چین

براساس اطلاعاتی که دانشگاه تانجین و شرکت F۶ تکنولوژی جمع‌آوری کرده، چین تا پایان سال ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین جمعیت خودرویی را خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت F۶ که دفتر مرکزی آن در شهر نانجینگ قرار دارد، با سرمایه و پیشیبانی مجموعه علی‌بابا در حوزه خدمات نگهداری از خودرو فعالیت می‌کند. در این مقاله پیش‌بینی شده که تعداد ناوگان وسایل‌نقلیه موتوری در چین طی ۵ سال آینده با ارتقای سالانه ۵ درصدی به‌رشد خود ادامه خواهد داد. 

این شرایط بازار بزرگ و سودآوری را ایجاد می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ ارزش کلی آن به یک تریلیون یوآن (برابر با ۱۵۲ میلیارددلار) خواهد رسید. این درحالی است که خانواده‌های چینی از وسایل ‌نقلیه جدیدتری با پیشرانه‌های ۱.۸ الی ۲.۴ لیتری استقبال می‌کنند که معمولا به صورت پرخوران یا مجهز به توربوشارژ عرضه شده‌اند.

درعین حال خودروسازان برای خودروهای مجهز به‌پیشرانه توربوشارژ عمدتا مصرف روغن‌موتورهای سنتتیک را توصیه می‌کنند. در این مقاله ضمن اشاره به این موضوع، بر ‌این نکته نیز تاکید شده که بیشتر رانندگان چینی تمایل به انتخاب و استفاده از روغن‌موتور با کیفیت بالا برای موتور خودروهای جدید خود دارند تا بهره‌وری مصرف سوخت را افزایش دهند.

نتیجه‌گیری این مقاله نشان از افزایش فروش روغن‌های تمام‌سنتتیک طی سال‌های اخیر دارد؛ به‌نحوی که این نوع روغن‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد از مجموعه فروش این سال را تشکیل داده است.

این میزان درمقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. درمقابل فروش روغن‌های نیمه‌سنتتیک و معدنی نسبت به سال ۲۰۱۸ به‌ترتیب ۷.۴ و ۳.۸ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که قیمت تمام‌سنتتیک‌ها در چین نسبت به‌سال ۲۰۱۸ یکسان مانده و به‌طور میانگین ۸۴ یوآن (۱۲ دلار و ۸۰ سنت) به‌ازای هر لیتر است.

همچنین قیمت نیمه‌سنتتیک‌ها به میانگین ۶۰ یوآن کاهش یافته که این رقم نسبت به‌سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. در میان انواع گرانروی‌ها نیز فروش ۵W-۳۰ بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۰ داشته است.

سهم دقیق این نوع روغن‌موتور ۳۳.۶ درصد از کل فروش روغن‌موتورها بوده است. همین سهم نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۷.۸ درصدی داشته است. این درحالی است که حجم فروش ۵W-۴۰ها تغییر نکرده است. شیوع کرونا سبب توقف روند رو به‌رشد نفوذ خودروهای با سوخت جایگزین در بازار چین شد. اما شواهدی وجود دارد که این خودروها مجدد در حال اوج‌گیری فروش هستند.

با وجود اینکه فروش خودروهای برقی از فوریه تا ژوئن روند نزولی داشت، اما در ماه جولای رشد ۱۹ درصدی پیدا کرد و درمجموع آمار ۹۸ هزار دستگاه را ثبت کرد.

براساس این تحقیق تا پایان سال جاری میلادی مجموع تعداد خودروهای پاک موجود در این کشور به ۵ میلیون دستگاه خواهد رسید و حتی این رقم در سال ۲۰۳۰ تا ۸۰ میلیون دستگاه نیز پیش‌بینی شده است.

به‌همین خاطر بسیاری از برندهای معتبر در حوزه روانکارسازی برای تولید محصولات مختص به خودروهای برقی اقدامات اساسی داشته‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به‌خریداری BluEV و خط تولید چین این شرکت در ماه سپتامبر اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد با ادامه این روند، شیوه تولید و عرضه روانکارها در ابتدا در چین و سپس در سراسر دنیا متفاوت از گذشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =