دنیای خودروهای الکتریکی توسط دو جریان متضاد به‌حرکت درمی‌آید. از یک طرف خودروسازانی وجود دارند که برای کاهش نگرانی راننده تلاش می‌کنند تا مدل‌های بدون آلایندگی با باتری‌های بزرگ‌تر و برد طولانی‌تر عرضه کنند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان باتری هستند که روی ساخت باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر تمرکز کرده‌اند.

باتری‌های نسل آینده ارزان هستند و در فضا صرفه‌جویی می‌کنند. همچنین باتری‌های آینده با دوام بوده و شارژ فوق سریع خواهند داشت و باتری‌های فعلی را به‌کلی منسوخ خواهند کرد.

واقعیت این است که تا چند سال دیگر، اگر غافلگیری ناخوشایندی همچون کرونا وجود نداشته باشد، ایستگاه‌های شارژ گسترده خواهند شد و مهم‌تر از همه، رشد ایستگاه‌های شارژ سریع را خواهیم داشت.

چینی‌ ها از غربی‌ ها در تولید باتری‌ های نسل جدید عقب ماندند

براساس این پیش‌بینی، تولیدکنندگان باتری به‌دنبال طراحی باتری‌هایی هستند که بسیار سریع شارژ می‌شوند. برای دستیابی به‌این هدف، موادی مانند سیلیکون ترکیب‌شده با کربن، تنگستن یا نیوبیم درحال حاضر درحال آزمایش هستند.

هدف افزایش چگالی انرژی و سرعت شارژ مجدد است. به‌طوری که اندازه باتری‌ها به‌میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و درنتیجه قیمت آنچه درحال حاضر گران‌ترین جزء یک خودرو بدون آلایندگی است، کاهش می‌یابد.

Sai Shivareddy، مدیرعامل استارت‌آپ Nyobolt که درحال تحقیق درمورد مواد جدید برای آندها (عمدتا نیوبیوم) است، می‌گوید: «در ابتدا افرادی که یک مدل خودرو الکتریکی می‌خریدند، از باتری‌های بزرگ و برد طولانی بهره‌مند می‌شدند؛ اما در آینده، با بسته‌های باتری کوچک‌تر، قیمت‌ها بسیار پایین می‌آیند و ما می‌توانیم به‌افراد زیادی این فرصت را بدهیم که یک خودرو بدون آلایندگی بخرند. این رانندگان یک خودرو مقرون ‌به‌صرفه می‌خواهند که می‌توان آن را در پنج دقیقه شارژ کرد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرگ بر روسیه DE ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    مرگ بر چین.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =