صادرات روغن‌ پایه کره جنوبی

حجم کلی صادرات روغن‌ پایه از کره‌ جنوبی در ماه سپتامبر در کمال تعجب نسبت به‌شرایط سال ۲۰۱۹ رشد نسبی داشته است. البته همین رقم نسبت به ‌آگوست سال جاری کمتر نیز بوده!

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس اطلاعات منتشرشده از سوی سرویس مشتری کره، با وجود کاهش حجم تجمیعی در سال جاری، اما به‌نظر می‌رسد تاثیر کووید-۱۹ بر صنعت روانکارهای این کشور رو به‌کاهش باشد.

در ماه سپتامبر کره‌جنوبی ۳۸۷ هزار و ۸۵۲ تن روغن‌پایه به‌خارج از مرزهای خود صادر کرده که این رقم نسبت به‌زمان مشابه سال گذشته میلادی که حجم ۳۸۲ هزار و ۹۷۳ تن ثبت شده بود، یک درصد افزایش یافته است. این درحالی است که آمار ماه آگوست امسال حکایت از صادرات ۳۸۹ هزار و ۹۵۰ تن دارد و نسبت به‌آگوست ۲۰۱۹ رشد ۵ درصدی داشته است.

البته ارزش حجم صادرشده در ماه سپتامبر ۲۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده که با وجود افزایش حجم نسبت به‌درآمد ۲۷۴ میلیون‌دلاری سال ۲۰۱۹، حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

بنابراین طبیعی است که پالایشگاه‌های کره‌ای باوجود این شرایط بیش از این به ‌فکر صادرات محصولاتشان نباشند.

لازم به‌ذکر است کره‌جنوبی یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان روغن‌ پایه در جهان به‌شمار می ‌رود که بازار هدف خاصی نیز ندارد و به‌صورت متوازن بین کشورهای مختلف محصولات خود را صادر می‌کند.

اینکه حجم صادرات این کشور در این دو ماه رو به‌رشد بود، دلیلی بر عدم تاثیرپذیری این صنعت از شرایط جاری نیست. بلکه آمار صادرات در ماه می از ۳۹۷ هزار و ۵۷۳ تن در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۳۹ درصدی به ۲۴۷ هزار و ۱۰۲ تن رسیده است.

در ماه ژوئن نیز شاهد افت ۱۵ درصدی صادرات این مایع حاصل از نفت بودیم. توجه داشته باشید که با وجود افزایش حجم صادرات، اما به‌خاطر پایین آمدن قیمت نفت خام در سراسر جهان، درآمد پالایشگاه‌های کره‌ای کماکان نزولی است. 

طی ۹ ماه نخست سال جاری این کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن روغن‌پایه صادر کرده که ۹ درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل بوده است. این درحالی است که حجم ۵/۳ میلیون تنی سال قبل درآمد ۵/۲ میلیارد دلاری برای کره‌ای‌ها داشته است؛ اما حجم سال جاری با افت ۲۸ درصدی برابر با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. 

با وجود تمام این شرایط، حجم واردات روغن‌پایه به کره‌جنوبی رشد چشمگیری داشته و از ۱۸ هزار و ۳۵ تن در سپتامبر ۲۰۱۹ با رشد ۹۷ درصدی به ۳۵ هزار و ۵۴۵ تن در مدت‌زمان مشابه سال جاری رسیده است.

از سال گذشته تا سپتامبر سال جاری درمجموع ۳۱۵ هزار و ۲۱۰ تن روغن‌پایه به‌کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان این محصول وارد شده که نسبت به رکورد سال گذشته که برابر با ۲۹۵ هزار و ۷۱۰ تن بود، رشد ۷ درصدی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =