Used lubricating oils

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی کنسرسیوم ملی مدیریت، جمع‌آوری و بازیافت روغن‌های معدنی مصرف‌شده ایتالیا، طی سه ماه منتهی به اوت شرایط جمع‌آوری روغن‌های مصرف‌شده به‌سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازگشته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،این کنسرسیوم که تحت‌عنوان Conou شناخته می‌شود، طی این مدت کاهش ۲ درصدی را نسبت به‌شرایط سال گذشته میلادی ثبت کرده است. «کونویو» فعالیت ۶۵ شرکت خصوصی را که در حوزه جمع‌آوری روغن‌سوخته در سراسر ایتالیا فعالیت می‌کنند، جمع‌آوری کرده و تحلیل می‌کند. 

براساس این گزارش در ماه سپتامبر شاهد جهش در روند تصفیه روغن‌موتورهای مصرف‌شده در این کشور و همچنین به‌جریان افتادن اقتصاد پالایشگاه‌های تصفیه‌روغن بودیم.

شرکت‌های عضو کونویو طی ماه‌های ژوئن تا آگوست سال جاری ۴۳ هزار و ۴۷۵ تن روانکار کارکرده را جمع‌آوری کردند که این رقم در سال گذشته میلادی برابر با ۴۴ هزار و ۲۷۶ تن بود. بنابراین افت آنچنانی را شاهد نیستیم و می‌توان امیدوار بود که در آینده با این میزان کاهش نیز مواجه نباشیم.

این گروه اعلام کرده که با وجود مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، با برنامه‌ریزی جدیدی جمع‌آوری‌های مرتبط ادامه دارد.

کونویو در یک بیانه‌ رسانه‌ای آورده است: «ثبت رکورد اقتصادی در تمام صنایع اجتناب‌ناپذیر بود؛ اما با عملکرد مثبت توانستیم این شرایط را به‌تعادل برسانیم.»

براساس اعلامیه منتشرشده، تخمین زده شده که در پایان سال جاری میلادی نسبت به‌سال ۲۰۱۹ افت ۱۰ درصدی ثبت می‌شود. یعنی زمانی که مجموع روغن‌های سوخته جمع‌آوری‌شده به ۱۹۱ هزار تن رسیده بود. اما رشد ۳ درصدی در ماه سپتامبر سبب شد که امیدها نسبت به افزایش مصرف و تعویض روغن‌موتور و رونق گرفتن بازار و صنعت روانکارها افزایش یابد.

در نظر داشته باشید که باتوجه به‌توقف واردات روغن‌پایه گروه ۲ به‌منطقه اتحادیه اروپا، برای تهیه روانکار مورد نیاز صنایع و سایر کاربردهای سطح پایین، تنها راه برای تامین روغن‌پایه، تصفیه نمونه‌های کارکرده از روغن مصرفی است. روندی که به‌احتمال زیاد پس از پایان شیوع کرونا ممکن است توسط کشورهای دیگری نیز از سرگرفته شود و عملا واردات روغن‌پایه گروه‌های یک و ۲ به این کشورها متوقف شود.

توجه داشته باشید که در اتحادیه اروپا فروش خودروهای درون‌سوز صرفا تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد داشت و طی ۱۵ سال آینده روانکار مورد استفاده در این وسایل نقلیه نیز به‌طور کلی تغییر می‌کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =