باتری ماشین

قیمت قطعات مصرفی خودرو طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته که از جمله دلایل آن رشد قیمت ارز و مواداولیه است. در این بین آن‌طور که فعالان بازار و تولیدکنندگان باتری می‌گویند، قیمت انواع باتری در بازار کشورمان چیزی حدود 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،قیمت قطعات مصرفی خودرو طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته که از جمله دلایل آن رشد قیمت ارز و مواداولیه است. در این بین آن‌طور که فعالان بازار و تولیدکنندگان باتری می‌گویند، قیمت انواع باتری در بازار کشورمان چیزی حدود 15 تا 20 درصد افزایش یافته است. این درحالی‌است که قیمت ارز و مواداولیه بعضا بیش از 50 درصد رشد داشته است.یک فعال صنعت و بازار  باتری کشورمان با بیان اینکه قیمت باتری نسبت به‌سایر اقلام خودرو حدود 20 درصد افزایش داشته، به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «یکی از دلایلی که قیمت باتری چندان افزایش نیافته، تولید و عرضه به‌موقع این محصول بوده است.» 

وی که تمایلی به درج نامش ندارد، با اشاره به‌بحرانی که درعرضه سایر قطعات طی سال 97 پیش آمد، تاکید می‌کند: «باتری‌سازان کشور با عرضه به‌موقع از وقوع بحران در این بخش جلوگیری کردند.»

طی سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت‌ها و به‌طور کلی به‌دلیل استفاده کم مردم از خودروها، میزان فروش قطعات مصرفی نیز به‌شدت کاهش یافته است.

این فعال بازار باتری درخصوص چالش‌های تولیدکنندگان باتری تاکید می‌کند: «درسال جاری مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و کم شدن تعداد مسافرت‌ها باعث زیان تولیدکنندگان باتری شده و از طرفی صدور بی‌رویه پروانه تاسیس، منجر به‌شکل‌گیری ‌تعداد زیادی مونتاژکار شده است که فاقد دانش فنی هستند.» 

وی تاکید می‌کند: «عدم‌رعایت استاندارد تولید باتری و عرضه محصولات با برندهای نامشخص، بازار باتری را با رکود مواجه کرده است. همچنین افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت جهانی سرب تا حدود ۱۸۰۰ دلار نیز از جمله مشکلات تولیدکنندگان باتری است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =