کد خبر: 232665
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد در 15 سال آینده در قالب طرحی برای رسیدن به انتشار صفر گازهای کربنی، خودروهای بنزینی را حذف کند.

 به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از رویترز ، ژاپن همچنین در قالب این طرح قصد دارد تا سال 2050 سالانه به رشد اقتصادی سبز (غیرآلاینده) نزدیک به 2 تریلیون دلاری برسد. "راهبرد رشد سبز" به عنوان یک طرح اقدام به منظور تحقق تعهد اعلام شده یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در ماه اکتبر (مهر) برای از میان برداشتن انتشار گازهای آلاینده تا اواسط قرن جاری مطرح شده است.

سوگا سرمایه‌گذاری‌های سبز به منظور کمک به احیای اقتصاد ضربه خورده از شیوع کرونا و هماهنگ ساختن ژاپن با اتحادیه اروپا ، چین و سایر اقتصادهایی که هدف‌های بلندپروازانه‌ای در خصوص (کاهش) انتشار گازهای آلاینده تعیین کرده‌اند را به یکی از اولویت‌های مهم دولت خود تبدیل کرده است.

دولت ژاپن مشوق مالیاتی و سایر حمایت‌های مالی تا سقف 90 تریلیون ین (870 میلیارد دلار) در سال در قالب رشد اقتصادی بیشتر از طریق سرمایه‌گذاری‌های سبز تا سال 2030 و 190 تریلیون ین (1.8 تریلیون دلار) تا سال 2050 در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد داد. یک صندوق سبز 2 تریلیون ینی نیز از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در فناوری‌های سبز حمایت خواهد کرد.

این طرح به دنبال آن است که تا اواسط دهه 2030 خودروهای با سوخت بنزین را با خودروهای برقی جایگزین کند. مطابق این طرح قرار است مصرف هیدروژن از 200 تن در سال 2017 تا سال 2030 به 3 میلیون تن و تا سال 2050 به حدود 20 میلیون تن در حوزه‌هایی مانند تولید برق و حمل‌ونقل افزایش یابد. راه اندازی ظرفیت تولید تا سقف 45 گیگاوات برق از نیروگاهای بادی دریایی هم در این طرح پیش بینی شده است. سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق ژاپن در حال حاضر کمتر از 20 درصد است که قرار است تا سال 2050 به 50 تا 60 درصد افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =