نیروی فضایی آمریکا

نیروی فضایی آمریکا» مبنی بر استفاده از پمپ سوخت فضایی امضا کرد. به نقل از فست‌کمپانی، نیروی فضایی آمریکا یا «USSF» به عنوان یکی از نخستین مشتریان یک پمپ سوخت در فضا قرارداد بسته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،یک شرکت آمریکایی، قراردادی را با «نیروی فضایی آمریکا» مبنی بر استفاده از پمپ سوخت فضایی امضا کرد. به نقل از فست‌کمپانی، نیروی فضایی آمریکا یا «USSF» به عنوان یکی از نخستین مشتریان یک پمپ سوخت در فضا قرارداد بسته است. این هفته، یک شرکت سوخت‌رسانی در فضا موسوم به اوربیت فاب (Orbit Fab) برنده قراردادی به ارزش ۱۳.۳ میلیون دلار با نیروی فضایی آمریکا شده است تا سوخت‌رسانی به ماهواره‌های نظامی موجود در مدار زمین‌ایستا را که از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، انجام دهد. براساس یک قرارداد چهار ساله، قرار است این شرکت مستقر در کلرادو سوخت هیدرازین (Hydrazine) را به حداقل یک ماهواره نیروی فضایی در مدار زمین‌ایستا برساند. جرمی شیل یکی از بنیان‌گذاران و مدیرارشد توسعه شرکت اوربیت‌فاب گفت انتظار دارد این قرارداد، اعتبار آنها را در بازار تجاری افزایش دهد. وی افزود: «این کانونی است که به صنعت تجاری نشان می‌دهد دولت در حال خرید خدمات اوربیت‌فاب است. اوربیت فاب که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، نخستین قرارداد سوخت‌گیری خود را با شرکت استرواسکل یو اس یا «Astroscale US» در ژانویه امضا کرد. این شرکت در ماه مارس، ۱۲میلیون دلار دریافت کرد تا پورت سوخت‌گیری اختصاصی خود را به ماهواره‌های نظامی اضافه کند. در فضا، الزامات ماموریت یا مانور در اطراف زباله‌ها می‌تواند ماهواره‌های حیاتی را به سوزاندن سوخت گرانبها مجبور ند و عمر مفید آنها را کوتاه کند.»
سرهنگ جوزف راث، مدیر نوآوری و نمونه‌سازی در فرماندهی سیستم‌های فضایی آمریکا، طی مصاحبه‌ای در ماه آوریل گفت: «اگر بتوانیم سوخت را به عنوان خدمات دریافت کنیم، نیازی نیست که زیرساخت‌ها را در مدار بسازیم بلکه می‌توانیم بر حفاظت از ماهواره‌ها تمرکز کنیم.» شیل ادامه داد: «سوخت‌گیری در مدار، پیامدهایی فراتر از افزایش طول عمر ماهواره‌ها دارد؛ ازجمله این که به‌ سازنده اجازه می‌دهد تجهیزات را در مدار مونتاژ کند زیرا این تجهیرات آن قدر بزرگ هستند که نمی‌توان آنها را روی یک موشک قرار داد.» وی افزود: «در ذهن من، همه‌چیز به دنبال سوخت‌گیری تحقق می‌یابد. اقتصاد تنها زمانی رشد می‌کند که منبع سوخت ارزان و قابل‌اعتمادی داشته باشیم زیرا به ما امکان می‌دهد از دارایی‌هایی که درحال‌حاضر در اختیار داریم، دوباره استفاده کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =