کمپانی میشلن، غول فرانسوی تایرسازی دنیا به‌تازگی درخواست‌های مطرح‌شده ازسوی برخی واحدهای صنعت تایرسازی در رابطه‌با افزایش عمق آج رویه تایرها در اروپا از ۱.۶ به ۳میلی‌متر را رد کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی میشلن، غول فرانسوی تایرسازی دنیا به‌تازگی درخواست‌های مطرح‌شده از‌سوی برخی واحدهای صنعت تایرسازی در رابطه‌با افزایش عمق آج رویه تایرها در اروپا از ۱.۶ به ۳میلی‌متر را رد کرد. 
آنها براین استناد کرده‌اند که ارتباط مستقیمی بین کمترین حد‌عمق آج تایر با اندازه ۱.۶میلی‌متر و افزایش میزان تصادفات رانندگی وجود ندارد. میشلن از یک مطالعه مستقل انجام‌شده توسط موسسه «ارنست‌اند‌یانگ» استفاده کرده است. 
در این مطالعه آنها متوجه شدند اعطای الزام قانونی مبنی‌بر عمق آج ۳میلی‌متری در تایر خودرو باعث خواهد شد رانندگان و صاحبان خودرو اروپایی، هزینه اضافه و غیرضروری ۶.۹میلیارددلاری به‌دلیل خرید تایرها و همچنین مصرف سوخت بیشتر متحمل شوند. این گزارش همچنین نشان می‌داد تنها در اروپا، شاهد مصرف بیش‌از ۱۲۸‌میلیون حلقه تایر اضافه خواهیم بود که این امر در ادامه می‌تواند منجر به تولید حدود ۹میلیون تن گاز کربن‌دی‌اکسید بیشت‌از میزان فعلی شود. 
میشلن در تلاش است قوانین مرتبط با آزمایش تایرها را مورد بازنگری و واکاوی قرار دهد تا بتواند نحوه عملکرد ترمزها در سطوح مرطوب و خیس در تایرهایی با عمق آج ۱.۶‌میلی‌متر را بررسی کند. این غول صنعت تایرسازی دنیا مدعی است آزمایش‌های داخلی انجام‌شده در این مجموعه نشان داده‌اند در جاده‌های خیس، برخی تایرهای کهنه نیز می‌توانند دارای عملکردی به‌خوبی تایرهای نو باشند. 
میشلن همچنین اذعان کرده است با‌وجود اینکه عمق آج تایر به‌عنوان یک عامل موثر هنگام ترمز روی سطوح خیس محسوب می‌شود، ولی همه باید توجه داشته باشند، آنچه اهمیت دارد، عملکرد کلی تایر در هر شرایط و در تمام چرخه‌های عمر مفید آن است. برپایه گزارش‌های میشلن، عملکرد تایر تحت‌تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد، ازجمله طراحی محفظه‌های اصلی، مواد مورد‌استفاده، ترکیبات لاستیک، طراحی آج و شکل شیارهای روی لاستیک هرکدام به سهم خود در چگونگی عملکرد تایر، عمر مفید آن و در‌نهایت بر عمق‌ استاندارد آج نقش دارند. 
میشلن همچنین اقداماتی در زمینه برچسب‌گذاری تایرها و برخی تنظیمات روی آنها انجام داده تا استانداردهای حداقلی برای عملکرد مناسب تایر در اروپا را تضمین کند. ازجمله این استانداردها؛ شرایط ترمز روی سطوح خیس است. با این حال، آزمایش‌های اختصاصی مجموعه میشلن نشان دادند با‌وجود‌اینکه تمامی تایرهای نو نیاز به کمترین مقدار تنظیمات داشتند اما توانایی‌های ترمز در شرایط سطح خیس در بعضی از آنها با فرسوده‌تر شدن تایر، به‌سرعت تحلیل رفته بود. کمپانی با‌وجود وسوسه‌ سهیم شدن در سود هنگفت و اضافه بر سازمان ۶میلیارد‌دلاری در ازای فروش‌های هر‌سال، به جای تن دادن به این وسوسه سعی کرده است که فرایند تست‌های فعلی را مورد‌بازنگری قرار دهد تا به این ترتیب، زمینه مقایسه و آزمایش عملکرد تایرها را هنگامی که در حالت نو و کم‌کارکرد قرار دارند، فراهم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =