کونتیننتال

این لاستیک‌ ها فشار یکسانی را در خودروهای سواری تحمل می‌کنند و درعین حال ظرفیت بیش‌تری نسبت به‌تایرهای عادی که نهایتا با استاندارد XL تولید می‌شوند، دارند.  

خودروهای بزرگ‌تر و شاسی‌بلندهای سنگین‌تر با پیشرانه‌های برقی یا هیبرید به‌دلیل وجود باتری‌های حجیم باید وزن بیش‌تری را نسبت به‌خودروهای بنزینی تحمل کنند و البته لازم است این وزن اضافی توسط تایرهایی حمل شوند که تحمل بیش‌تری در ناحیه کناره و سایر اجزای خود دارند.  در پاسخ به این نیاز کونتیننتال تایرهایی را در ابعاد خودروهای سواری و شاسی‌بلند عرضه کرده که براساس شاخص تحمل بار HL تولید شده‌اند.

این لاستیک‌ها فشار یکسانی را در خودروهای سواری تحمل می‌کنند و درعین حال ظرفیت بیش‌تری نسبت به‌تایرهای عادی که نهایتا با استاندارد XL تولید می‌شوند، دارند.  در دیواره کناری این محصول کد ظرفیت بارگیری جدید HL پیش از ابعاد این تایر درج شده است.

به‌عنوان مثال می‌توان به‌سری «HL 245/40 R19 101Y XL» اشاره کرد. ظرفیت بارگیری HL برابر با ۸۲۵ کیلوگرم (۱۰۱ براساس شاخص بار) در هر چرخ است.

بنابراین یک خودرو با چهار چرخ امکان تحمل حداقل سه‌تن بار را خواهد داشت و این رقم نسبت به‌شاخص XL که توان تحمل ۷۵۰ کیلوگرم بار را دارد، افزایش ۱۰ درصدی را داراست. این درحالی است که لاستیک‌های سواری ساخته‌شده با استاندارد SL برای بسیاری از خودروها مناسب بوده و با تحمل بار 670 کیلوگرمی ظرفیت مناسبی دارند. اما همین رقم نسبت به‌تایرهای جدید کونتیننتال تقریبا یک‌چهارم ضعیف‌تر است و بر همین اساس کونتیننتال قصد دارد ظرفیت تولید تایرهای HL را افزایش دهد.

برای افزایش شاخص تحمل بار باید در ساختار لاستیک تغییراتی اعمال شود.

دکتر استفان هابیخت، مسئول پروژه‌های توزیع لاستیک‌های این برند دراین‌باره می‌گوید: «ما در این نوع تایرها با مشکلاتی مواجه بودیم و برای حل آن به‌سطح بالایی از نوآوری نیاز داشتیم. ما ساختار تایر را تقویت کردیم و نقاط اتصال لاستیک را افزایش دادیم. این اتفاق سبب شد میزان صدای تایر نیز کاهش یابد. در عین حال ما ترکیب آمیزه تایر را هم تغییر دادیم. درنتیجه توانستیم مقاومت غلتشی را تا حد زیادی کاهش دهیم و از فرمان‌پذیری دقیق در کنار مسافت قابل پیمایش بالا به‌عنوان ویژگی‌های مهم این تایر یاد کنیم.»  

کونتیننتال اعلام کرده درحال حاضر این نوع از تایرها را صرفا به‌صورت OE و تامین نیاز خطوط مونتاژ خودروسازان تولید می‌کند؛ اما در ادامه آن را به‌بازار آزاد نیز عرضه خواهد کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =