صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ

مجمع عمومی سالانه انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور در تاریخ 24/01/1401، ساعت 14 با حضور نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اکثریت قریب به‌اتفاق اعضا، به‌ریاست سیدعلی لاجوردی پیشکسوت و پدر صنعت لنت‌ترمز کشور و با حضور صادقی، قنبری، فارسی و عزیزالدین به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه در هتل لاله تهران برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مجمع عمومی سالانه انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور در تاریخ 24/01/1401، ساعت 14 با حضور نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اکثریت قریب به‌اتفاق اعضا، به‌ریاست سیدعلی لاجوردی پیشکسوت و پدر صنعت لنت‌ترمز کشور و با حضور صادقی، قنبری، فارسی و عزیزالدین به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه در هتل لاله تهران برگزار شد.
درابتدا گزارش مربوط به‌عملکرد هیات‌مدیره دوره قبل توسط سیدمیثم لاجوردی به‌سمع حضار رسید. همچنین گزارش عملکرد مالی انجمن طی یک‌سال گذشته توسط بازرس قانونی، محمدرضا مفرد قرائت و به‌تصویب مجمع رسید. درادامه پس از اعلام اسامی و معرفی داوطلبان عضویت در هیات‌مدیره جدید و بازرسین، انتخابات برگزار شد که از بین حضار به‌ترتیب سیدحسین لاجوردی از جهان‌ترمز، سیدعباس نیکخو از ایران‌لنت، پرویز لطفعلیان از ترمز ماشین، محمدتقی قشقایی از پارس‌لنت، سیدمیثم لاجوردی از جهان‌لنت، محمدرضا نجفی‌منش از آسیالنت و مجید اسدی از اتحادلنت به‌عنوان اعضای اصلی و حسن کامرانی از دیسکی‌لنت و محسن محمدنژاد از پارسیان‌ترمز به‌عنوان اعضای علی‌البدل برای دوره جدید انتخاب شدند.
ضمنا محمدرضا مفرد از روئین‌صنعت‌ نوین به‌عنوان بازرس اصلی و علی محمد درویش از همتالنت به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. جلسه مجمع رأس ساعت 16:30 پایان یافت.
در این نشست همچنین گزارشی در ۷ بند از فعالیت‌های هیات‌مدیره از ابتدای بهمن‌ماه سال ۹۹ تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۰ ارائه شد و درقالب آن به‌مهم‌ترین اقدامات انجمن تولیدکنندگان طی دوره مورد نظر اشاره شد. در بند یک این گزارش به‌تلاش انجمن در رابطه با ممانعت جدی از ورود لنت‌ترمز و قطعات اصطکاکی اشاره شده و در این بند آمده است که با ممنوعیت واردات انواع لنت‌ترمز فشار شرکت‌های خودرویی، اتحادیه‌ها، تجار و.. بر وزارت صمت به‌منظور از سرگیری مجدد واردات بالا گرفت که با همت و تلاش هیات‌مدیره انجمن، به‌وزارت صمت ثابت شد که شرکت‌های داخلی تولیدکننده لنت‌ترمز توانایی تامین قطعات مذکور را به‌لحاظ کمی و کیفی دارند. براین اساس طی سال گذشته هیچ‌گونه مجوز رسمی از سوی وزارت صمت برای واردات لنت‌ترمز صادر نشد.
در بند دوم این گزارش به‌اجرای تفاهم‌نامه با سازمان ملی استاندارد اشاره شده است. براین اساس پس از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان ملی استاندارد به‌منظور نظارت بیشتر بر بازار، به‌زودی هیاتی متشکل از نماینده سازمان استاندارد و نماینده انجمن در راستای سرکشی به‌بازار و نمونه‌برداری از کالاهای موجود وارد عمل خواهند شد. انجمن امیدوار است با اجرای این طرح موضوع لنت‌های تقلبی و بی‌نام و نشان سامان یابد.
در بند سوم این گزارش نیز به‌پیگیری برای انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اشاره شده است. هیات‌مدیره انجمن به‌دنبال تفاهم‌نامه‌ای مشابه با سازمان ملی استاندارد با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به‌منظور برخورد با متخلفین و متقلبین است.
در بند چهارم به‌دعوت از اعضای جدید در راستای عضویت در انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ پرداخته شده است. براین اساس انجمن عنوان کرده که با دعوت از شرکت‌های جدید در سال گذشته تعداد اعضای این انجمن به ۴۳ عضو رسیده است.
دربند پنجم این گزارش به‌فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی میان مصرف‌کنندگان و مخاطبان اشاره شده است. براین اساس اعضای هیات‌مدیره سعی کرده‌اند که با انجام مصاحبه و چاپ مقالات در رسانه‌های مختلف، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان را با توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی برای تولید انواع لنت‌ترمز و کلاچ آشنا کنند.
همچنین در بند ششم این گزارش به‌مرتفع کردن دغدغه‌های کیفی تولیدکنندگان لنت‌ترمز پرداخته شده است. براین اساس تامین مواداولیه مرغوب، بالا بردن کیفیت تولیدات، رفع چالش‌های مرتبط با سازمان استاندارد و... که همواره جزو دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان لنت‌ترمز بوده مورد اشاره و توجه قرار گرفته است. دراین گزارش آمده که هیات‌مدیره انجمن تلاش کرده با تشکیل کمیته‌های فنی و کیفی، ایجاد شرکت‌های بازرگانی برای تامین مواداولیه مرغوب مورد نیاز شرکت‌ها و مذاکره با سازمان ملی استاندارد، تولیدکنندگان را درراستای تامین دغدغه‌های کیفی‌شان یاری کند. در بند هفتم و آخر این گزارش نیز به‌بیان اهداف آتی این انجمن پرداخته شده است.
پافشاری دررابطه با توان داخلی به‌منظور تامین لنت‌ترمز و ادامه ممنوعیت واردات، اجرایی کردن موضوع تفاهم‌نامه با سازمان استاندارد درسطح گسترده، دعوت از اعضا و تولیدکنندگان جدید و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از جمله اهداف این انجمن در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =