نمایشگاه حوزه حمل‌ونقل

سه نمایشگاه‌ مدیریت و خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترانزیت و حفاظت و ایمنی با هدف تحقق اجرای سامانه‌های شهر هوشمند در کشور در نمایشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایشگاه خودرو اصفهان درحالی طی هفته گذشته برگزار شد که از نظر کیفیت و کمیت برگزاری تفاوت چندانی در مقایسه با چهار نمایشگاهی که از ابتدای سال برگزار شد، نداشته است. به‌ویژه آنکه گرچه این نمایشگاه به نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت معروف است اما تمام تجاری‌سازان کشور موفق به حضور در این دور از نمایشگاه اصفهان نشدند. این در حالی است که نمایشگاه حمل ونقل و ترانزیت می‌توانست زمینه همکاری تولیدکنندگان و وارکنندگان خودروهای تجاری را با شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این خصوص فراهم کند.

برگزاری سه نمایشگاه با 70 مشارکت‌کننده

سه نمایشگاه‌ مدیریت و خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترانزیت و حفاظت و ایمنی با هدف تحقق اجرای سامانه‌های شهر هوشمند در کشور در نمایشگاه اصفهان برگزار شد. به‌گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در این دوره از نمایشگاه ۷۰ شرکت از هفت استان شرکت کردند. احمدرضا طحانیان در این خصوص اعلام کرده بود که در این نمایشگاه ۲۵ شرکت دانش‌بنیان و خلاق حضور دارند و همچنین ۱۲ رویداد آموزشی و کارگاه برگزار شده است. به گفته طحانیان این نمایشگاه فضایی را فراهم کرد که شهرداری‌های استان و کل کشور بتوانند با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، ارتباط بگیرند.

گام اصفهان به سمت پیشگامی در هوشمندسازی

شهردار اصفهان نیز در این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت اعلام کرد که مدیریت شهری وارد عصر تازه‌ای شده و باید برگزاری نمایشگاه به‌گونه‌ای باشد که مدیران را به سمت مدیریت هوشمند شهر سوق دهد. بخش‌های خصوصی همچون گروه بهمن می‌تواند کمک ما باشد تا بتوانیم به سمت شهری هوشمند برویم و امید ماست که اصفهان پیشگام کلانشهرها در هوشمندسازی شهرها باشد. اصفهان فردا، اصفهان هوشمند است و باید این کار با شیب ملایمی انجام شود. به همین منظور در حوزه اجرایی، شهرسازی، خدمات شهری، حمل و نقل و... تمرکز کرده‌ایم.

ضرورت شکل‌گیری زنجیره سرمایه‌گذاری

علی آقامحمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بازدید از پنجمین دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت اظهار کرد: «صنایع می‌توانند موانع پیش روی افزایش تولید خودرو توسط خودروسازانی همچون بهمن را بردارند. برای تحقق اهداف بالاتر از تولید، باید زنجیره‌ای برای سرمایه‌گذاری شکل بگیرد.» وی اظهار کرد: «همکاری درون‌بخشی و بین‌بخشی یک ضرورت است و باید در هر مجموعه‌ای بخش‌ها باهم همکاری داشته باشند تا نرخ رشد ۸درصد محقق شود.» آقامحمدی گفت: «باید مشخص شودهر جز این زنجیره چه سهمی می‌تواند داشته باشد و چه باری را می‌تواند از دوش اهداف افزایش نرخ رشد بردارد.» وی یادآور شد در برنامه هفتم ضرورت این مساله دیده شده است.
جای خالی تجاری‌سازانی که به اصفهان نیامدند
گروه بهمن ازجمله خودروسازانی است که چه در بخش سواری و چه در بخش تجاری حضور پررنگی در این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت داشته است. بیوک علیمرادلو، مدیرعامل این شرکت در حاشیه این دوره از نمایشگاه اصفهان ‌گفت: «گروه بهمن طیف متنوعی از محصولات را روانه بازار کرده است و این شرکت از دو چرخ تا ۱۸چرخ را تولید می‌کند.» علیمرادلو تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم بزرگ‌ترین تجاری‌ساز شویم، اظهار کرد: «اکنون در بخش تجاری بیشترین سهم به گروه بهمن تعلق دارد و در بخش مینی‌بوس درصد خوبی را در اختیار داریم و تنوع کشنده‎هایی که در نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده‌ایم بیانگر آن است که در سال گذشته سرمایه‌گذاری بزرگی صورت گرفته است.» گرچه دیگر تجاری‌سازان کشور هم در سال‌های گذشته به‌رغم مشکلات موجود در صنعت تجاری‌سازی کشور، تلاش‌های بسیاری برای توسعه محصولات خود داشته و برخی از آن‌ها در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند.

تلاش تجاری‌سازان برای توسعه ناوگان

نیاز ناوگان کشور در تمام سگمنت‌ها و کاربری‌ها به مدل‌های متنوع خودروهای تجاری موضوعی است که تجاری‌سازان کشور را در سال‌های اخیر بر آن داشته تا روی تولید مدل‌های متنوع تمرکز کنند. از جمله آن‌که به‌گفته مدیرعامل بهمن‌دیزل در حاشیه این دوره از نمایشگاه اصفهان، این شرکت چند سالی است تنوع محصولات خود را افزایش داده است.
حسین خضری در این‌خصوص عنوان کرد: «محصولاتی که ما عرضه کرده‌ایم نشان می‌دهد به دنبال آن هستیم که پاسخگوی بازار باشیم.» این در حالی است که سایر تجاری‌سازان کشور گرچه موفق به شرکت در این دوره از نمایشگاه نشده‌اند اما همواره در تلاش برای تامین نیاز بازار بوده‌اند و در همین راستا محصولات بسیاری را به بازار کشور عرضه کرده‌اند. با این‌حال به نظر می‌رسد آنچه مانع از توسعه و نوسازی ناوگان‌های امدادونجات و حمل‌ونقل داخلی است، مربوط به مشکلات اقتصادی و توسعه‌ای کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =