ضایعات روغن‌ موتور

آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) اخیرا تصمیم گرفته است به‌یک دانشگاه در نیوجرسی کمک مالی ۳۰۰هزار دلاری اعطا کند و سعی دارد آکسون‌ موبیل را درراستای کاهش تولید روغن ضایعاتی که در مراحل تولید انواع مختلف از روانکارها ایجاد می‌شود، یاری کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس این پروژه محققان دپارتمان مهندسی شیمی دانشگاه رووان (Rowan) طی دو سال آینده با سایت پائولسبورو آکسون‌موبیل در ایالت نیوجرسی همکاری خواهند کرد. 

کرتی ینکی (Kirti M. Yenkie) دستیار ارشد این پروژه در مقاله‌ای که در وب‌سایت دانشگاه رووان منتشر شده، گفته است: «ما درحال یافتن راه‌هایی برای به‌حداقل رساندن اثرات تغییر مسیر در روند تولید انواع روانکار و ضایعات روغن در محیط‌زیست و استفاده منطقی از این منابع هستیم.» 

دانشگاه رووان و آژانس حفاظت از محیط‌زیست درتوضیح این پروژه آورده‌اند که این کمک‌هزینه صرف کاهش میزان پسماند تولید روغن هنگام شست‌وشوی لوله‌های کارخانه بلندینگ برای سوئیچ کردن تولید از یک محصول به‌محصول دیگر خواهد شد. 

درفرآیند شست‌وشوی لوله‌ها از موادی استفاده می‌شود که پس از ترکیب شدن با روغن، آن را غیرقابل استفاده می‌کند. مدیران آکسون‌موبیل نیز اعلام کرده‌اند که استقبال آن‌ها از اجرای این طرح به‌خاطر کاهش حجم روغن فلاش‌شده بوده است که تا پیش از این نیز باور داشتند که با تغییر در مهندسی شست‌وشو و تغییر در مواد شیمیایی استفاده‌شده برای تمیز کردن لوله‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود. 

اما درنهایت نتوانسته بودند به‌فرمولاسیون ماده جدیدی دست پیدا کنند. ینکی تحقیقات خود درباره روند تمیز کردن لوله‌ها یا همان فلاشینگ را از یک سال پیش آغاز کرده و امیدوار است که بتواند این پیشرفت را در سایر سایت‌ها و سایر انواع بلندینگ‌ها نیز اجرایی کند.

ینکی گفت: «ما امیدواریم این راهکار را در تعمیرگاه‌های خودرو و صنایع رنگ وابسته به‌روغن که در طول تاریخ از روش‌های قدیمی برای تمیز کردن و دفع ضایعات خود استفاده می‌کردند، به کار ببریم.»

همچنین  او پیش‌بینی کرده استفاده از این روش بتواند سبب صرفه‌جویی ۳ میلیون‌پوندی در ناحیه شماره 2 آژانس حفاظت از محیط‌زیست شود که شامل منطقه‌های نیویورک، نیوجرسی و پورتوریکو می‌شود. 

همچنین ده‌ها میلیون‌دلار در هزینه‌های حمل و دفن پسماندهای بلندینگ‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. بودجه‌ای که به دانشگاه رووان ارائه شده و بخشی از کمک مالی ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری بوده که آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا برای کمک به‌پروژه‌های جلوگیری از انتشار آلودگی در سراسر این کشور درنظر گرفته است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

آخرین اخبار