باتری‌های یو‌پی‌اس

باتری‌های یوپی‌اس امروزه درحال تبدیل شدن به‌یک نیاز اساسی حتی در خانه‌ها هستند. بعد از قطعی‌های طولانی‌مدت برق، بسیاری به‌فکر خرید باتری‌های یوپی‌اس و نگهداری انرژی برای زمان قطعی برق افتادند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری‌های یوپی‌اس امروزه درحال تبدیل شدن به‌یک نیاز اساسی حتی در خانه‌ها هستند. بعد از قطعی‌های طولانی‌مدت برق، بسیاری به‌فکر خرید باتری‌های یوپی‌اس و نگهداری انرژی برای زمان قطعی برق افتادند. اما به‌گفته‌ فعالان بازار باتری، قیمت باتری‌های یوپی‌اس در ایران گران یا توزیع آن نامناسب است. موردی که به‌اعتقاد این فعالان سبب اجحاف در حق مشتریان شده است. یکی از فعالان بازار در این خصوص به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «کم‌لطفی برخی تولیدکننده‌ها سبب شده است باتری‌های یوپی‌اس داخلی قیمت بسیار بالاتری نسبت به‌قیمت‌های جهانی داشته باشند.» وی می‌گوید: «واردات باتری از مبادی قانونی با این‌که قیمت کارگر در چین گران‌تر از ایران است با توجه به‌این‌که بخش اصلی باتری یعنی سرب در داخل کشور تولید می‌شود، بازهم برای تاجر صرفه اقتصادی دارد. چراکه محصول ایرانی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصول چینی گران‌تر تمام می‌شود.»
این فعال حوزه بازار باتری با بیان این‌که برخی شرکت‌ها به‌مردم اجحاف می‌کنند، اظهار می‌کند: «میزان گمرکی این کالا را بالا برده‌اند تا حاشیه‌سود بیش‌تری برای خودشان ایجاد کنند. حتی این کار سبب شده است قاچاق باتری‌های یوپی‌اس بیش‌تر شود.»
وی تقاضا دارد این نوع باتری‌ها به‌صورت قانونی و با حقوق گمرکی کمتری به‌کشور وارد شود و اظهار می‌کند: «واردات قانونی سبب می‌شود عوارض گمرکی به‌دولت پرداخت و همچنین میزان مصرف این باتری‌ها در ایران مشخص شود.»
به‌نظر می‌رسد تسهیل واردات قانونی باتری‌های یوپی‌اس سبب می‌شود تولیدکنندگان نیز برنامه بهتری برای تولید این باتری‌ها داشته باشند. درحال حاضر واردات به‌سمت قاچاق حرکت کرده و همین امر سبب شده است باتری‌ وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و با قیمت بیش‌تری به‌دست مشتری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =