کانسپت اشکودا

کانسپت اشکودا افریک توسط گروهی از دانشجویان آموزشگاه اختصاصی کمپانی طراحی شده است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند قابلیت استخراج آب از طریق رطوبت هوا دارد و برای نخستین‌بار در صنعت خودرو به کار گرفته شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،اشکودا از یک خودرو کانسپت ویژه رالی با خواص شیمیایی اختصاصی رونمایی کرد. این خودرو افریک (Afriq) نام دارد و بر مبنای کراس‌اوور کامیک توسعه یافته است. نکته جالب اینکه کانسپت اشکودا افریک توسط گروهی از دانشجویان آموزشگاه اختصاصی کمپانی طراحی شده است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند قابلیت استخراج آب از طریق رطوبت هوا دارد و برای نخستین‌بار در صنعت خودرو به کار گرفته شده است.
در حالی‌که بسیاری از محصولات مبتنی بر پلت‌فرم MQB A0 فولکس‌واگن دیفرانسیل جلو هستند، اشکودا افریک از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ بهره می‌برد. این سیستم در حقیقت از مدل اکتاویا قرض گرفته شده است. موتور 2 لیتری توربوشارژ نیز از این مدل محبوب و پرفروش به امانت گرفته شده؛ این موتور توانایی تولید 190اسب‌بخار قدرت و 320نیوتون‌متر گشتاور را دارد، نیروی تولیدی آن نیز از طریق گیربکس هفت‌سرعته دو کلاچه خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

کانسپت رالی «اشکودا» مجهز به آب شیرین‌کن شد


استفاده از موتور اکتاویا دانشجویان را مجبور کرد تغییراتی را در سیستم اگزوز و کف خودرو اعمال کنند. با توجه به ماهیت خودرو، آنها در سیستم تعلیق بازنگری کردند و در محور عقب از بازوهای چند اتصالی مستقل کمک گرفتند. در کانسپت افریک خبری از درهای عقب نیست زیرا برای افزایش ایمنی و مقاومت بدنه، آنها به بدنه جوش خورده‌اند. در طراحی نمای بیرونی، دانشجویان آموزشگاه اختصاصی اشکودا، از مدل مخصوص رالی Fabia Rally2 evo الگوبرداری کرده‌اند. فلاپ تهویه موجود در سقف، اسپویلر عقب و چراغ‌های اضافه نصب‌شده در جلو از مدل مذکور اقتباس شده‌اند. در کابین هم صندلی‌های سطلی، داشبورد، کمربندهای شش نقطه‌ای، فرمان و کپسول آتش‌نشانی به Fabia Rally2 evo تعلق دارند. در کانسپت اشکودا افریک یک سیستم مسیریاب هم به چشم می‌خورد که در مقابل صندلی کمک راننده نصب شده است. اما دستگاه تولید آب آشامیدنی در قسمت عقب را می‌توان جالب‌ترین ویژگی کانسپت اشکودا افریک دانست. این دستگاه ساخت شرکت Watergen است و با جذب رطوبت از محیط اطراف در یک فرایند چهار مرحله‌ای آب تولید می‌کند. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم یک فن هوای اطراف را به داخل دستگاه می‌مکد. در گام بعدی گرد و غبار موجود توسط فیلتر داخلی جذب و هوای تصفیه‌شده به مبدل حرارتی ارسال می‌شود تا آب تقطیر شود. برای اطمینان بیشتر آب به‌دست‌آمده از یک فیلتر دیگر عبور می‌کند و به‌وسیله نور فرابنفش هرگونه میکروارگانیسم‌ و مواد شیمیایی مضر احتمالی نابود می‌شود. پس از پاکسازی کامل، آب در یک مخزن نگهداری شده و در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرد تا باکتری‌ و ویروس در آن زنده نماند. کانسپت اشکودا افریک روی رینگ‌های 15 اینچی OZ Racing حرکت می‌کند. این کراس‌اوور مخصوص رالی 1350کیلوگرم وزن دارد. ناگفته نماند افریک هشتمین کانسپتی است که توسط دانشجویان اشکودا طراحی می‌شود، اما این‌بار آنها نوآوری برمبنای سوخت مصرفی در این خودرو ارائه کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =