در ساختار شیمیایی برخی از مکمل‌های موجود در بازار، ترکیباتی وجود دارد که در زمان احتراق و مخلوط شدن با بنزین، مقدار آلایندگی را افزایش می‌دهد.

خودرو پژو 206 صندوقدار مدل 95 دارم و چند روز قبل به‌پیشنهاد تکنسین جایگاه سوخت، از مکمل سوختی در خودرویم استفاده کردم و پس از آن برای دریافت برگه معاینه‌فنی به‌یکی از ‌مراکز معاینه‌فنی در سطح شهر مراجعه کردم. اما خودرویم در معاینه‌فنی رد شد و کارشناس این بخش اعلام کرد که آلایندگی دود خودرویم فراتر از حد استاندارد است. آیا استفاده از مکمل سوختی چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بله؛ در ساختار شیمیایی برخی از مکمل‌های موجود در بازار، ترکیباتی وجود دارد که در زمان احتراق و مخلوط شدن با بنزین، مقدار آلایندگی را افزایش می‌دهد. از سویی به‌دلیل ایجاد تاثیر منفی روی برخی از قطعات به‌ویژه انژکتورها، زمینه لازم برای بالا بردن میزان آلایندگی در پیشرانه ایجاد می‌شود و برخی از کارشناسان بیان می‌کنند که مقدار گوگرد در سوخت‌های موجود در کشور زیاد است. مکمل‌های سوختی نیز به‌دلیل داشتن ترکیبات گوگردی سبب افزایش این ترکیب می‌شوند که در فرآیند احتراق، زمینه لازم برای ایجاد رسوب روی پیستون و سیلندر را فراهم می‌کند.
این عامل در درازمدت منجر به‌کوچک شدن محفظه احتراق یا ایجاد پدیده خودسوزی می‌شود که درنهایت سبب بالا رفتن میزان آلایندگی خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود از مکمل‌های سوختی برای خودروها استفاده نکنید تا مقدار آلودگی ‌هوا افزایش نیابد. همچنین بسیاری از مالکان خودروها بر این باورند که مکمل سوختی به‌افزایش قدرت موتور کمک می‌کند؛ اما این تفکر صحیح نیست. زیرا استفاده از مکمل‌های سوختی به‌خرابی بیشتر موتور منجر می‌شود. از طرفی در نظر داشته باشید که این روزها، شست‌وشوی موتور چندان کارایی ندارد. زیرا در این موارد مثلا مقداری روغن‌موتور به‌داخل موتور ریخته می‌شود که پس از مدتی کارکرد، ابتدا تمام قطعات سیستم سوخت‌رسانی را معیوب می‌کند و پس از آن سبب افزایش دمای کاری موتور می‌شود. از طرفی هر چه دمای کاری موتور افزایش یابد، به‌همان میزان خرابی موتور نیز بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =