كوييك

در آخرین روز از هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا پیش‌ فروش نقدی هفت‌ محصول خود را به‌ صورت «صرفا اینترنتی» آغاز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا پیش‌ فروش نقدی هفت‌ محصول خود را به‌صورت «صرفا اینترنتی» آغاز کرد. دراین طرح پیش‌فروش که «طرح هفت» نامیده شده است، هفت‌ محصول کوییک، کوییک آر، ساینا، تیبا ۲، تیبا صندوقدار، تیبا۲پلاس و وانت سایپا ۱۵۱ به‌صورت اینترنتی عرضه شد که همگی محصولاتی ایرانی بوده و فارغ‌از قطع همکاری شرکای خارجی سایپا اعم از رنو، سیتروئن، برلیانس، کیا، چانگان و... چراغ تولید را در این خودروسازی داخلی روشن نگه داشته‌اند. البته مانند هرمحصول دیگر از هر کارخانه خودروسازی در دنیا، این محصولات نیز دربرخی قطعات خود وابستگی‌هایی داشته‌اند که اکنون با همت سازندگان داخلی کاهش یافته است و درمسیر کاهش بیشتر نیز قرار دارد. بنابر اعلام سایپا، مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام درطرح فروش این محصولات از۳۴۷ میلیون ریال برای کوییک‌آر تا ۱۸۷ میلیون ریال برای وانت سایپا ۱۵۱ متغیر است. همچنین سود مشارکت ۱۵ درصدی و سود انصراف ۱۲ درصدی نیز برای این مبالغ درنظر گرفته شده است. زمان تحویل این محصولات نیز براساس برنامه‌ریزی تولیدی محصولات گروه خودروسازی سایپا مشخص شده است و به‌جز تیبا۲پلاس که در دی‌ماه ۹۹ تحویل داده خواهد شد، سایر محصولات درتابستان و پاییز سال آینده تحویل خریداران خواهند شد.

   زیرساخت عظیم سایپا برای رونق و توسعه
درهفته‌ای که گذشت، صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت بازدیدی از خط تولید سایپا به‌عمل آورد. وی درجریان این بازدید گفت: «درسایه مدیریت جهادی مدیران سایپا، اقتصاد مقاومتی درقالب رونق تولید، نهضت ساخت‌داخل و کاهش هزینه‌ها دراین مجموعه محقق شده است.» نجفی افزود: «گروه خودروسازی سایپا با برخورداری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های عظیم خود، از تهدید تحریم‌ها برای خود یک فرصت ایجاد کرده و با تکیه بر امکانات داخلی، محصولات جدیدی را برای عرضه به‌بازار درسال آینده طراحی و تولید کرده است.» به‌گفته وی، عمده‌ترین هدف در صنعت‌خودرو، ارتقای سطح رضایت مشتریان است و سایپا توانسته درسایه برخورداری از مدیریت جهادی، در این زمینه گام‌های بزرگی بردارد. مشاور عالی وزیر صمت ادامه داد: «مدیریت سایپا استفاده از استعدادها و توانایی‌های جوانان را دردستور کار قرار داده و با فکر، برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، به‌دنبال حل مشکلات است.» دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: «همه بخش‌های ذیربط در صنعت‌خودرو، باید این حوزه مهم اقتصادی کشور را مورد حمایت قرار دهند و مسیر رونق تولید را هموار کنند.» عضو قرارگاه رونق تولید کشور تصریح کرد: «تحریم‌های ایجادشده علیه این ملت، نمی‌تواند چرخه تولید را متوقف کند و دشمنان را به‌اهداف شوم خود برساند.»

   گمانه‌زنی‌هایی درباره رهام
برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که قطع همکاری خودروسازی برلیانس چین با سایپا پروژه پلت‌فرم ملی SP10 (رهام) را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است؛ اما حال با تدابیری که در سایپا اندیشیده شده، گفته می‌شود تولید رسمی این خودرو نیز در دستور کار سایپا قرار دارد. ابراهیم احمدی، رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان دراین‌باره می‌گوید: «شرکت سایپا در نظر دارد با تولید خودرو جدید رهام و بالا بردن ظرفیت تولید خودروهای خانواده X200 مانند تیبا، ساینا و کوییک، جای خالی تیراژ پراید را در سال‌های آینده پر کند.» احمدی تصریح می‌کند: «البته تولید خودرو رهام نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است و درهمین‌راستا، شرکت سایپا به‌دنبال دریافت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول است.» هرچند اعلام نشده درنهایت چه‌پیشرانه‌ای برای رهام در نظر گرفته شده است، اما برخی رسانه‌ها می‌گویند پیشرانه توربو خانواده ایکس‌200 (پیشرانه 1.5 لیتری هشت‌سوپاپ) روی این خودرو ملی نصب می‌شود. این در حالی است که گزینه‌های مختلفی از بازه ۸۷ تا ۱۵۰ اسب‌بخار برای پیشرانه رهام در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، پروژه‌های جدید سایپا نیز در حال رسیدن به‌مراحل نهایی هستند و احتمال آن وجود دارد که پیشرانه ۱۶ سوپاپ و با قابلیت توربو درآینده نزدیک توسط سایپا معرفی شود. نمونه ساده این خودرو سدان، وزنی نزدیک به یک‌هزار و ۲۶۰ کیلوگرم دارد و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی روی آن نصب می‌شود. اما این سدان ملی، نسخه اتوماتیک نیز خواهد داشت که به جعبه‌دنده شش‌سرعته AT مجهز شده است. گفته می‌شود تمام نسخه‌های رهام با جعبه‌فرمان کمکی برقی به‌بازار خواهند آمد و با پیشرانه‌ای مطابق با استاندارد یورو ۵ به‌دست مشتریان خواهند رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    عالی هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =