دیگنیتی

قطعا وقتی یک میلیارد تومان پول دارید و می‌خواهید آن را بابت خرید خودرو هزینه کنید، یکی از مسیرهای اصلی پیش روی شما می‌تواند انتخاب خودرو از کلاس کراس‌اوورها یا همان شاسی‌بلندهای شهری باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قطعا وقتی یک میلیارد تومان پول دارید و می‌خواهید آن را بابت خرید خودرو هزینه کنید، یکی از مسیرهای اصلی پیش روی شما می‌تواند انتخاب خودرو از کلاس کراس‌اوورها یا همان شاسی‌بلندهای شهری باشد. در این میان گزینه‌های متعددی مقابل شما وجود دارد که اگر سررشته کافی نداشته باشید، حتما در امر خرید یک کراس‌اوور حدود یک میلیارد تومانی دچار سردرگمی و تردید خواهید شد. به‌همین دلیل «دنیای‌خودرو» قصد دارد به‌بررسی شش مدل خودرو شاسی‌بلند در بازار کشور بپردازد که تا یک میلیاردتومان قیمت دارند.

دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۰
دیگنیتی بهمن‌موتور یکی از زیباترین کراس‌اوورهایی است که می‌توان با حدود یک میلیارد تومان نسخه‌های کم‌کارکرد یا تقریبا صفرکیلومتر آن را در بازار آزاد خرید. این خودرو نخستین کراس‌اوور کوپه مونتاژ داخل است که به‌بازار ما عرضه شده و استایل ظاهری آن درمقایسه با دیگر شاسی‌بلندهای مونتاژی، بسیار جوان‌پسند و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. البته از لحاظ فنی نمی‌توان روی هیجان بالای رانندگی با دیگنیتی حساب ویژه باز کرد؛ چراکه این خودرو چینی مطابق رسم رایج در اکثر کراس‌اوورهای مونتاژی بازار، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیروی خود را تامین می‌کند؛ درحالی که این سبک خودروها در بازارهای جهانی با موتورهای متنوع و پرتوان‌تر نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.
به‌هر حال گروه بهمن تنها همین پیشرانه را برای دیگنیتی درنظر گرفته که نتیجه آن انتقال توانی به‌میزان ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور از طریق یک گیربکس CVT مجهز به‌سامانه تیپ ترونیک به‌محور جلو خواهد بود. همچنین امکانات متعددی همچون سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، کنترل توقف در سربالایی، دوربین ثبت وقایع رانندگی، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، درِ صندوق برقی، دوربین عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی چرمی، صندلی برقی راننده با تنظیم در شش جهت، سیستم مالتی مدیا با قابلیت اتصال بلوتوث دارای سیستم رهیاب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، برف‌پاکن اتوماتیک جلو به‌همراه سنسور باران، درِ باک برقی و کروزکنترل نیز در این خودرو وجود دارد و امنیت و رفاه رضایت‌بخشی را برای سرنشینان رقم خواهد زد. بنابراین اگر نمی‌دانید با یک میلیارد تومان کدام کراس‌اوور را باید بخرید اما مواردی مثل زیبایی، استایل خاص، آپشن و سواری نسبتا نرم جزو معیارهای اصلی شماست، بهتر است دیگنیتی بهمن‌موتور را مد نظر داشته باشید.
نیسان جوک پلاتینیوم مدل ۲۰۱۷
اگر خیلی تمایل ندارید که یک میلیارد تومان یا بیشتر را خرج خرید یک شاسی‌بلند چینی کنید، می‌توانید نیسان جوک کارکرده مدل ۲۰۱۷ نسخه پلاتینیوم را در نظر داشته باشید. این کراس‌اوور متفاوت ژاپنی از مزایایی همچون کیفیت ساخت بالا، ایمنی مطلوب، فرمان‌پذیری دقیق و استهلاک نسبتا پایین بهره می‌برد. همچنین جوک از لحاظ سطح کلاس اجتماعی نیز خودرویی کاملا شایسته و اصطلاحا باکلاس به‌حساب می‌آید که می‌تواند نیازهای روحی مشتریان ثروتمند را نیز تا حد زیادی اغنا کند. توان فنی نیسان جوک پلاتینیوم به‌دلیل استفاده از موتور تنفس‌طبیعی ۱.۶ لیتری خیلی هیجان‌انگیز نیست و به‌کارگیری گیربکس CVT در این خودرو نیز به‌این ماجرا دامن زده است. با این حال خانواده‌ها و مشتریان عادی مشکل خاصی با توان موتور جوک پلاتینیوم نخواهند داشت. حداکثر قدرت موتور نیسان جوک پلاتینیوم معادل ۱۱۷ اسب‌بخار است و بیشترین گشتاور حاصل از آن هم به ۱۵۸ نیوتون‌متر می‌رسد. همچنین امکاناتی همچون سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سه‌حالت رانندگی، سنسور باران، رادار هشدار و نقطه‌کور، رادار تغییر مسیر، سیستم تشخیص اشیای متحرک MOV، اتولایت، نمایشگر لمسی ۵.۷ اینچی، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، شوینده اتوماتیک دوربین عقب، شش کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و گرمکن صندلی جلو در فهرست امکانات نیسان جوک پلاتینیوم به‌چشم می‌خورند.با این حساب مشتریانی که قصد دارند یک کراس‌اوور نسبتا باکیفیت، کم‌استهلاک و خوش‌پرستیژ ژاپنی را با بودجه یک میلیاردتومان بخرند، بهتر است نیسان جوک پلاتینیوم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

کی‌ام‌سی K7 کرمان‌موتور مدل ۱۴۰۰
کی‌ام‌سی K7 کرمان‌موتور در بازار با قیمت کمی بیش از یک میلیارد تومان به‌فروش می‌رسد که از لحاظ ظاهری و اصول کاربردی، خودرویی مناسب برای خانواده‌های نسبتا پرجمعیت به‌حساب می‌آید. کی‌ام‌سی K7 یا جک x7 یک شاسی‌بلند شهری سایز متوسط است که طراحی ظاهری جذاب و به‌روزی را ارائه می‌دهد.
حجم موتور شاسی‌بلند جدید کرمان‌موتور همچون بسیاری دیگر از مدل‌های چینی ۱.۵ لیتر مجهز به‌توربوشارژ است. پیشرانه این خودرو ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که بیشتر از دیگر رقبای خود در این بازه بوده و این نیرو به‌واسطه یک جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه به‌چرخ‌های جلو هدایت و منتقل می‌شود.
ناگفته نماند که امکانات مناسبی همچون چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، ترمز پارک برقی، کنترل هرزگردی، سنسور فشار باد تایر TPMS، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سنسور نور یا اتولایت، آینه‌های جانبی تاشونده خودکار با گرمکن، پشت آمپر دیجیتال ۱۲.۹ اینچی، تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، دیلایت، صندلی چرمی و تنظیم برقی صندلی‌های جلو در جک K7 وجود دارد و آن را به‌یک خودرو نسبتا فول‌آپشن یک‌میلیاردتومانی تبدیل می‌کند. بنابراین کی‌ام‌سی K7 کارکرده مدل ۱۴۰۰ یکی دیگر از کراس‌اوورهای مناسبی است که می‌توان آن را با بودجه‌ای حدود یک‌میلیاردتومان یا کمی بیشتر در بازار آزاد تهیه کرد.

فیدلیتی بهمن‌موتور مدل ۱۴۰۰
از دیگر شاسی‌بلندهای شهری نسبتا جدید بازار ایران که توسط گروه‌بهمن در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته، فیدلیتی یا جتور X70 است که گرچه قیمت رسمی آن در جدیدترین شرایط فروش بهمن‌موتور حدود ۷۳۵ میلیون‌تومان برای نسخه پنج‌نفره اعلام شده است، اما در بازار آزاد با ارقامی حدود کمی بیش از یک‌میلیاردتومان به‌فروش می‌رسد. این کراس‌اوور چینی از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی، شمایلی نسبتا جدید و مجلل را ارائه می‌دهد و فضای کابین آن جادار است و به‌راحتی قادر به‌دلربایی از بسیاری از مشتریان خواهد بود. فیدلیتی از لحاظ توان فنی همچون دیگر خودروهای چینی مشابه از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که تقریبا ساختاری مشابه موتور محصولات چری در ایران دارد. حداکثر قدرت و گشتاور این موتور به‌ترتیب برابر با 155 اسب‌بخار و 230 نیوتون‌متر است که از طریق یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دو کلاچه به‌چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.
از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی - ایمنی نیز فیدلیتی در برابر انتظارات کاربران شرمنده نخواهد بود و آپشن‌های مناسبی مانند کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف خودرو در سربالایی، سیستم ایمنی برخورد مانع با شیشه بالابر، ترمز پارک برقی، سیستم اتو هلد، رادارهای حرکت تغییر مسیر و هشدار نقاط کور، سنسور فشار باد تایر TPMS، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو و جانبی، تنظیمات برقی به‌همراه گرمکن برای صندلی‌های جلو، سنسور باران، فرمان چرمی مجهز به‌کلید کنترل، تهویه‌مطبوع با دریچه عقب، بلندگو، شارژر وایرلس، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صفحه جلو آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی به‌همراه بلوتوث، کروزکنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، اتولایت، آینه‌های جانبی جمع‌شونده اتوماتیک به‌همراه گرمکن، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ‌ها، سانروف پانوراما، دیلایت، حسگر پارک جلو و عقب، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درِ صندوق توسط پا و سیستم تشخیص مانع در صندوق را به‌منظور تامین حداکثری رفاه و امنیت سرنشینان در فهرست امکانات خود جا داده است. بر این اساس یکی از شاسی‌بلندهای نیمه‌لوکس با ظاهر مجلل و سطح امکانات رفاهی مطلوب در بازه قیمتی یک‌میلیاردتومان، همین فیدلیتی بهمن‌موتور خواهد بود.
چری تیگو ۷ تیپ IE
چری تیگو 7 مدل ۱۴۰۰ صفر کیلومتر از چابک‌ترین کراس‌اوورهایی محسوب می‌شود که می‌توان با مبلغی تقریبا کمتر از یک میلیارد تومان آن را خرید. این خودرو عملکرد اسپرت و نسبتا پرشتابی را از خود ارائه می‌دهد و در ضمن سواری آن تقریبا نرم و آسایش‌بخش است؛ به‌نحوی که نسبت به‌سایر کراس‌اوورهای این گروه، کیفیت سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهد.
همچنین از لحاظ خدمات پس از فروش هیچ مشکلی ندارد؛ چراکه تحت شبکه گسترده مدیران‌خودرو عرضه می‌شود و لوازم‌یدکی و بدنه آن به‌طور گسترده در نمایندگی‌های مدیران‌خودرو یا بازار آزاد موجود است.
طبق انتظار چری تیگو ۷ نیز از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد و در این خودرو گیربکس شش‌سرعته دو کلاچه مامور انتقال نیرو به‌محور جلو است.
همچنین امکانات قابل قبولی در این خودرو به‌کار گرفته شده تا امنیت و آسایش بیشتری را برای کاربران فراهم آورد. کروزکنترل، سیستم‌ کنترل کشش و پایداری، سامانه‌های کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، شش عدد کیسه‌ هوا، تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده، سقف پانوراما، سانروف و آینه‌های جانبی تاشونده برقی امکاناتی است که سبب می‌شود تیگو 7 از کراس‌اوورهای لوکس ‌میلیاردی در بازار کشور به‌حساب آید.

پژو ۲۰۰۸
مشتریانی که به‌دنبال خرید یک کراس‌اوور کوچک اروپایی باکیفیت هستند و به‌میزان شتاب و توان فنی خودرو خود اهمیت زیادی می‌دهند، پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ را می‌توانند با قیمتی حدود یک میلیارد تومان بخرند؛ زیرا این کراس‌اوور فرانسوی دارای موتور ۱.۶ لیتری به‌قدرت ۱۶۳ اسب‌بخار است که کیفیت ساخت مناسبی دارد و از لحاظ ظاهری نیز خودرویی نسبتا متفاوت در ایران محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان روی پژو ۲۰۰۸ نیز به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک، چابک، باکیفیت و زیبا حساب باز کرد.

حرف آخر
در پایان باید گفت علاوه‌بر موارد یادشده گزینه‌های دیگری همچون لوکسژن U6، دی‌اس ۴ کراس‌بک 2017، سانتافه ۲۰۱۴، کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ و هیوندای توسان ال‌ام ۲۰۱۵ نیز در بازار موجود هستند که خرید آن‌ها به‌دلیل مدل ساخت پایین یا خدمات پس از فروش محدود (دی‌اس و لوکسژن) خیلی توصیه نمی‌شود. اما به‌هرحال شما می‌توانید با توجه به‌سلیقه و نوع نیازتان به‌سراغ این مدل‌ها نیز بروید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =