هوندا و ال‌جی

هوندا و ال‌جی انرژی سولوشن به‌طور مشترک توافقی را برای ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (JV) در سال 2022 برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون EV در ایالات‌متحده اعلام کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هوندا و ال‌جی انرژی سولوشن به‌طور مشترک توافقی را برای ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (JV) در سال 2022 برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون EV در ایالات‌متحده اعلام کردند. این دو شرکت قصد دارند درمجموع 4.4 میلیارددلار در این کارخانه باتری‌ سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند. انتظار می‌رود این‌ کارخانه ظرفیت تولید سالانه تقریبا 40 گیگاوات-ساعت سلول‌های کیسه‌ای را داشته باشد و این معادل حدود 400 هزار بسته باتری بوده که هرکدام 100 کیلووات-ساعت است. باتری‌های این جوینت‌ونچر به‌طور انحصاری در مدل‌های آینده خودروهای الکتریکی هوندا و آکورا برای بازار آمریکای‌شمالی استفاده خواهند شد. مکان این گیگافکتوری جدید هنوز نهایی نشده؛ اما تاریخ شروع ساخت اوایل سال 2023 و تولید انبوه تا پایان سال 2025 اعلام شده است. براساس گزارش بلومبرگ، هوندا در پرونده‌ای فاش کرد که با سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارددلاری، 49 درصد از سهام این سرمایه‌گذاری مشترک را در اختیار خواهد داشت و همچنین LG Energy Solution 51 درصد از سهام را از آنِ خود خواهد کرد. نخستین مدل‌های هوندا آکورا که قرار است در سال 2024 عرضه شوند، براساس پلت‌فرم اولتیوم جنرال‌موتورز ساخته خواهند شد. هدف فروش اولیه سالانه 70 هزار واحد است.
بهار امسال هوندا فاش کرد که برنامه‌ریزی کرده سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی تا ۲۰۳۰ در بازار آمریکای‌شمالی به‌فروش برساند. همچنین درسطح جهانی نیز انتظار می‌رود این شرکت با مجموع ۳۰ مدل خودرو، تا ۲ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.
Youngsoo Kwon، مدیرعامل LG Energy Solution گفت: «سرمایه‌گذاری مشترک ما با هوندا که از برند قابل‌توجهی برخوردار است، نقطه عطف دیگری در استراتژی میان‌مدت تا بلندمدت ما برای ترویج برق‌رسانی دربازار با رشد سریع آمریکای‌شمالی است. از آنجایی که هدف نهایی ما جلب اعتماد مشتریان ارزشمندمان است، آرزو داریم خود را به‌عنوان یک مبتکر پیشرو در تولید باتری قرار دهیم و با هوندا در دستیابی به‌ابتکارات اصلی خود برای برقی‌سازی خودروها گام برداریم.»
توشیهیرو میبه، رئیس و مدیرعامل شرکت هونداموتور نیز گفت: «هوندا در راستای هدف خود برای تحقق صفر شدن کربن در تمام محصولاتی که تولید می‌کند کار خواهد کرد. هوندا متعهد به‌خرید باتری از داخل آمریکاست و همکاری با یک شرکت پیشرو در تولید باتری از رویکرد مثبت هوندا برای تولید خودروهای برقی برای مشتریان حکایت می‌کند و بر این اساس همکاری شرکت‌های بزرگ خودروساز و باتری‌ساز طی دو سال اخیر به‌اوج خود رسیده و تقریبا هر خودروسازی به‌دنبال یافتن یک تامین‌کننده بزرگ باتری و البته ایجاد کارخانه‌های بزرگ تولید باتری برای بازارهای بزرگ و روبه‌رشدی همچون آمریکای‌شمالی است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =