مجید باقری

ما تمام پیش‌فروش‌ها و فروش‌های فوق‌العاده را در آینده به‌گونه‌ای انجام می‌دهیم که به هیچ وجه معوق نداشته باشیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید خودرو در سال جاری به لطف همکاری مستمر قطعه‌سازان و خودروسازان و برخی عوامل دیگر روند افزایشی داشته است و خودروسازان موفق به افزایش تولید تا بیش از 18 درصد در مقایسه با دو سال گذشته شده‌اند؛ طی سال 97 و 98 به‌واسطه فشار تحریم‌ها روند تولید شکل نزولی به خود گرفت و خودروسازان طی این سال‌ها کمتر از 900هزار دستگاه خودرو تولید کردند. 

اما در سال جاری روند تولید در شرکت‌های خودروسازی اوج گرفته است و توانسته‌اند میزان تولید خود را افزایش دهند. همچنین طی ماه‌های گذشته از سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته روند عرضه و به‌اصطلاح فاکتور خودروها نیز افزایش پیدا کرده است، موردی که صنعت خودرو کشورمان در کنار افزایش تولید به آن احتیاج دارد و باید همپای تولید میزان عرضه و تحویل خودروها نیز شدت بگیرد. در این صورت، می‌توان ضمن کاهش التهاب بازار، قیمت خودرو در بازار را که شکل کاذبی پیدا کرده است، به سمت واقعی‌شدن سوق داد. از سوی دیگر، از ابتدای سال تاکنون میزان عرضه خودرو افزایش پیدا کرده است و خودروسازان سعی کرده‌اند تا با ارائه برنامه‌های فروش، التهاب موجود در بازار را کاهش دهند. هرچند بخش بزرگی از التهاب بازار و افزایش قیمت خودرو مربوط به قیمت ارز است، اما باز هم می‌توان با افزایش تیراژ و عرضه سریع و به‌روز خودرو قیمت‌ها را تا حد مناسبی کاهش داد.

   سایپا در مسیر رفع تعهدات معوق
در همین زمینه، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش درخصوص عرضه بیشتر محصولات از سوی گروه خودروسازی سایپا به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «به‌طور مشخص در گروه خودروسازی سایپا به این سمت حرکت می‌کنیم که خودروهایمان را به‌گونه‌ای عرضه کنیم که تعهد معوق نداشته باشیم.» 
مجید باقری همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این شرکت در خصوص فروش خودرو در آینده اظهار می‌کند: «ما تمام پیش‌فروش‌ها و فروش‌های فوق‌العاده را در آینده به‌گونه‌ای انجام می‌دهیم که به هیچ وجه معوق نداشته باشیم.» قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش درخصوص تحویل به‌روز خودروها از سوی این شرکت نیز اظهار می‌کند: «برنامه‌های شرکت از این به بعد به این صورت تنظیم شده که اگر خودرویی قرار است دی‌ماه 99 تحویل داده شود، حتما در این ماه به مشتری عرضه خواهیم کرد.» مجید باقری همچنین در توضیح زمان‌بندی و تفاوت فروش فوق‌العاده و پیش فروش نیز می‌گوید: «فروش خودرو تا قبل از 3 ماه را به‌عنوان فروش فوق‌العاده نام می‌بریم، بالاتر از 3 ماه طرح پیش‌فروش خواهد بود و بیش از یک‌ سال نیز طرح مشارکت در تولید ما خواهد بود.»

   مقابله با دلالی خودرو با طرح‌های پیش‌فروش جدید
بحث التهاب این روزهای بازار خودرو موضوع بسیار مهمی است که بسیاری، از خودروسازان انتظار دخالت در آن را دارند. چراکه دلال‌ها با استفاده از اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت ارز، بازار خودرو را به‌نوعی به سیطره خود درآورده‌اند.  قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان این‌که با هدف کاهش التهاب بازار و تنظیم آن به‌ویژه حذف واسطه‌گری از بازار خودرو، طرح‌های متعدد عرضه محصولات گروه خودروسازی سایپا در دستور کار قرار گرفته است، تاکید می‌کند: «در دو هفته پایانی تیرماه 99 دو طرح پیش فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به مرحله اجرا در آمد. علاوه بر این دو طرح، مرحله جدیدی از عرضه محصولات این خودروسازی را نیز از روز پنجم مردادماه آغاز خواهیم 
کرد.»

   عرضه گسترده و مداوم خودرو به بازار
باقری در ادامه همچنین به تحریم‌های خارجی و مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرده و درخصوص عملکرد سایپا در این راستا تصریح می‌کند: «با وجود مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌های خارجی، تنگناهای اقتصادی داخلی و محدودیت‌های ناشی از ویـــــــــروس کرونا، رونق و جــــهش تولید در گروه خودروسازی سایپا محقق شده و بر پـــــــــایه همین افزایش تولید، عرضه گسترده و مداوم خودرو به بازار را ادامه خــــــواهیم داد.» 
وی با بیان این‌که فروش و تحویل خودرو تا زمان بازگشت آرامش قطعی به بازار ادامه خواهد داشت، می‌افزاید: «از ابتدای سال ۹۹ تا پایان تیرماه، بیش از ۱۲۰هزار دستگاه خودرو انواع محصولات گروه سایپا تحویل مشتریان شده که نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =