تیگو8 پرو

امروزه حتی بازار خودروهای کارکرده چینی در ایران رونق یافته و دیگر خریداران آن‌ها به‌اصطلاح صاحبان اول و آخر آن‌ها نخواهند بود و سرمایه‌گذاری روی این خودروها نیز مقرون به‌صرفه است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،ورود نخستین سری خودروهای چینی با انتقادات بسیاری همراه بود؛ این انتقادها از ظاهر نازیبای این خودروها آغاز می‌شد و تا کیفیت پایین آن‌ها ادامه پیدا می‌کرد، تا جایی که مثل نسل‌های نخست خودروهای کره‌ای که از آن‌ها در ایران به‌عنوان اسباب‌بازی یاد می‌شد، این لقب در سال‌های دور به خودروهای چینی نیز نسبت داده ‌شد؛ خودروهایی که در ادامه تقلید و کپی از ظاهر خودروهای آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و... به‌زبان طراحی خود دست یافتند و موفق شدند در بازار ایران نیز جایگاه مناسبی پیدا کنند. امروزه حتی بازار خودروهای کارکرده چینی در ایران رونق یافته و دیگر خریداران آن‌ها به‌اصطلاح صاحبان اول و آخر آن‌ها نخواهند بود و سرمایه‌گذاری روی این خودروها نیز مقرون به‌صرفه است.
شرکت‌های خودروساز خصوصی در ایران مانند کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو و بهمن در سال‌های گذشته همکاری‌های موفقی با شرکای چینی خود داشته‌اند که عمدتا با اقبال و رضایت عمومی برای خریداران این محصولات نیز همراه بوده است. برخی از این خودروسازان مانند کرمان‌موتور و بهمن تجربه همکاری با شرکای کره‌ای و ژاپنی پیشین خود مانند هیوندای و مزدا در تولیدات مشترکشان با چینی‌ها به‌کار بسته‌اند. در این میان، مدیران‌خودرو نیز مانند شرکایش به رصد بازار و پایش خواسته‌های مشتریان خود پرداخته است. یکی از توقعات مشتریان این سگمنت در بازار، تقویت قوای محرکه این خودروها یعنی موتور و گیربکس به‌ویژه در کراس‌اوورها بوده است که در محصولات جدید هر سه خودروساز بزرگ خصوصی شاهد تحول در این بخش هستیم؛ استفاده از موتورهای مجهز به فناوری GDI یا موتورهای حجیم‌تر که درهرحال از فناوری توربوشارژ بهره می‌برند، ازجمله تحولاتی است که مورد توقع مشتریان ایرانی بوده است. همچنان که عرضه نسخه دودیفرانسیل برخی از خودروهای موجود در بازار در برنامه خودروسازان است. عرضه خودروهایی مانند «تیگو8 پرو» مدیران‌خودرو، «کی‌ام‌سی کی‌7» کرمان‌موتور و برنامه اعلام‌شده برای عرضه «دیگنیتی پرستیژ» بهمن از اوایل تیرماه سال جاری در همین راستا بوده است. به‌عنوان مثال، تفاوت اصلی بین «دیگنیتی پرستیژ» و «دیگنیتی پرایم» را می‌توان در قوای محرکه آن جست‌وجو کرد؛ این خودرو مجهز به یک موتور ۲‌لیتری یورو اچ‌دی توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم GDI است که توانی معادل 230اسب‌بخار و گشتاوری حدود 360 نیوتون‌متر تولید می‌کند و از گیربکس AT6 نیز بهره می‌برد. بر این اساس، به نظر می‌رسد حتی در صورت ادامه ممنوعیت واردات نیز در سال جاری شاهد تنوع‌بخشی به بازار، هم از سوی خودروسازان خصوصی و هم از سوی خودروسازان داخلی با محصولات جدید باشیم. امید آن‌که در بحث میزان عرضه، قیمت‌گذاری و شرایط فروش این خودروها نیز به‌گونه‌ای عمل شود که شاهد دسترسی طیف گسترده‌تری از مشتریان بازار داخلی به این محصولات باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =