لادا

تولید «تندر۹۰» در ایران این‌بار با همکاری روس‌ها! هنوز  تلخی تجربه تمرکز بر همکاری با یک کشور خاص در صنعت خودرو ایران جایش را به شیرینی نداده است که وزیر صمت از یک همکاری مشترک دیگر اما این‌بار با روسیه خبر داد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید «تندر۹۰» در ایران این‌بار با همکاری روس‌ها! هنوز تلخی تجربه تمرکز بر همکاری با یک کشور خاص در صنعت خودرو ایران جایش را به شیرینی نداده است که وزیر صمت از یک همکاری مشترک دیگر اما این‌بار با روسیه خبر داد.
آنهم بر سر تولید خودرو محبوب تندر90 که از قضا بازار خوبی هم در ایران دارد. درحال‌حاضر تنها کشورهای رومانی به ‌عنوان خاستگاه داچیا و ترکیه، روسیه و هندوستان در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند و از بین این کشورها انتخاب مدیران ایرانی برای همکاری مشترک برای تولید روسیه بوده است. اگر رومانی را به‌عنوان یک کشور اروپایی از این لیست حذف کنیم و ترکیه را هم به دلیل بالاتر بودن هزینه‌های تولید نسبت‌به روسیه و هند فاکتور بگیریم، دو گزینه پیش روی مسئولان صنعت خودرو کشور باقی خواهد ماند؛ هند و روسیه که البته تاتاموتورز هند کیفیت بالاتری در تولید دارد و حتی نسخه برقی این خودرو را نیز تولید و در بازار هندوستان عرضه کرده است. با این حال تصمیم مسئولان وزارت صمت برای همکاری مشترک با روسیه محترم است اما به‌نظر می‌رسد باید از تجربیات گذشته در زمینه همکاری انحصاری با یک کشور خاص درس گرفت و تولید این خودرو در داخل را بر مبنای همکاری همزمان با هندوستان و روسیه پایه‌ریزی کرد.
ازسوی‌دیگر می‌توان هندی‌ها را پیشروتر از روس‌ها در صنعت خودرو دانست و شروع همکاری مشترک با آنها می‌تواند بیش‌از روسیه به پیشرفت خودروسازی کشور کمک کند، آن‌هم در شرایطی که روسیه به‌دلیل جنگ با اوکراین با خروج غربی‌ها مواجه شده و حتی به‌گفته مدیرعامل ایران‌خودرو در آینده‌ای نزدیک به یکی از بازارهای صادراتی محصولات ایران‌خودرو تبدیل می‌شود. ‌در مجموع صنعت خودرو ایران با پشت سر گذاشتن تجربیات گذشته، نیازمند تعاملاتی است که ریشه در سیاست نداشته باشند و بتوانند کمکی به آینده این صنعت کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ali IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    باشه تو سبد فرانسه خوبه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =