تسلا مدل اس

ترمزهای تسلا بسیار شبیه ترمزهای معمولی خودروهای مدرن است. اما ویژگی‌های دیگری نیز درمحصولات تسلا وجود دارد که آن را از سایر خودروها متمایز می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، خودروسازان برتر جهان علاوه‌بر عرضه موتور و قوای محرکه و کلی امکانات و آپشن بر ویژگی‌های دیگر محصولات خود نیز تاکید می‌کنند. ایمنی شاید مهم‌ترین بخشی باشد که در خودروهای امروزی اهمیت دارد و یکی از بخش‌هایی که سبب افزایش ایمنی می‌شود، سیستم ترمز با کیفیت و قدرتمند است. محصولات تسلا در این بخش نیز دارای ویژگی‌های خاصی است. ترمزهای تسلا بسیار شبیه ترمزهای معمولی خودروهای مدرن است. اما ویژگی‌های دیگری نیز درمحصولات تسلا وجود دارد که آن را از سایر خودروها متمایز می‌کند.
تسلا برای بیش‌تر خودروهای خود از ترمزهای دیسکی برقی ساخته‌شده توسط شرکت برمبو استفاده می‌کند و خودروهای ساخته‌شده توسط تسلا همچنین از موتورهای برقی خود برای ترمز استفاده می‌کنند. زیرا این موتورها قدرت بالایی تولید می‌کنند و سرعت خودرو را کاهش می‌دهند. این سیستم ترمز احیاکننده است.
جدیدترین خودروهای تسلا از ترمزهای برمبو مخصوص استفاده می‌کنند و این ترمزها که توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های ترمز در جهان تولید می‌شوند، از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. خودروهای تسلا همچنین از نوعی «ترمز موتور» استفاده می‌کنند که طی آن موتورها به‌ژنراتورهایی برای شارژ باتری‌ها و کاهش اتلاف انرژی تبدیل می‌شوند. خودروهای تسلا از ترمزهای دیسکی استفاده می‌کنند و مشابه آنچه اکثر خودروهای آمریکایی جدید دارند، در ترمزهای دیسکی از یک دیسک فولادی با استحکام بالای جلاداده‌شده استفاده شده و برای خنک شدن نیز دریچه‌هایی در مرکز آن تعبیه شده است. این دیسک دارای یک کولیس است که لنت‌های ترمز را در هر دو طرف نگه می‌دارد و هنگامی که فشار هیدرولیکی کولیس را مجبور به‌بستن می کند، لنت‌ترمز سرامیکی و مقاوم در برابر حرارت سبب اصطکاک و کُند شدن سرعت خودرو می‌شود.
ترمزهای تسلا بسیار خوب طراحی شده‌اند و لنت‌های ترمز تسلا عمر مفید قابل توجهی دارند. اگرچه خود ترمزها تفاوت چندانی با ترمزهای معمولی خودرو ندارند، اما با مهندسی بهتر و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =