مونارش

تراکتور «اسمارت» اولین تراکتور تمام‌الکتریکی و خودران جهان است که با هدف کاهش مصرف سوخت و سطح آلایندگی در میان خودروهای زراعی طراحی شده است. حالا بعد از گذشت حدود یک سال از تولید این تراکتور، «مونارش» اعلام کرده که توانسته است فروش خوبی در زمینه این تراکتور داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال‌های اخیر فناوری‌های بسیاری به دنیای خودروها وارد شدند و این صنعت را متحول کردند. در همین راستا دو فناوری استفاده از سوخت‌های پاک و تکنولوژی حرکت بدون راننده، دو مورد از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که توانسته جایگاه خود را در صنعت خودروسازی سایر کشورها و در میان برندهای بزرگ و کوچک در سراسر دنیا باز کند. ورود این دو تکنولوژی از خودروهای سواری آغاز شد و رفته‌رفته جای خود را در دیگر سگمنت‌ها ازجمله تجاری‌های سبک و سنگین باز کرد. سال گذشته نیز شاهد طراحی و تولید نخستین تراکتوری بودیم که از این دو فناوری به‌طور هم زمان بهره می‌برد. تراکتور «اسمارت» اولین تراکتور تمام‌الکتریکی و خودران جهان است که با هدف کاهش مصرف سوخت و سطح آلایندگی در میان خودروهای زراعی طراحی شده است. حالا بعد از گذشت حدود یک سال از تولید این تراکتور، «مونارش» اعلام کرده که توانسته است فروش خوبی در زمینه این تراکتور داشته باشد.


دو فناوری الکتریکی و خودران در یک تراکتور اسمارت
شرکت مونارش (monarch) سال گذشته از جدیدترین تراکتور خود با نام «اسمارت» رونمایی کرد. این تراکتور را باید نخستین نمونه کاملا الکتریکی و خودران در جهان دانست که قرار است دنیای این سگمنت را هم مانند سواری‌ها و خودروهای تجاری متحول کند.
شاید در شرایطی که دنیا با تغییرات آب‌وهوایی مواجه شده و نیروی کار در بسیاری از کشورها کاهش یافته است، تولید چنین تراکتوری را بتوان فراتر از یک تکنولوژی ارزیابی کرد و آن را به‌عنوان خودرو نجاتگر کشاورزی در آینده در نظر گرفت.
البته پیش از این نیز برخی محصولاتی مانند سیسام شرکت جان‌دیر به‌عنوان تراکتور الکتریکی معرفی شده بودند، اما نتوانستند این صنعت را آن‌طور که باید و شاید متحول کنند. درحال‌حاضر هم‌زمانی دو فناوری خودران و الکتریکی در این تراکتور منحصربه‌فرد است.

عملکرد مثبت تراکتور برقی و خودران «مونارش» در کمتر از یک سال


دستاوردهای اسمارت در کمتر از یک سال

تراکتور اسمارت مونارش به یک پیشرانه کاملا الکتریکی مجهز است که ۴۰ اسب‌بخار معادل ۳۰ کیلووات قدرت پیوسته تولید می‌کند. این در حالی است که قدرت کوتاه‌مدت و حداکثری این پیشرانه به 70 اسب‌بخار (55 کیلووات) می‌رسد. مونارش برای طراحی این تراکتور با هدف کاهش سطح آلایندگی و مصرف سوخت و کاهش نیاز به نیروی کار طراحی شد و به دلیل نوع طراحی خود توانست هزینه نگهداری و تعمیرات را برای بسیاری از کاربران کاهش دهد.
ترکیب پیشرانه الکتریکی با فناوری خودران، توانسته است بهره‌وری و ایمنی را در صنعت کشاورزی را به حداکثر برساند. لازم به ذکر است مونارش 100 دستگاه از تراکتور اسمارت را پیش از ورود به بازار و تولید انبوه وارد مزارع کرد تا تمام جوانب آن را در نظر بگیرد و از این طریق بتوانند مشتریان بسیاری را به خرید این محصول جلب کند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد مونارش
براساس آن‌چه شرکت مونارش اعلام کرده است، تراکتور اسمارت این شرکت به دلیل آن که از سیستم تمام‌الکتریکی بهره می‌برد تقریبا آلایندگی صفر دارد. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهند تراکتورهای گازوئیلی حدود 14 خودرو معمولی آلایندگی دارند.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این تراکتور توانایی عملکرد کاملا خودکار آن است. با ادغام جدیدترین فناوری‌ها و نرم‌افزار خودران، می‌توان این تراکتور را طوری برنامه‌ریزی کرد که مجموعه‌ای از وظایف مورد نیاز را انجام دهد. همچنین می‌توان دستورالعمل دنبال کردن یک کشاورز در حال کار را به آن داد.

جمع‌آوری 240 گیگابایت داده در ایمن‌ترین تراکتور دنیا
از دیگر ویژگی‌هایی که مونارش در ابتدای کار این تراکتور اعلام کرده بود و به نظر می‌رسد در این ماه‌ها هم خلاف آن ثابت نشده است، می‌توان به مزایای ایمنی آن اشاره کرد. ویژگی‌هایی مانند سیستم پیشگیری از برخورد و عدم واژگونی در کنار برخورداری از دوربین‌های 360 درجه توانسته این تراکتور را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای کشاورزی دنیا تبدیل کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این تراکتور، توانایی آن برای یادگیری با استفاده از فناوری یادگیری عمیق است. با استفاده از این سیستم، این تراکتور می‌تواند تا ۲۴۰ گیگابایت داده در روز را در حین کار در مزرعه جمع‌آوری کند. همچنین «اسمارت» را می‌توان از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا یک دستگاه شخصی کنترل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =