KMC J۷

کرمان‌موتور که درصدد حضوری پررنگ‌تر در بازار سدان‌ها اتوماتیک مونتاژ ایران است، این بار به سراغ پرچمدار سدان‌های JAC رفته است؛ خودرویی که در بازارهای جهانی با نام Sehol A۵ Plus شناخته می‌شود و حاصل همکاری جک و فولکس‌واگن است. اما در ایران مانند برخی بازارهای صادراتی همچون روسیه و آمریکای جنوبی با نام J۷ و با برند جدید کرمان‌موتور یعنی KMC عرضه خواهد شد.

نام J۷ تسمیه‌ای هوشمندانه برای این خودرو است. زیرا هنوز هم بسیاری از مشتریان بازار داخلی، جک J۵ را قابل اعتمادترین سدان چینی عرضه‌شده در بازار ایران از لحاظ کیفیت و ایمنی می‌شناسند و حالا کرمان‌موتور با عرضه J۷ بار دیگر لیدر بازار سدان‌های مونتاژی باکیفیت می‌شود.

همان‌طور که بدنه و کابین زیبای J۵ توسط مشهورترین استودیو دیزاین اتومبیل دنیا یعنی پینین‌فارینا طراحی شده بود، J۷ نیز در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین در ایتالیا و زیر نظر مدیر اجرایی و طراح ارشد این مرکز، یعنی دنیل گاگلیونه انجام شده که زمانی طراح آلفارومئو بوده و با طراحی خودروهایی مانند آلفارومئو ۸C شهرت جهانی پیدا کرد و پس از آن به‌عنوان مدیر طراحی به مازراتی و کرایسلر پیوست.

سرپرست طراحی داخلی J۷ نیز جیان کارلو کانسیلیو بوده که قبلا با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی فعالیت می‌کرده است. گفتنی است؛ مهندس ارشد تیم فنی جک نیز ماریزیو پولی است پیشتر به‌عنوان مدیر ارشد در استودیو قدیمی و مشهور Georgia Luo and Stola کار می‌کرد.

متفاوت در سبک طراحی

سدان J۷ را می توان یکی از متفاوت ترین خودروهای بازار به لحاظ سبک طراحی دانست؛ چراکه این خودرو دارای حالت فست‌بک است. در خودروهای فست‌بک، سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آید؛ به‌طوری‌که سقف و صندوق عقب دو جز متمایز به‌شمار نیایند. این در حالی است که در خودروهای لیفت‌بک، صندوق عقب در ظاهر مجزا بوده و صرفا موقع باز شدن در صندوق مشخص می‌شود که مشابه خودروهای هاچ‌بک؛ شیشه عقب با صندوق عقب پیوسته است.

خودرو J۷ دارای یکی از جدیدترین زبان‌های طراحی جهانی بوده و در جای‌جای بدنه آن شاهد سبک تهاجمی و متفاوت از دیگر محصولات جک هستیم. جلوپنجره بزرگ و جسورانه و چراغ‌های خشمگین جلو از مشخصه‌های بارز دماغه این خودرو است.

در نمای عقب نیز سپر حجیم با دو مه‌شکن عمودی، چراغ‌های به هم پیوسته را شاهدیم که نمایی پرابهت به J۷ داده‌اند. در کابین نیز مانند بدنه خودرو شاهد طراحی اسپرت و جذاب هستیم؛ تعبیه مانیتور عمودی ‌J۷ به‌نوعی است که گویی در پنلی جدا از داشبورد قرار گرفته و در ادامه به بخش میانی دو صندلی رسیده است. اهرم تعویض دنده هم مشابه KMC K۷ است.

برتری بلامنازع در میان قوای محرکه سدان‌های مونتاژی

خودرو J۷ به پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDi (توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت) مجهز است. این موتور یورو۵، چهارسیلندر و ۱۶سوپاپ، ۱۷۴ اسب بخار قدرت (در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه) را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر (در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور بر دقیقه) تولید می‌کند.

این توان بالا از طریق یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود که در شرایط ایده‌آل می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸ ثانیه به ثبت برساند.

KMC J۷؛ مثلث قدرت، زیبایی و اطمینان

این خودرو همچنین از فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون-عقب مولتی‌لینک (چنداتصالی)، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی بهره می‌برد.

ابعاد این خودرو شامل ۱۴۹۲ میلی‌متر ارتفاع، ۱۸۲۰ میلی‌متر عرض، ۴۷۸۰ میلی‌متر طول و ۲۷۷۰ میلی‌متر فاصله محوری است. وزن خالص ۱۴۸۵ کیلویی، مخزن سوخت ۵۵ لیتری و حداقل فاصله ۱۴۵ میلی‌متری از سطح زمین، از دیگر مشخصات فنی J۷ است.

KMC J۷؛ مثلث قدرت، زیبایی و اطمینان

ابزارگان ایمنی اطمینان‌بخش

ازجمله تجهیزات ایمنی KMC K۷ نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: ۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و نیز به‌صورت جانبی و پرده‌ای، ABS و EBD، سیستم‌ کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EBP)، اتوهلد، ایزوفیکس، ایموبلایزر، روشن‌شدن اتوماتیک فلاشر با ترمز ناگهانی، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باران، قفل ایمنی کودک و قفل مرکزی اشاره کرد.

آساینده‌های رفاهی

تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو شامل؛ سانروف پانوراما، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، پاورویندوز، آینه‌های جانبی برقی و نیز تاشونده به‌صورت برقی همراه با گرمکن، روشن‌شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو همراه با سیستم مشایعت تا درِ منزل، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ مه‌شکن عقب، صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، پوشش چرمی فرمان، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان، پشت‌آمپر (کلاستر) تمام‌دیجیتال ۷ اینچی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، فیلتر تسویه هوا، سیستم پحش MP۵ با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، بلوتوث، ۸ بلندگو، عایق درِ موتور، خروجی برق ۱۲ ولت ردیف جلو، ورودی‌های USB ردیف جلو و عقب، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، شارژر وایرلس، صندوق عقب برقی، آنتن کوسه‌ای، کنسول جلو و زیرآرنجی ردیف عقب است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    قیمت جهانی ۲۵۰ میلیون قیمت ایران عزیز یک میلیارد و پانصد و نود و هفت میلیون و سه تومان.
  • امیرخان از اصفهون IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    خدایش این مطلب رو کی درباره ظاهرش نوشته؟ خدایش ی مقدار نزدیک به واقعیت بنویسید این چیه آخه نوشتیدید
  • Kama IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    Salam Aya in machino test kardeh on kesi k in metlab ro neveshteh?

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =