شِل

شرکت دورگه رویال‌ داچ شِل اعلام کرد که مجموعه پالایشگاه‌های روانکار خود را تا سال ۲۰۲۵ از ۱۴سایت به ۶ سایت کاهش خواهد داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این ۶ سایت شامل دیر پارک تگزاس، نوروک لوئیزیانا در ایالات‌متحده، پرنیس در هلند، پائولو بوکوم در سنگاپور، رینلند در آلمان و اسکات‌فورد در کانادا خواهند بود.

بن‌ون بوردن، مدیرعامل کمپانی شِل در جریان مراسم ارائه آمار مالی سه‌ماهه سوم این شرکت در سال ۲۰۲۰ گفت: «این ۶ پالایشگاه به‌طور بالقوه‌ای توانایی هماهنگی با استانداردهای جدید و سوخت‌های جدید را دارند. توانایی این پالایشگاه را می‌توان در تولید سوخت با سطح کربن پایین همچون بیوفیول، هیدروژن و سوخت‌های سنتتیک دانست. برای ما ارزش استراتژیک پالایش در ادغام انواع فناوری‌هاست. این البته به‌معنای ادغام با فرصت‌های‌ تجاری مختلف و بهینه‌سازی است. اما این روند همچنین به‌معنای ادغام با مواد شیمیایی و ادغام فزاینده با سوخت‌های کم‌کربن مانند سوخت‌های پاک، هیدروژنی و سوخت‌های سنتتیک است. برای تحقق این امر، ما نمونه‌کارهای خود را در ۶ موقعیت که به آن‌ها پارک انرژی و شیمیایی خواهیم گفت، عمدتا درحوالی سواحل خلیج‌های ایالات‌متحده، شمال غربی اروپا و سنگاپور متمرکز خواهیم کرد.»

این پارک‌ها در کنار مجتمع‌های شیمیایی شِل قرار خواهند گرفت. این مجموعه‌ها شامل سایت CSPC که یک مجموعه جوینت‌ونچر با شرکت چینی CNOOC است، کارخانه فیف ‌اتیلن که یک شرکت مشترک اسکاتلندی با ExxonMobil است، سایت گیسمار در لوئیزیانای ایالات‌متحده آمریکا، جزیره جورونگ سنگاپور، شرکت مردجیک در هلند و مجموعه شیمیایی پنسیلوانیا به‌عنوان مجموعه‌ای که در ایالات‌متحده آمریکا ساخته خواهد شد، می‌شود. 

ون بایدن با اشاره به‌سوخت LNG گفت: «گاز یکی از حوزه‌های بسیار قدرتمند شِل به‌حساب می‌آید و همان‌طور که جهان به‌سمت تامین انرژی کم‌کربن و بعد از آن به‌سمت تامین انرژی با کربن صفر پیش می‌رود، گاز طبیعی به‌عنوان منبع انرژی نقش اساسی را دراین‌باره بازی می‌کند. LNG پلی است از ذغال‌سنگ یا حتی نفت به‌منابع تجدیدپذیر و سایر سوخت‌های با انرژی بالا ولی خنثی کربن از غیرطبیعی.» 

ون بوردن گفت: «اما ما در سرمایه‌گذاری‌های خود در LNG همچنان گزینشی خواهیم ماند و دیگر انتظار نداریم که برای پروژه‌های سوخت مایع یا گاز سبز مجموعه جدید بسازیم.»

شِل همچنین اعلام کرد که بدهی خالص خود را از ۷۳.۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به ۶۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد. برای این کار قرار است بین ۷ تا ۹ هزار کارمند خود را کاهش دهد و در کوتاه‌مدت بین ۱۹ تا ۲۲ میلیارددلار از هزینه‌های سرمایه‌ای خود را صرفه‌جویی می‌کند.

در همین مراسم جسیکا اوهل «Jessica Uhl» مدیرمالی شِل نیز اعلام کرد که طی سه ماه گذشته ارزش سهام این شرکت ۴ درصد افزایش یافته و براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال جاری کماکان رو به‌رشد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

آخرین اخبار