کد خبر: 186434
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

برای نخستین‌بار در نیم‌قرن اخیر پرفروش‌ترین خودروی سال در کشور سوئد یک مدل ولوو نیست و در عوض عنوان محبوب‌ترین خودروی سال ۲۰۱۶ در این کشور به فولکس‌واگن گلف تعلق گرفته است.

 به گزارش اخبار خودرو ، انجمن خودروسازان این کشور تایید کرد در سال میلادی گذشته ۵٫۹ درصد از کل فروش خودروهای جدید در سوئد به فولکس‌واگن گلف تعلق داشته است. در مقایسه ۳ مدل پرفروش ولوو در مجموع توانسته‌اند ۵٫۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند.

این نخستین‌بار است که از سال ۱۹۶۲ ولوو در صدر پرفروش‌ترین‌های سوئد قرار ندارد. در آن زمان هم مدلی از فولکس‌واگن یعنی بیتل به محبوب‌ترین خودروی این کشور بدل شده بود.

آیا این ارقام نشانگر آن است که علاقه‌‌مندی مردم سوئد به خودروی ملی‌ مشهورشان به پایان رسیده است؟‌ دقیقا نمی‌توان چنین ادعایی داشت.

هنوز هم در جاده‌های سوئد بیشتر از هر ماشینی محصولات ولوو به‌چشم می‌خورد و در مجموع آنها ۲۱٫۵ درصد از کل بازار خودروی این کشور را تشکیل می‌دهند.

در اواخر سال ۲۰۱۶ ولوو تایید کرد که چین به قطب جهانی تولید و صادرات این کمپانی بدل خواهد شد. ولوو به‌منظور اثبات این نکته تصمیم گرفته است که تولید S90 را به طور کامل به چین منتقل کند و تولید سری‌های ۶۰ و ۴۰ نیز در این کشور صورت خواهد گرفت.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =