ب‌ام‌و X6

خودروهای ب‌ام‌و بسیار قابل اطمینان هستند که این امر بی‌تردید ناشی‌از طراحی تست‌های زمانی آن‌هاست. بااین‌حال، قابلیت اطمینان خودرو به انجام سرویس‌های دوره‌ای بستگی دارد و در صورت انجام ندادن این سرویس‌ها، این مهم کاهش می‌یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای ب‌ام‌و بسیار قابل اطمینان هستند که این امر بی‌تردید ناشی‌از طراحی تست‌های زمانی آن‌هاست. بااین‌حال، قابلیت اطمینان خودرو به انجام سرویس‌های دوره‌ای بستگی دارد و در صورت انجام ندادن این سرویس‌ها، این مهم کاهش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین سرویس‌های دوره‌ای متداول؛ تعویض روغن است که هر فردی با آن آشنایی دارد. فواصل تعویض روغن پیشنهادی کارخانه ب‌ام‌و، ویژه هر مدل است. خودروهای ب‌ام‌و M نیاز به تعویض روغن پس از طی کردن ۱۲۰۰ مایل (۱۹۰۰ کیلومتر) دارند، درحالی‌که برای بیشتر مدل‌ها، این دوره ۱۰،۰۰۰کیلومتر یا ۱۲ ماه است. خودروهای الکتریکی همچون نمونه‌های تمام‌برقی ب‌ام‌و i3 هرگز به تعویض روغن احتیاج ندارند.
تعویض روغن خودرو می‌تواند در نمایندگی‌های مجاز، تعمیرگاه‌های مستقل یا حتی توسط مالک انجام شود. هر سه گزینه امکان‌پذیر و به نوعی مناسب هستند اما نکته‌ مهم این است که مالک باید به‌طور مرتب روغن پیشرانه را تعویض کند. تعویض روغن در نمایندگی مجاز، ساده‌ترین راه ممکن است. ب‌ام‌و هنگام سرویس‌دهی خودرو، برنامه زمان‌بندی برای نوبت‌گیری آنلاین و کرایه خودرو را برای مشتریان ارائه می‌دهد.
اگر مالک فرصت داشته باشد، حتی می‌تواند منتظر بماند زیرا تعویض روغن پیشرانه خیلی طول نمی‌کشد. گزینه‌ موردعلاقه بسیاری از افراد در آمریکا، برنامه‌ریزی برای نوبت‌گیری همراه ‌با کرایه خودرو است. روش نوبت‌گیری سرویس به‌همراه کرایه خودرو، راهی عالی برای رانندگی با یکی از مدل‌های متفاوت ب‌ام‌و است و به فرد امکان می‌دهد تا گشت‌وگذاری در سالن خودروهای نمایندگی داشته باشد. نمایندگی این خودروساز آلمانی در کانزاس‌سیتی، ۸۵‌دلار برای تعویض روغن ب‌ام‌و مجهز به پیشرانه خطی ۶سیلندر معمولی دریافت می‌کند. هرچند بررسی ویژگی‌های سرویس آنلاین که در آن تعویض روغن و فیلتر رابا دریافت ۴۹ دلار برای پیشرانه‌های چهار سیلندر ارائه می‌دهد، آسان است. ناگفته نماند کمترین هزینه شامل فیلتر و روغن سنتتیک ب‌ام‌و است. باتوجه‌به اینکه خرید فیلتر روغن از فروشنده ممکن است ۱۵دلار هزینه در بر داشته باشد، تعویض روغن به این شیوه اساسا با دریافت هزینه انجام می‌شود زیرا اگر کسی بخواهد به‌تنهایی این کار را انجام دهد، حتما دچار مشکل خواهد شد. بیشتر اوقات در نمایندگی حتی قبل از پایان سرویس خودرو، آن را شست‌وشو داده و بازرسی رایگان از وضعیت خودرو نیز ارائه می‌دهند. گزینه DIY یا «خودت انجامش بده» برای تعویض روغن، پروژه‌ای عالی برای مالک ب‌ام‌و است؛ البته اگر او به مکان و ابزارهای لازم دسترسی داشته باشد. خوشبختانه انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد و اگر فرد به آچار مخصوص درپوش فیلتر روغن دسترسی نداشته باشد و از دوستان هم نتواند قرض بگیرد، می‌تواند با پرداخت ۲۰ دلار آن را تهیه کند. در صورتی که آچار موجود باشد، تعویض روغن توسط مالک، آسان است.
ابزارهایی از این دست، اغلب پس از چند بار استفاده هزینه‌ پرداختی مالک را جبران می‌کنند. شرکت Turner Motorsports کیت تعویض روغن ب‌ام‌و به‌همراه فیلتر روغن، حدود ۷لیتر روغن سنتتیک ب‌ام‌و و پیچ تخلیه جدید را با قیمت ۸۹/۲۶ دلار به‌همراه حمل رایگان به فروش می‌رساند. مالکان ب‌ام‌و می‌توانند به‌تنهایی با استفاده از این کیت و مشاهده ویدئوهایی در یوتیوب، کار تعویض روغن پیشرانه خودرو را انجام دهند.
معمولا انتخاب روش مناسب برای تعویض روغن سلیقه‌ای بوده؛ بااین‌حال ترجیح شخصی نگارنده این است که اگر خودرو هنوز ضمانت‌نامه دارد، مالک برای سرویس و تعویض روغن به نمایندگی ب‌ام‌و مراجعه کند. بیشتر از ۴ سال ضمانت یا با گذشت ۵۰،۰۰۰ مایل، تعویض روغن بهتر است توسط مالک انجام شود. اما اگر تجهیزات لازم برای تعمیر و نگهداری خودرو را دراختیار نداشته باشید، بهتر است به یکی از تعمیرگاه‌های مستقل ب‌ام‌و مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =