ترمز اضطراری

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، آزمایش شبانه سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار عابرپیاده (AEB)  را برای رسیدگی به‌درصد بالایی از تصادفات عابرپیاده که در جاده‌های تاریک رخ می‌دهد، انجام داد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، آزمایش شبانه سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار عابرپیاده (AEB) را برای رسیدگی به‌درصد بالایی از تصادفات عابرپیاده که در جاده‌های تاریک رخ می‌دهد، انجام داد.
براساس نتایج حاصل از این آزمایش‌ تنها چهار خودرو از 23 خودرو اول سایز متوسط، شاسی‌بلندهای متوسط و پیکاپ‌های کوچک که مورد آزمایش قرار گرفتند، موفق به‌کسب رتبه برتر شدند. بر این اساس بیش از نیمی از خودروهایی که مورد آزمایش قرار گرفتند نتوانستند امتیاز اولیه را کسب کنند.
دیوید هارکی، رئیس موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) گفت: «همان‌طور که انتظار داشتیم، بیشتر این سیستم‌های AEB عابرپیاده در تاریکی خیلی خوب کار نمی‌کنند. اما واضح است که خودروسازان می‌توانند از پس این چالش جدید برآیند؛ زیرا فورد، نیسان و تویوتا هرکدام رتبه‌های برتر را برای برخی مدل‌ها کسب کردند.»
فورد موستانگ Mach-E، نیسان پت‌فایندر، تویوتا کمری و تویوتا هایلندر رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و هفت وسیله‌نقلیه دیگر - هوندا آکورد، هیوندای پالیسید، هیوندای سوناتا، نیسان فرانتیر، نیسان مورانو، سوبارو آسنت و سوبارو اوت‌بک – در رتبه‌بندی جایگاه بسیار خوبی کسب کردند.
هشت خودرو دیگر نمرات پایه را کسب کردند و شورولت تراورس، فورد اکسپلورر، فورد ماوریک، فورد رنجر، مزدا CX-9، فولکس‌واگن اطلس، فولکس‌واگن اطلس‌کراس اسپرت و فولکس‌واگن تیگوان جزو این خودروها بودند. سیستم‌های AEB عابرپیاده در شورولت مالیبو، هوندا پایلوت، نیسان آلتیما و تویوتا تاکوما در تاریکی به‌اندازه کافی خوب عمل نکردند و امتیازی به‌دست نیاوردند.
در تست نور روز اما 19 دستگاه خودرو از میان 23 دستگاه وسیله‌نقلیه رتبه‌های برتر یا پیشرفته را کسب کردند.
هارکی می‌گوید: «این ناامیدکننده است که بسیاری از شاسی‌بلندهای متوسط و پیکاپ‌های کوچک در تست شبانه ضعیف عمل می‌کنند؛ زیرا تحقیقات نشان می‌دهد این نوع وسایل نقلیه برای عابران پیاده خطرناک‌تر هستند.»
تلفات عابران پیاده همچنان رو به‌افزایش است و برآوردها از سال 2021 نشان می‌دهد مرگ‌ومیر ناشی از تصادف عابر پیاده نزدیک به 80 درصد در آمریکا افزایش یافته است. حدود 7 هزار و 300 عابرپیاده که در سال 2021 کشته شدند تقریبا یک‌پنجم کل تلفات رانندگی را تشکیل می‌دادند.
سه‌چهارم این تلفات در شب اتفاق می‌افتد و مطالعه اخیر IIHS نشان داد این فناوری تصادفات عابرپیاده را درمجموع بیش از یک‌چهارم برای وسایل نقلیه مجهز کاهش می‌دهد.
با این حال هیچ تفاوتی درخطر تصادف برای وسایل نقلیه مجهز و غیرمجهز در شب در جاده‌های بدون روشنایی وجود نداشت. آزمایشات تحقیقاتی انجام‌شده به‌عنوان بخشی از توسعه ارزیابی شبانه نیز کاهش قابل توجه عملکرد در شرایط تاریک را نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =