شِل

براساس رتبه‌بندی جدید موسسه «کلین اند کمپانی» که طی ۱۸ سال گذشته شرکت‌های روانکار را رتبه‌بندی و آنالیز کرده، شِل در سال ۲۰۲۰ برای چهاردهمین سال متوالی مقام نخست را در تامین روانکارهای دنیا به‌دست آورده است و این گزارش شامل اطلاعات جامع از تمام بازارهای اصلی مصرف روانکارها و انواع محصولات و فرمولاسیون‌هاست. 

به گزارش «اخبار خودرو»،  شِل موفق شده در هر سه دسته خودروهای سواری، خودروهای تجاری سنگین و مصارف صنعتی جایگاه نخست خود را حفظ کند و کارلوس مائورر معاون ارشد بخش اقتصاد بین‌الملل شِل دراین‌باره گفته است: «14 سال متوالی کسب ‌عنوان تامین‌کننده پیشرو روانکارها در جهان، نشان‌دهنده تعهد بی‌دریغ شِل نسبت به‌مشتریان و قدرت سبد محصولات ماست. البته ما تنها در یک بخش پیشرو نیستیم و موفقیت ما در جهان در سه گروه بررسی‌شده توسط کلاین که شامل خودرو سواری، کامیون و تجهیزات صنعتی است، به‌اثبات رسیده است. 

درعین حال روانکارهای خودرو برای شِل در اولویت رشد هستند و با تغییر نیاز مشتریان، ما نیز تغییر می‌کنیم. البته در برابر چالش‌های به‌وجودآمده از شیوع کووید-۱۹، تجارت روانکارهای ما توانسته محصولات با کیفیت‌تری را راهی ‌بازار کند و نقش حیاتی در حرکت موثر خودروها و کارکرد ماشین‌آلات در سطح دنیا داشته باشد. 

با نگاه رو به جلو، مشتریان ما خواهان محصولات بیشتری هستند که عملکرد آن در سطح بالاتری باشد و درعین حال گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید کند. همچنین از منابع طبیعی کمتر استفاده کند و ضایعات کمتری نیز داشته باشد. بنابراین برای رسیدن به‌این اهداف و تامین تقاضا، سبد محصولات را گسترش داده‌ایم.» 

براساس این گزارش شِل با افزایش سهم بازار نسبت به‌تامین‌کنندگان دیگر، توانسته نیاز بازار جهانی را به‌نحو مطلوبی تامین کند. حجم کلی روانکار فروخته‌شده توسط شِل در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوتن معادل با حدود ۵ میلیارد لیتر بوده است. 

این میزان ۳۴ درصد از حجم روانکار مخصوص خودروهای سواری، ۳۰ درصد خودروهای تجاری و ۳۶ درصد از روانکارهای صنعتی را در بر می‌گیرد. در جایگاه‌های بعدی شورون، توتال، پتروچاینا، ایدمتسو (ژاپن)، سینوپک، فوکس، ولوالین، لوک‌اویل، پتروناس، گاز پروم، شرکت نفت هند، فلیپس ۶۶، شرکت نفت هندوستان و پتروباس قرار گرفته‌اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =