر صنعت امروز برای توضیح در مورد قراردادهای خارجی به ویژه رنو در کمیسیون صنایع حاضر خواهد شد، اظهارداشت: سهم ۶۰ درصدی رنو در قرارداد با ایدرو و چگونگی انتقال تکنولوژی یکی از سوالات اساسی نمایندگان است که قرارشده وزیر صنعت در این رابطه توضیحات لازم را مطرح کند.

[caption id="attachment_180755" align="aligncenter" width="600"]حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس[/caption]

وی با بیان اینکه حضور ایدرو در این قرارداد خلاف اصل ۴۴ قانونی اساسی است، افزود: باید کمیسیون صنایع را در جریان قراردادهای جدید خودرویی قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، براساس قرارداد جدید رنو و ایدرو این شرکت فرانسوی توانست سهم ۶۰ درصدی قرارداد را آن خود کند و از طرف دیگر ایدرو به عنوان نماینده صنعت خودروی کشور سایت "بن رو" را به عنوان آورده خود در اختیار رنو قرارمی‌دهد.  قرار شده "سیمبل و داستر" دو خودرویی باشند که در قالب این همکاری مشترک از سال ۲۰۱۸ در سایت بن رو تولید شوند.

این قرارداد جدید در دو فاز پیش بینی شده به نحوی که در فاز اول تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال و در فاز دوم ۳۰۰ هزار خودرو تولید می‌شود. در مجموع با احتساب قراردادهای قبلی مانند ال ۹۰ و ساندرو حجم تولید این شرکت در ایران به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    جان مادرتون شما دیگه تو این یه قرارداد دخالت نکنین بعضی از شما ها دو سه دوره نماینده و در کمیسیون صنایع بودین و حالا اینه وضعیت خودرو سازی ما
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    ۲۰۱۸ خیلی دیره ! خیلی دیر
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    جناب آقای فولادگر که می دانم فردی دلسوز هستید ولی لطفا به این سئوالات که سئوال جمع کثیری از ملت است نیز پاسخ دهید. چرا قراردادهای بسته شده با چینی های آشغال ساز را مورد سئوال قرار نمی دهید؟ چرا این همه مرگ و میر و معلولیت به خاطر بی کیفیتی لگنهای مونتاژ داخل با قطعات چین را مورد سئول قرار نمی دهید؟!!
  • سایبان خودرو ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    ممنون برای مطلب خوبتون
  • سایبان خودرو ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    ممنون از مطلب خوبتون
  • بک لینک رایگان ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    سلام سایت خوبی دارید . به سایت ما سر بزنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =