نرم‌افزار مانیتورینگ

نرم‌افزارهای سنگینی که مدیران ناوگان‌های حمل‌ونقل در کامپیوترهای رومیزی خود داشتند، حالا تبدیل به نسخه‌های موبایلی شده است. با رواج  این اپلیکیشن‌ها، نوبت به استفاده از تحلیل داده‌های سنگین یا «بیگ‌دیتا» در فضای ابری رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،نرم‌افزارهای سنگینی که مدیران ناوگان‌های حمل‌ونقل در کامپیوترهای رومیزی خود داشتند، حالا تبدیل به نسخه‌های موبایلی شده است. با رواج این اپلیکیشن‌ها، نوبت به استفاده از تحلیل داده‌های سنگین یا «بیگ‌دیتا» در فضای ابری رسیده است. گودیر با ارائه راهکار «Total Mobility» خود توانسته است با ادغام فناوری‌های هوشمند پیشین که به دیجیتالی شدن ناوگان کمک می‌کرد، گامی رو به جلو بردارد. بخش‌های جدید FleetHub و TechHub؛ شامل دو مرکز داده هستند و به واسطه اتصال سیستم‌های مختلف و تحلیل داده‌های سلامت تایر، راهکار ارائه می‌کنند. این پیشرفت‌ها به اپراتورهای ناوگان و ارائه‌دهندگان خدمات داده‌ها این امکان را می‌دهد تا درباره تایر و نیازهای کلی تعمیر و نگهداری تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند.

سادگی در نصب؛ راهکار مانیتورینگ
می‌توان بخش TechHub را راهکاری یکپارچه برای سنسورهای TPMS در کنار سرویس DrivePoint گودیر دانست که در کنار ارائه مزایای متعدد برای ارائه‌دهندگان خدمات حاضر شده است. این بخش جدید از تکنسین‌ها در نصب سیستم نظارت هوشمند تایر استفاده می‌کند، همچنین استانداردهای باکیفیت بالا را به اجرا می‌گذارد تا روند فعالیت سیستم را تسهیل بخشد. به واسطه این بخش تبادل کلی داده بین مشتریان ناوگان و ارائه‌دهنده خدمات گودیر از طریق پشتیبانی از ابزارهای متصل به اینترنت برای ناوگان افزایش می‌یابد. پس از نصب تجهیزات سنسور فشار تایر، روش‌های سنتی می‌توانند زمان‌بر باشند زیرا همه داده‌ها باید به صورت دستی وارد شوند. به خصوص اگر ناوگان شامل تعداد زیادی وسیله‌نقلیه باشد، این امر مستلزم برنامه‌ریزی جدیدی برای کاهش زمان توقف به حداقل است. TechHub راه‌حلی را ارائه می‌دهد که فرآیند نصب را آسان می‌کند. پروتکل نصب پیشرفته از موقعیت‌یابی چرخ‌ها پشتیبانی می‌کند، همچنین خطر بالقوه ورودی‌های دستی نادرست را از بین می‌برد و امکان تنظیم معیار برای محاسبات الگوریتم دقیق و انتشار هشدار را هنگام کار کردن سیستم TPMS فراهم می‌کند.

روش کارکرد
اطلاعات کلیدی موقعیت چرخ از طریق اسکن دیجیتال جمع‌آوری می‌شود. سپس تمام حسگرهای تایر TPMS و دستگاه اصلی TPMS خودرو به هم متصل می‌شوند و پیکربندی خودرو را به صورت خودکار هماهنگ می‌کنند. پس از آن، تمام داده‌ها برای ذخیره‌سازی و دسترسی آسان در فضای ابری آپلود می‌شوند. داده‌ها فورا از کف خیابان به دفتر پشتیبانی منتقل می‌شوند و تجربه مشتری در سطح ناوگان را بهبود می‌بخشند. با فعال کردن یکپارچه‌سازی داده‌ها و همگام‌سازی بین راه‌حل‌ها و داده‌های مختلف، این فرآیند داده‌های حیاتی تایر را از سنسورهای TPMS اختصاصی و بخش DrivePoint در یک بستر ارائه می‌کند. قرار است به‌زودی پلت‌فرم‌های Trailer FMS و تله‌ماتیک ZF با نام تجاری TRANSICS به اکوسیستم برنامه‌ گودیر اضافه شوند. ارائه‌دهندگان خدمات این پلت‌فرم‌ها می‌توانند از طریق گودیر TechHub به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند. فراتر از تعیین استانداردهای نصب، این برنامه معیارهای کلیدی عملکرد تایر را ارائه می‌دهد که ارتقا و سایر فعالیت‌های تعمیر و نگهداری تایرها برنامه‌ریزی را تسهیل می‌کند. TechHub اکنون در دسترس ارائه‌دهندگان خدمات و تکنسین‌های ناوگانی است که از راهکارهای نظارت هوشمند Total Mobility گودیر استفاده می‌کنند.

ساده‌سازی مدیریت ناوگان
از سال‌ها پیش، پلت‌فرم آنلاین و اپلیکیشن موبایل گودیر یا Fleet Manager یک همراه قابل‌اعتماد برای پشتیبانی از فعالیت روزانه و کارآمد ناوگان‌ها بود. اما هیچ زمانی مثل این روزها سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال هرگز اینقدر جدی نبوده است. امروزه، اپراتورهای ناوگان‌ها می‌توانند به داده‌های چندگانه حسگرهای خودرو، تایرها، بار و سایر عناصر حیاتی دسترسی داشته باشند. در عمل این مجموعه اطلاعات‌ اغلب ایزوله یا پراکنده می‌مانند، زیرا اختصاصیِ تامین‌کننده یا سیستم محلی خود هستند. برای رقابت و افزایش کارایی، این صنعت خواستار راهکارهای یکپارچه و مرتبط‌تر است. گودیر اکنون پلت‌فرم و برنامه مدیریت ناوگان شناخته‌شده خود را ارتقا داده است تا به نیازهای درحال تحول، براساس «فناوری بیگ‌دیتا یا داده‌های بزرگ» که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل پیشرو در سراسر اروپا ارائه می‌شوند، پاسخ دهد. با گردآوری یکی از پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های نظارت بر تایر در بازار؛ نسخه به‌روز اطلاعات مربوط به سلامت تایر را در یک نمای کلی آنلاین و موبایلی کاربرپسند ارائه می‌دهد. در بخش FleetHub مشتریان می‌توانند به راحتی به اطلاعات سنسورهای TPMS و بخش گودیر Checkpoint (Drive-Over-Reader) و گودیر DrivePoint دسترسی داشته باشند. این راهکار کاربرپسند، مدیران را با یک مجموعه اطلاعات کامل مواجه می‌کند تا آگاهانه‌ترین تصمیم‌ها را بگیرند. پیوتر سزیزیک، مدیر بخش راهکارهای فعال پیشرفته و ناوگان‌های محور اروپا گودیر گفت: «با تبدیل هوش مصنوعی به یک مولفه با اهمیت فزاینده در کسب‌وکارها، داشتن یک هاب (محل اتصال و ارائه) واحد برای مرور کلی اطلاعات یکپارچه، کارایی ناوگان را تسریع کرده و ارزش افزوده مستقیمی را برای مدیرانی که از این سرویس استفاده می کنند، ایجاد می‌کند. به عنوان یک شریک قابل‌اعتماد در حوزه حمل‌ونقل، گودیر در خط مقدم توسعه سیستم‌های یکپارچه قرار دارد که تجربه کاربر را ساده و فرآیند تحول دیجیتال مشتریان ما را آسان می‌کند.» در محیط فعلی کسب‌وکارها جلو ماندن از بازی تکنولوژی‌ها برای شرکت‌های حمل‌ونقل بسیار مهم است. تصمیمات سریع و مبتنی‌بر اطلاعات به کارایی عملیاتی بیشتر و افزایش سطح رقابت آنها و همچنین به پایدارتر شدن آنها کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =