سایپا

افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، جمع‌آوری خودروهای ناقص کف پارکینگ، عدم‌تولید خودروهای بی‌کیفیت، ارائه محصولات جدید و با کیفیت مطلوب و افزایش مدت‌زمان گارانتی محصولات از عملکردهای خوبی است که در زمینه تحقق دستورات ریاست‌جمهوری در سایپا انجام شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و هیات همراه از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و خط تولید خودرو شاهین بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولید محصولات جدید این گروه خودروساز قرار گرفت. علی نبوی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: «خوشبختانه خودروسازان با افزایش تولید توانسته‌اند اهداف تیراژ تعیین‌شده در سال جاری را محقق کنند.» او عملکرد سایپا را مناسب توصیف کرد و افزود: «افزایش کیفیت خودروهای تولیدی، جمع‌آوری خودروهای ناقص کف پارکینگ، عدم‌تولید خودروهای بی‌کیفیت، ارائه محصولات جدید و با کیفیت مطلوب و افزایش مدت‌زمان گارانتی محصولات از عملکردهای خوبی است که در زمینه تحقق دستورات ریاست‌جمهوری در سایپا انجام شده است.»

انجام مقدمات واگذاری زیرمجموعه‌ها و فروش سهام تودلی
نبوی تصریح کرد: «با توجه به‌دستور رئیس‌جمهور و وزیر صمت درمورد تحقق خصوصی‌سازی از طریق واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا و همچنین فروش سهام تودلی و سهام وساپا، مقدمات کار انجام شده و گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است و البته باید پیگیری شود تا در اسرع وقت این واگذاری‌ها به‌صورت ارائه سهام انجام شود.» وی با اشاره به‌تاثیر قیمت‌گذاری دستوری خودروها تاکید کرد: «اگر بتوانیم در این برهه، قیمت‌گذاری دستوری محصولات خودروسازی را مدیریت کنیم، قطعا بخش خصوصی و علاقه‌مند به‌تولید خودرو برای خرید دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا انگیزه لازم را کسب کرده و در این حوزه ورود خواهند کرد.» بنابراین گزارش، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا در این بازدید، گزارشی از عملکرد یکساله و همچنین برنامه‌های آتی گروه خودروسازی سایپا ارائه کردند.

رشد 126 درصدی فروش و عرضه محصولات
در همین راستا، گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی از افزایش رشد فروش و عرضه محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال جاری خبر داد. با تلاش کارکنان گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال تاکنون ثبت‌نام بیش از 409 هزار دستگاه خودرو در این گروه صورت پذیرفته که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با رشد 126 درصدی همراه بوده است. علاوه‌بر این از مهرماه سال جاری تاکنون نیز تعداد 165 هزار دستگاه خودرو از انواع محصولات در این گروه ثبت‌نام شده است. گفتنی است بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، برنامه افزایش عرضه محصولات در دستور کار این گروه خودروساز قرار دارد.

تولید نیم‌میلیون دستگاهی سایپا تا پایان امسال
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این خصوص گفت: «سال گذشته 390 هزار دستگاه خودرو در سایپا تولید شد و در سال جاری با وجود مشکلاتی که بیان شد، تولید گروه سایپا به 500 هزار دستگاه خواهد رسید و با تکمیل 50 هزار دستگاه خودروهای ناقص در کف پارکینگ، تولید مجموع سایپا 550 هزار دستگاه خواهد بود.» محمدعلی تیموری با بیان اینکه محصولات گروه خودروسازی سایپا اقتصادی و به‌روز است و تمام استانداردهای 85گانه را پاس می‌کند، افزود: «سال آینده برای نخستین‌بار 8 محصول جدید شامل 5 محصول سواری و 3 محصول تجاری به‌بازار عرضه خواهد شد که به‌نوعی رکورد خاصی در عرضه محصولات جدید به‌بازار است.»

ثبت رکوردهای جدید پی‌درپی
گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند افزایشی خود توانست تولید محصولات را در سال جاری تا روز پنجم آذرماه، از مرز 11 هزار دستگاه عبور دهد و با تولید 11 هزار و 264 دستگاه خودرو، رکورد سه‌سال اخیر خود را بشکند. گروه خودروسازی سایپا همچنین در آبان‌ماه سال جاری با تولید 47 هزار و 38 دستگاه خودرو، بیشترین تولید ماهانه در طول 4 سال گذشته را رقم زده و این تیراژ تولید از خردادماه سال 97 تاکنون بی‌سابقه بوده است. در ادامه روند افزایشی تولید، در ابتدای آذرماه سال جاری و در مدت 8 ماه از ابتدای سال تاکنون، تولید تجمعی سایپا از 300 هزار دستگاه خودرو عبور کرده که آخرین‌بار این تعداد تولید سایپا در سال 97 انجام شده است.
این درحالی است که در سال 97 و در مدت‌زمان مشابه، بیش از 100 هزار دستگاه از تولیدات آن سال، از محصولات با قطعات منفصله شرکای تجاری (CKD) بوده است. این گروه خودروساز همچنین در آبان‌ماه از میانگین تولید روزانه یک‌هزار و 880 دستگاه عبور کرده و در اول آذرماه موفق به‌ثبت رکورد تولید یک‌هزار و 993 دستگاه شد که بر اساس آمار موجود، این رکورد طی دو سال اخیر بی‌سابقه است.
باید در نظر داشت که تمام روند افزایشی تولید در گروه خودروسازی سایپا درحالی انجام شده است که این گروه سه‌محصول پرتیراژ تیبا، تیبا 2 و ساینا را به‌تدریج از خطوط تولید خود خارج کرده و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون توانسته است با سایر محصولات خود به‌این رشد تولید دست یابد. گفتنی است در سال جاری در گروه سایپا تولید خودرو به‌صورت عبورمستقیم (تولید خودرو کامل و دارای قابلیت ارسال مستقیم برای تحویل به مشتری) با نرخ 100 درصد انجام شده که با مقایسه این موضوع در سال گذشته که نرخ عبورمستقیم در حدود 23 درصد بوده، نشان‌دهنده افزایش تولید خودرو آماده تحویل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =