فراخوان سنگین باتری‌ های هامر برقی

این فراخوان ۷۳۵ دستگاه خودرو برقی جی‌ام‌سی هامر و همچنین ۸۹ وانت برقی EV600 را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا هر دو خودرو روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال‌موتورز ساخته شده‌اند و بسته‌های باتری مشابهی دارند.

جنرال‌موتورز برای آینده هامر تحت مالکیت برند جی‌ام‌سی برنامه‌های زیادی درنظر گرفته و با وجود آغاز این مسیر در انواع پیکاپ، اما مشتریان به‌شدت منتظر عرضه نسخه شاسی‌بلند از هامر برقی هستند. امیدی که به‌نظر می‌رسد باید با احتیاط بیشتری به آن توجه کرد.

ظاهرا پس از این‌که جی‌ام سی در ماه آگوست اعلام کرد مشکلی در کانکتور ولتاژ بالای هامر الکتریکی وجود دارد و می‌تواند آب را به‌بسته باتری وارد کند، این خودروساز با مشکل مشابه دیگری مواجه شده است. ظاهرا به‌دلیل آب‌بندی نامناسب، آب همچنان می‌تواند به‌داخل بسته‌های باتری هامر الکتریکی وارد شود که احتمال دارد به‌روشن نشدن خودرو یا قطع ناگهانی برق در حین کار بینجامد.

این فراخوان ۷۳۵ دستگاه خودرو برقی جی‌ام‌سی هامر و همچنین ۸۹ وانت برقی EV600 را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا هر دو خودرو روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال‌موتورز ساخته شده‌اند و بسته‌های باتری مشابهی دارند.

هامرهای الکتریکی آسیب‌دیده بین ۹ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ سپتامبر سال جاری تولید شدند؛ درحالی که وانت‌های EV600 آسیب‌دیده از سوم مارس تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ تولید شدند.

اگر آب وارد بسته باتری خودروهای آسیب‌دیده شده باشد و باعث خرابی آن شود، هامر چراغ‌های هشدار و پیام‌هایی را روی نمایشگر اصلی نمایش می‌دهد تا راننده را آگاه کند.

جنرال‌موتورز می‌گوید هیچ اطلاعی از این‌که این نقص باعث آتش‌سوزی بسته باتری شده، ندارد و هنوز آسیبی گزارش نشده است. با این حال، با توجه به‌این واقعیت که می‌تواند باعث از دست دادن ناگهانی برق شود، قطعا خطر ایمنی را به‌همراه دارد.

این شرکت هنوز اعلام نکرده که راه‌حل آن برای این مشکل چیست و تخمین می‌زند که از ۲۸ اکتبر به‌صاحبان خودروهای آسیب‌دیده اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پس از انجام این فراخوان جنرال‌موتورز باید با دید بازتری به‌سمت تولید خودروهای برقی با عملکرد سطح بالا برود؛ چراکه بازی کردن با ولتاژها و شدت جریان بسیار بالای باتری و سیستم برق رسانی این خودروها اصلا به‌نفع آینده این برند نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =