کد خبر: 182610
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

برخلاف انتقادهای پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان داخلی که بیشتر معطوف به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی بود این بار نعمت‌زاده از ضعف خودروسازان در صادرات انتقاد کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنجشنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به میزان صادرات دو خودروساز بزرگ داخلی در سال جاری این میزان را راضی کننده ندانست و از این شرکت‌ها خواست برای افزایش صادرات تلاش کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه به خودروسازان داخلی توصیه کرد در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند.

تاکیدات نعمت‌زاده بر تلاش خودروسازان برای افزایش صادرات در حالی است که بازارهای صادراتی خودروهای داخلی با توجه به سطح کیفی این محصولات چندان گسترده نبوده و محدود به چند کشور خاص است.

البته در قراردادهای جدید خودرویی که در شرایط پسا برجام منعقد شده تاکید شده که حداقل ۳۰ درصد از خودروهای جدید تولیدی در کشور باید صادر شود.

کارشناسان معتقدند خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد از سطح تکنولوژی مناسب و به‌روزی برخوردار بوده و پتانسیل صادراتی بیشتری نسبت به خودروهای فعلی در حال تولید خواهند داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    اینها با رانتی که ازش بهره میبرن در تولید داخل هم بی کفایتند چه برسه که بخواهند در خارج رقابت کنند
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    صادرات پراید تیبا و سمند به خارج از کشور به جوک شبیه است تا واقعیت. حتی افغانستان و اریتره و سومالی هم دست رد به سینه ما می زنند.حیف از نام مقدس ایران که یه عده ... و تنبل انرا دستاویز منافع شرکتی و گروهی خود کرده اند. تعجبم که دولت این حقیقت را می داند ولی دست روی دست گذاشته است
  • مهمان ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    عجب رویی دارید آخر !!! کدام مردمی این لگنهای بی کیفیت رو می خره !؟ کاری که شما با مردم خودمان میکنید صنعتگران هیچ کشوری در حق مردم خودشون نمیکنند... آقای وزیر!
  • پراید سوار ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    بیخیال وزیر جان. شما فروش داخلیت رو درست کن صادرات پیشکش
  • طاها ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    سلام . واقعا سکاندار صنعت ما نمیدونه هیچکدام از تولیدات داخلی قابلیت صادرات را ندارد . تکنولوژی ۳۰ سال پیش ٬ کیفیت بسیار پایین ٬ مونتاژ به مراتب بدتر ٬ رقبای بسیار قدر ٬ قیمت بالا و هزاران هزار موارد علمی که برای یک بچه دبستانی قابل درکه برای مسولان ما قابل هضم نیست و ضمنا شما با این سیاست های نامربوط ( تعرفه بالا . محدودیت واردات . استانداردهای بنی اسراییلی و ... ) فقط صنعت خودرو را به نابودی می کشانید .
  • نریمان ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    شما سعی کن توی صحن مجلس نخوابی.... انتقاد پیش کش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =