بورس و بازار خودرو

در آخرین نوبت معاملاتی هفته گذشته، گروه خودرویی روز خوبی را به‌پایان رساند و جز سهم‌های معدودی مابقی رشد بسیار مناسبی را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین نوبت معاملاتی هفته گذشته، گروه خودرویی روز خوبی را به‌پایان رساند و جز سهم‌های معدودی مابقی رشد بسیار مناسبی را تجربه کردند. طی معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته دو سهم ایران‌خودرو و سایپا رشد بیش‌از 4‌درصدی را تجربه کردند  که البته سایر سهم‌های مهم این گروه نیز رشد قابل‌توجهی داشتند. 
در این میان، شرکت‌های رینگ‌‌سازی مشهد، فنرسازی‌خاور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، چرخشگر، صنایع تولیدی اشتاد ایران و گروه اقتصادی کرمان‌خودرو با افت قیمت سهام مواجه شدند. همچنین در آخرین روز معاملات، طی 89هزار نوبت معاملاتی 655میلیون سهم به ارزش  623میلیاردتومان در این گروه مورد دادوستد قرار گرفت.

   وورد نقدینگی به گروه خودرویی و ادامه رشد
گروه خودرو و ساخت قطعات طی هفته‌های گذشته بازدهی بسیار بالایی در بازار سرمایه داشته‌اند و باتوجه به ورود نقدینگی شدید به‌سمت گروه خودرویی، ادامه رشد سهام این گروه در هفته‌های آتی نیز قابل تصور بوده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اقبال به گروه خودرویی بیش از پیش خواهد شد.

   سه دلیل برای اقبال به سهم ایران‌خودرو
در میان شرکت‌های این گروه پربازده این روزهای بازار سرمایه نیز به نظر می‌رسد اقبال به ایران‌خودرو با توجه به اقداماتی که طی هفته‌های گذشته انجام داده و قرار است انجام دهد، بیشتر خواهد بود. چرا که زمزمه انعقاد قرارداد بین ایران‌خودرو و گروه مپنا به‌منظور تولید خودروهای هیبرید و برقی به گوش می‌رسد و همچنین قرارداد مهم ایران‌خودرو با 20قطعه‌ساز برای افزایش داخلی‌سازی محصولات جدید، همگی باعث افزایش جذابیت این سهم در بازار سرمایه خواهد شد. 
ضمن این‌که بحث فروش بلوک 8درصدی سهام ایران‌خودرو در بانک‌پارسیان با محوریت شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو مطرح شده است. هرچند برخی کارشناسان از اصلاح بازار و ریزش آن طی هفته جاری صحبت‌ کرده‌اند. اما درمجموع گروه خودرو و ساخت قطعات بازار سرمایه روند مثبتی پیشِ‌رو خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =