کد خبر: 239452
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

نمایندگی‌هایی که تنها به فروش بالاتر و کسب ستاره‌های بیشتر فکر می‌کنند. این توصیف کوتاهی از نحوه خدمات‌رسانی برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان داخلی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایندگی‌هایی که تنها به فروش بالاتر و کسب ستاره‌های بیشتر فکر می‌کنند. این توصیف کوتاهی از نحوه خدمات‌رسانی برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان داخلی است که با استفاده از نیروهای کم‌تجربه نه‌تنها به اعتماد مشتری ضربه می‌زنند بلکه در طولانی‌مدت نیز مشکلات بسیاری را برای خودروساز طرف قرارداد شان ایجاد می‌کنند. در شرایطی که هر روز بر تعداد نمایندگی‌های فروش برخی خودروسازان اضافه می‌شود و هر یک با تبلیغات مختلف و درج آگهی در سایت‌های گوناگون سعی در جذب مشتری دارند اما وقتی گذرتان به آنها می‌افتد نه از مشتری ‌مداری خبری است و نه از ارائه خدمات خوب. در کالبدشکافی این مشکل شاید مهم‌ترین علت، عدم بررسی‌ دقیق برای اعطای نمایندگی است.
بررسی‌هایی که بخشی از آن باید به سنجش توانمندی‌های کارشناسان فروش اختصاص پیدا کند. اما متاسفانه آنچه در سطح برخی نمایندگی‌ها به وضوح دیده می‌شود، تنها تاکید بر فروش بیشتر،‌ دریافت پورسانت بالاتر و کسب ستاره‌ برای بالا بردن امتیاز نمایندگی است.
آنچه در تعامل با این فروشندگان خودرو جلب‌توجه می‌کند؛ برخورد خوب تا قبل ازواریز وجه است اما پس از آن دیگر نه خبری از مشاوره و راهنمایی است و نه پیگیری وضعیت خرید مشتری. مشکلی که هم باعث رنجش خریدار می‌شود و هم ذهنیت و تصویر منفی از خودروساز و خدمات پس از فروش آن شرکت ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل به‌نظر می‌رسد پیش‌از هرچیز ‌خودروسازان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا رضایت مشتری از خدمات جایگزین امتیازدهی بر مبنای فروش بیشتر باشد. اتفاقی که اگر رخ دهد بی‌شک تعداد چنین نمایندگی‌هایی که درحال‌حاضر مشغول فعالیت هستند، کمتر خواهد شد و تنها مراکزی به‌کار تخصصی فروش خودرو ادامه خواهند داد که از کارشناسان زبده و کاربلد بهره می‌برند نه کارآموزانی که حتی سررشته‌ای از فروش ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =