قطعا مسافرت با خودروی شخصی بسیار راحت‌تر و لذت‌ بخش است چون می‌توانید در طول مسیر، در هر منطقه‌ای که برای شما جذاب بود خودرو را متوقف کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. اما همه این‌ها زمانی میسر می‌شود که خودرو شما از همه لحاظ مخصوصا سیستم ترمز، از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و عملکرد خوبی داشته باشد. سیستم ترمز خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین قطعه در این سیستم، لنت ترمز است. به بیانی دیگر می‌توان گفت لنت ترمز در عملکرد سایر قطعات سیستم ترمز نیز تاثیرگذار است. اما شاید برای شما سوالی پیش بیاید که چرا کیفیت لنت ترمز از اهمیت بالایی برخوردار است؟ اگر مالک یکی از خودروهای چینی همچون جک، جیلی و یا دانگ فنگ هستید و برای خرید لنت به اطلاعاتی در این زمینه نیاز ‌دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید.

وجود یک لنت باکیفیت به چه میزان در سلامت سیستم ترمز خودرو موثر است

ویژگی‌های لنت ترمز جک

معمولاً برای تولید لنت ترمز جک ، از یکسری ویژگی‌های خاص با کد فنی مخصوصی استفاده می‌شود. خودروهای جک با توجه به اینکه در چند مدل مختلف از جمله: S3،S5 ،J3 ،J4 ، J5 تولید شده‌اند به همین علت لنت ترمز این خودروها متفاوت هستند. لنت ترمز خودروهای جک از لحاظ ظاهری دارای دونوع کفشکی و دیسکی می‌باشند. در میان خودروهای جک، تنها لنت ترمز عقب خودروهای جک J3 و جک J4، از نوع کفشکی هستند.

نقش لنت ترمز در سیستم ترمز خودروهای چینی

ابتدا با هم بررسی کنیم که عملکرد لنت ترمز به چه صورت است. چرخه فعالیت سیستم ترمز خودرو با فشردن پدال ترمز آغاز می‌شود. سپس سیلندر ترمز فعال شده و روغن ترمز را به سمت کالیپر می‌فرستد در این مرحله کالیپرها فعال می‌شوند. نکته اصلی این مطلب اینجاست که کالیپرها باعث می‌شوند لنت‌ها عملکرد خود را آغاز کنند و در نتیجه با تماس و تاثیر بر روی دیسک چرخ، سبب تولید نیروی اصطکاک می‌شوند. در اصل این نیروی اصطکاک است که سبب می‌شود خودروی شما کند یا متوقف شود.

لنت دیسکی بهتر است یا لنت کفشکی؟

لنت دیسکی و لنت کفشکی هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. به عبارتی دیگر، به کاربردن یکی از آن‌ها مزیت یا عیب محسوب نمی‌شود زیرا هر کدام در جایگاه خود مزایایی دارند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان یکسری ویژگی از این دو نوع لنت نام برده‌ایم.

  • فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت دیسکی، پیچیده‌تر و زمان‌بر بوده و قطعا اجرت تعویض بالاتری نیز دارد.
  • میزان مصرف لنت کفشکی در شرایط برابر، نسبت به لنت دیسکی، کمتر است.
  • به دلیل استفاده از آهن بیشتر در ساخت قالب لنت کفشکی، قیمت بالاتری نسبت به لنت دیسکی دارد.
  • لنت‌های کاسه‌ای یا کفشکی در مقایسه با لنت‌های دیسکی، به دلیل مصرف کمتر، تقاضا و تنوع برند کمتری هم در بازار دارند.

قیمت لنت ترمز جیلی

وجود انواع برندهای مختلف از لنت ترمز جیلی سبب شده که این لنت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند قیمت متفاوتی نیز داشته باشند. در میان برندهای مختلف لنت ترمز جیلی، لنت اصلی جیلی از قیمت بالایی برخوردار است. معمولا لنت اصلی جیلی نمونه های تقلبی فراوانی در بازار دارد؛ بنابراین در خرید لنت اصلی جیلی بسیار دقت کنید. اما در بازار لوازم یدکی، برندهای معتبر زیادی وجود دارند که از لحاظ کیفیت با لنت اصلی قابل رقابت است. برخی از این برندها علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت‌ بسیار مناسبی نیز برخوردارند.

لنت سرامیکی جایگزینی مناسب برای لنت ترمز اصلی جیلی

همانطور که گفته شد لنت‌های مختلفی به غیر از لنت اصلی یا OEM، در بازار موجود است که دارای کیفیت بالایی هستند. از جمله این لنت‌ها می‌توان به لنت سرامیکی اشاره کرد. لنت سرامیکی با توجه به مواد تشکیل دهنده‌ای که دارد به خوبی باعث انتقال حرارت شده و این ویژگی سبب عملکرد خوب سیستم ترمز در ترمزگیری‌های مکرر می‌باشد.

یک لنت فرسوده چه مشخصاتی دارد؟

لنت ترمز دانگ فنگ از قطعات بسیار با اهمیت در سیستم ترمز خودرو است که کیفیت این قطعه در سلامت سیستم ترمز خودرو و همینطور سلامت سرنشینان خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد. لنت ترمز دانگ فنگ بر اثر عواملی مثل؛ سبک رانندگی، مسیر رانندگی و کیفیت مواد تشکیل دهنده دچار ساییدگی شده و در نهایت فرسوده می‌شود. این فرسودگی دارای مشخصاتی است که شما با دیدن هر نشانه‌ای که در ادامه گفته می‌شود، می‌بایست نسبت به تعویض هرچه سریعتر لنت ترمز اقدام کنید.

  • روشن شدن چراغ هشدار مربوط به اتمام لنت که در برخی خودروها وجود دارد.
  • صدای سایش و خردگی در زمان ترمزگیری
  • بوی سوختگی لنت
  • صدای سوت یا جیغ در زمان ترمزگیری
  • کشیده‌شدن خودرو به یک سمت در زمان ترمزگیری
  • احساس ضربان یا لرزش در فرمان و یا پدال ترمز

هنگام خرید لنت ترمز دانگ فنگ به چه نکاتی توجه کنیم

اولین مورد در خرید هر محصولی مخصوصاً لنت ترمز، داشتن کیفیت بالا و اصل بودن آن مهم است. دغدغه بزرگ خریداران لنت، وجود برندهای تقلبی و بی‌کیفیت در بازار لوازم یدکی خودروها می‌باشد که با توجه به اهمیت بالای لنت در سلامت سرنشینان خودرو، می‌بایست هنگام خرید، یک لنت باکیفیت بالا و اصل را انتخاب کنید. هنگام خرید لنت، با داشتن مشخصات خودرو و همچنین شماره شاسی آن، می‌توانید یک لنت ترمز مناسب با خودروی دانگ فنگ خود تهیه کنید.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که، مهم‌ترین قطعه در سیستم ترمز خودرو، لنت ترمز است. این قطعه نقش بسیار زیادی در سلامت سیستم ترمز خودرو و مخصوصاً سرنشینان خودرو دارد، پس می‌بایست هنگام فرسودگی، هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام کنید تا متحمل خسارت‌های بیشتری نشوید. اگر مالک یکی از خودروهای چینی همچون جک، جیلی و دانگ فنگ هستید و تصمیم دارید یک لنت ترمز باکیفیت بسیار بالا و مهم‌تر از همه با تضمین اصالت کالا تهیه کنید؛ می‌توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی lent.ir که یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنلاین در زمینه لنت ترمز خودرو است سفارش دهید و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که اگر هر گونه سوالی در مورد نحوه خرید یا ویژگی‌های دیگر لنت ترمز این خودروها داشتید می‌توانید با استفاده از شماره‌هایی که در سایت وجود دارد با پشتیبانی فنی فروشگاه lent.ir تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از تیم متخصص و مجرب این فروشگاه دریافت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =