بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی ‌یکشنبه ۲۶ بهمن طی بالغ بر ۵ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۸۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار سرمایه این روزها، شرایط پرنوسانی را تجربه می‌کند و حتی افزایش دامنه نوسان نیز نتوانسته است مانع ریزش شاخص کل شود. طی معاملات روز گذشته در گروه خودرویی نیز تقریبا تمام سهم‌های بزرگ قرمزپوش شدند. طی معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه، بار دیگر گروه خودرویی مانند بسیاری از گروه‌های بزرگ بازار سرمایه با کاهش ارزش سهام مواجه شد.

در پایان معاملات دیروز نماد شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد، سرمایه‌گذاری رنا، گروه اقتصادی کرمان‌خودرو، رادیاتور ایران و بسیاری از سهم‌های دیگر منفی خوردند و قرمز شدند. درمقابل؛ سهم شرکت‌های مهندسی نصیرماشین، ایرکاپارت صنعت، فنرسازی خاور، چرخشگر، آهنگری تراکتورسازی ایران و الکتریک‌خودرو شرق با افزایش ارزش مواجه شد.

در پایان معاملات روز گذشته گروه خودرویی طی ۸۴هزار نوبت معاملاتی، ۲.۳میلیارد سهم به ارزش ۸۳۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. ضمن این‌که ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز دوشنبه به ۲۴۰هزارمیلیارد تومان رسید.

بازار در انتظار ثبات اقتصادی

کاهش‌های شدید و مداوم شاخص کل و از دست رفتن سرمایه بسیاری از مردم باعث شده است اقبال به بازار سرمایه نسبت‌به ماه‌های ابتدایی سال کمتر شود؛ روندی که سبب شده است همچنان صف فروش بر صف خرید مقدم باشد. با‌وجود افزایش دامنه نوسان، باز هم بازار سرمایه در انتظار ثبات اقتصادی است و نتوانسته مانند ماه‌های ابتدایی سال سرمایه به خود جذب کند. 

پیش ‌بینی روند پرنوسان تا پایان سال

پیش‌بینی می‌شود روند پرنوسان بازار سرمایه تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد. هرچند طی این مدت مباحث بین‌المللی و اقتصادی و گشایش در این حوزه‌ها می‌تواند به‌عنوان محرک در بازار سرمایه عمل کند. طی یکی‌دو ماه اخیر بازهم روند سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا و سکه روند افزایشی به خود گرفته و به‌نوعی بازار سرمایه باز هم در حال عقب‌افتادن از بازارهای موازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =