بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه 23 دی بالغ بر 1.4 میلیارد و ارزش معاملات بالغ بر 871میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، کمک‌فنر ایندامین، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، تولید محور خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سایپاآذین، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا دیزل، چرخشگر، بهمن‌دیزل، ایرکا پارت‌صنعت و کرمان‌خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای فنرسازی زر، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیرماشین، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، مهرکام پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران و محورسازان ایران خودرو مثبت شدند.

همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 159هزار نوبت معاملاتی، 3.5میلیارد سهم به ارزش 1312میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 230هزار میلیارد تومان شد. همچنین روز چهارشنبه شاخص کل بورس با کاهش بیش از 30هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 229هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش خوش‌بینی‌ها نسبت به کاهش تحریم‌ها

بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان معتقدند دو دلیل عمده برای نزول شدید یک هفته اخیر بورس می‌توان برشمرد؛ دلیل اول که بسیار مهم است، مربوط به کاهش خوش‌بینی‌هایی است که ناشی از کاهش تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام است.

در این رابطه با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، امید به آینده و بهبود اوضاع رنگ باخت و بسیاری نیز به این درک رسیدند که اوضاع اقتصادی طی ماه‌های پیش‌رو وخیم‌تر خواهد شد یا این‌که حداقل آثار و نتایج مثبت مذاکرات احتمالی به این زودی‌ها هویدا نخواهد شد. بر اساس همین موضوع نیز خوشبینی جای خود را به بدبینی داد.

ناهماهنگی دولتی‌ها در قبال بورس

ناهماهنگی در دولت و عدم‌حمایت از بورس، دومین دلیل نزول بورس طی این مدت بوده است؛ در این رابطه، در داخل دولت ناهماهنگی‌های زیادی رخ داده و این مساله در سال‌های گذشته صدمات و ضررهای جبران‌ناپذیری به بورس و سهام‌داران بازار سهام وارد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =