کیت ‌کلاچ تقلبی

محصولات کیت کلاچ تولیدکنندگان داخلی درحالی در بازار با قیمت و گارانتی مناسب عرضه می‌شوند که جنس‌های بی‌کیفیتی که معمولا از ترکیه و به‌اسم برندهای معتبر وارد کشور می‌شوند، به‌رغم گران‌تر بودنشان از کیفیت و خدمات پس از فروش مناسبی نیز بهره‌مند نیستند.

بازگشت تحریم‌ها سبب شد داخلی‌سازی و روند طراحی قطعات خودرو سرعت بیشتری به‌خود بگیرد. از این حیث بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند قطعات بسیاری را طراحی و تولید کنند و تنها یک مونتاژکار صرف نباشند. هرچند تولید قطعات به‌مواد اولیه نیاز دارد و تمام مواد مورد نیاز نیز در داخل تولید نمی‌شود.

از این بابت بسیاری از قطعه‌سازان از جمله سازندگان کیت‌کلاچ در تامین مواداولیه با مشکل مواجه هستند و در کنار آن بحث توقع بالای مصرف‌کننده نیز مطرح است. چراکه وی جنس ایرانی را با نمونه خارجی مقایسه می‌کند و این درحالی است که قیمت اجناس خارجی و داخلی با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارند.

درهمین زمینه هادی عباسی، مدیرعامل کیت‌ کلاچ گروه صنعتی «رادکار مبین» به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «صنعت تولید کیت‌کلاچ در ایران با چالش‌هایی مواجه بوده که مهم‌ترین آن‌ها بحث تامین مواداولیه است که با مشکلات و سختی‌های بسیاری وارد کشور می‌شود.»

وی می‌افزاید: «فارغ از این مبحث، نوع نگرش مصرف‌کنندگان به‌محصولات داخلی نیز باید تغییر کند. چراکه آن‌ها به‌کیفیت محصولات داخلی اطمینان چندانی ندارند و باور نمی‌کنند که گاهی محصول داخلی از نمونه خارجی آن نیز باکیفیت‌تر است.»

مدیرعامل کیت کلاچ «رادکار مبین» با بیان اینکه به‌لحاظ قیمتی تفاوت بسیاری بین جنس داخلی و خارجی وجود دارد، تصریح می‌کند: «مصرف‌کنندگان داخلی از جنس ایرانی که با قیمت پایین عرضه می‌شود توقع دارند به‌مدت زیادی کار کند و این توقع تا حدی نادرست است.»

وی می‌افزاید: «به‌عنوان مثال مصرف‌کنندگان، کیت‌کلاچ‌هایی را که تحت‌عنوان برندهای معتبر در بازار عرضه می‌شود، بدون گارانتی و با قیمت بالا خریداری می‌کنند؛ اما از اجناس‌ ایرانی که به‌مراتب از لحاظ کیفیت و گارانتی نسبت به‌نمونه خارجی در سطح بالاتری قرار می‌گیرند، استقبال نمی‌کنند.»

به‌گزارش «دنیای ‌خودرو» محصولات کیت کلاچ تولیدکنندگان داخلی درحالی در بازار با قیمت و گارانتی مناسب عرضه می‌شوند که جنس‌های بی‌کیفیتی که معمولا از ترکیه و به‌اسم برندهای معتبر وارد کشور می‌شوند، به‌رغم گران‌تر بودنشان از کیفیت و خدمات پس از فروش مناسبی نیز بهره‌مند نیستند.» 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =