روغن ترمز

کلیه لوازم و ماشین‌آلات خط انتخابی در شرکت بن‌رو به‌منظور تولید خودرو فیات Siena تجهیز شده بود که ازجمله آن‌ها دستگاه شارژر روغن ترمز بود و این دستگاه که از شرکت DURR آلمان خریداری شد و قابلیت شارژ خودرو فیات را داشت. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال 94 پروژه اصلاحات شارژر روغن ترمز ABS خودروهای پلت‌فرم ایکس100 در شرکت «بن‌رو» گروه خودروسازی سایپا اجرا شد که اکنون نیز تنها بازمانده خانواده پراید یعنی وانت سایپا 151 از آن بهره‌مند است. در سال 93 شرکت بن‌رو به‌عنوان یکی از سایت‌های تولیدی به مجموعه‌های اقماری شرکت سایپا اضافه شد.
کلیه لوازم و ماشین‌آلات خط انتخابی در شرکت بن‌رو به‌منظور تولید خودرو فیات Siena تجهیز شده بود که ازجمله آن‌ها دستگاه شارژر روغن ترمز بود و این دستگاه که از شرکت DURR آلمان خریداری شد و قابلیت شارژ خودرو فیات را داشت.
ولی به‌دلیل عدم همکاری شرکت DURR برای تبدیل آن از شارژر خودرو فیات به ایکس100، راهی به‌جز محک امکان استفاده از توانمندی های داخل شرکت بدین منظور وجود نداشت. اما با توجه به این‌که کنترلر ای‌بی‌اس خودرو فیات، محصول سازنده‌ای و پروتکل ارتباطی آن با ماژول ای‌بی‌اس مورد استفاده در خودروهای ایکس100 سایپا متفاوت بود، باید فرامین ارتباط با کنترلر ترمز ای‌بی‌اس موجود در دستگاه به نحوی با فرامین مورد نظر شرکت سازنده جایگزین شود.
در بررسی اولیه مشخص شد فرامین ارتباطی با یونیت‌های ای‌بی‌اس در این شارژر از طریق یک باکس الکترونیکی مخصوص فرستاده می‌شود که هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد نحوه ارتباط و برنامه‌ریزی آن موجود نبود و چاره‌ای جز جایگزینی آن با یک برد الکترونیکی طراحی داخل وجود نداشت.
فاز تست و راه‌اندازی این پروژه حدود 4 ماه به طول انجامید. از سوی دیگر، با توجه به این‌که وانت 151 براساس تغییر کاربری یک خودرو سواری تبدیل به خودرو کار شده است تا وزن بیشتری را حمل کند، لازم بود سیستم ترمز جدید با ضریب اطمینان بالاتر روی اکسل جلو و عقب آن طراحی شود.
به همین منظور با توجه به شرایط تحریم و مشارکت نداشتن شرکت‌های خارجی کل پروژه طراحی، ساخت و تست نهایی این محصول در دستور کار واحد تحقیق‌وتوسعه مگاموتور قرار گرفت و سیستم ترمز با عملکرد بالاتر و متناسب با این خودرو طراحی و ساخته شد که این سیستم ترمز به شرکت TUV در اتحادیه اروپا (یکی ازبزرگ‌ترین مراکز تست و ارزیابی دراروپا) ارسال شد و تاییدیه بین‌المللی مرکز را اخذ کرد. از مزایای دیگر این ترمز، وزن کمتر، کاهش قابل توجه قیمت، کاهش ریسک تامین قطعات، خدمات پس از فروش مشترک با سایر محصولات گروه سایپا، یکسان بودن پارامترهای اصلی ترمزی نسبت به ترمزهای مشابه اروپایی، یکنواختی قیمت تمام‌شده به دلیل عدم نیاز به خرید خارجی و ارزبری، قابلیت جایگزینی اکسل‌های جلو و عقب بدون نیاز به تغییرات خودرویی و قابلیت استفاده از قطعات مصرفی مشابه موجود در گروه سایپا برای این سیستم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =